Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Naiset eivät voi jatkaa kotien yksinvaltiaina miehille tulee antaa enemmän tilaa"

Vierailija
04.01.2023 |

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009298712.html
Joku oli kirjoittanut hesarissa noin ja antoi silti tekstissä sellaisen kuvan, että miehet eivät kotona osaa mitään. Miksi tämä ilmaistaan aina näin, eli miksi ei koskaan puhuta siitä että miehet eivät sitä tilaa itse ota vaan se pitää naisten antaa?

Kommentit (460)

Vierailija
1/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo reissuun/juhliin tms. lähtemiset on kyllä sellaisia joista ollaan riitojakin saatu aikaiseksi. Mies hoitaa vain itsensä ja omat tavaransa ja alkaa valittaa mikä kestää...

Vierailija
2/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä huomio. Sinänsähän tuo oli hyvä kirjoitus, mutta tosiaan naisnäkökulmasta.

Hieman hymyilytti tuo lakanoiden pakkaaminen. Me olemme lapseton pariskunta ja minä olen se, joka pakkaa lakanat (ja ruoat), kun niitä reissussa tarvitaan. Puoliso puolestaan pakkaa retkikeittimet, taskulamput, laturit yms. (riippuen millaiselle reissulle milloinkin ollaan lähdössä). Lisäksi hän talvisin varmistaa, että lintujen ruokinta-automaatissa riittää ruokaa. Eli helposti saisin asian näyttämään siltä, että minä teen kaikki metatyöt, mutta kyllä ne todellisuudessa aika tasan puoleksi menevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt joskus sitä, että miehet itse sabotoivat kotia tekemällä kotityöt tahallaan päin mäntyjä. Silloin ei tarvitse tehdä kotitöitä, kun nainen turhautuu huonosti tehtyihin kotitöihin ja mieluummin tekee ne itse. Kuinkahan yleistä tämä "kodin sabotoiminen" on?

Vierailija
4/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo reissuun/juhliin tms. lähtemiset on kyllä sellaisia joista ollaan riitojakin saatu aikaiseksi. Mies hoitaa vain itsensä ja omat tavaransa ja alkaa valittaa mikä kestää...

Sinun  miehesi? Miten olette ratkaisseet tilanteen?

Vierailija
5/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...

Eli helposti saisin asian näyttämään siltä, että minä teen kaikki metatyöt, mutta kyllä ne todellisuudessa aika tasan puoleksi menevät.

Näinhän tämän asian käsittely yleensä mediassa menee. "Metatöistä" jätetään pois kaikki mitä mies tyypillisesti hoitaa ja valitetaan miksei hoideta niitä naisen tyypillisesti hoitamia tasan.

Vierailija
6/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on juuri näin lapset jäävät naisten harteille mies huolehtii aina vain itsestään...

Vierailija
7/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt joskus sitä, että miehet itse sabotoivat kotia tekemällä kotityöt tahallaan päin mäntyjä. Silloin ei tarvitse tehdä kotitöitä, kun nainen turhautuu huonosti tehtyihin kotitöihin ja mieluummin tekee ne itse. Kuinkahan yleistä tämä "kodin sabotoiminen" on?

Minun on edelleen vaikea kuvitella, että aikuinen ihminen heittäytyisi avo- tai avioliitossa ihan toisenlaiseksi kuin yksin asuessaan. Jos mies arvostaa sinkkuna viihtyisää ja puhdasta kotia, puhtaita ja silitettyjä vaatteita jne,  ja pitäisi ihan luonnollisena sitä, että kotityöt kuuluvat elämään, niin miksi hän muuttuisi niin paljon muutettuaan toisen kanssa yhteen?

Väitän, että usein näissä on takana se, että ei se mies sinkkunakaan huolehtinut kodistaan. Asui "poikamieskämpässä", söi pizzaa ja kebabbia ja vaatehuoltokin oli mitä sattuu. Siinä on sitten naisen turha hämmästyä, kun ei sellaisesta miehestä kuoriudu avoliitossakaan siisteyttä arvostavaa.

Vierailija
8/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet joutuvat sietämään naisten tapaa tehdä asiat. Ovat tottuneet armeijassa siihen, että itse ei saa päättää nukkumiseen, syömiseen, hygieniaan, matkustamiseen liittyvistä asioista. Naisten pitäisi myös oppia sietämään sitä, että ei saa itse päättää tällaisia asioita. Hyvä harjoitus: kun on juhlat tai jokin meno, anna miehen päättää teidän kummankin vaatteet, vietävät lahjat, milloin lähdetään yms. Sama juttu siivoamisen kanssa. Totuttele sietämään miehen siivousstandardeja. Kun on hänen vuoronsa, hyväksy hänen tapansa kuin se olisi kenraalin käsky. Ei armeijassakaan sinun mielipiteesi kiinnosta ketään, pitää vain sopeutua.

Vierailija
9/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on juuri näin lapset jäävät naisten harteille mies huolehtii aina vain itsestään...

Kuka mies? Sinun miehesi? Miten tilanne eteni?

Vierailija
10/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa Keijo Kaarisateen kirjoitukselta. Tuo lakanoiden pakkaaminen viimeistään paljastaa.

Vierailija
11/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun  miehesi? Miten olette ratkaisseet tilanteen?

Ei se oikeastaan koskaan ratkennut. Lapset vaan kasvoivat ja alkoivat huolehtia enemmän omista pakkaamisistaan jne. jolloin minun työmääräni väheni.

Vierailija
12/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska jos mies hoitaa, niin se on aina jotenkin väärin hoidettu. Turha ottaa siis mitään väliaskelia kun voi mennä suoraan lopputulokseen.

Vierailija
13/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman hymyilytti tuo lakanoiden pakkaaminen. Me olemme lapseton pariskunta ja minä olen se, joka pakkaa lakanat (ja ruoat), kun niitä reissussa tarvitaan. Puoliso puolestaan pakkaa retkikeittimet, taskulamput, laturit yms. (riippuen millaiselle reissulle milloinkin ollaan lähdössä). Lisäksi hän talvisin varmistaa, että lintujen ruokinta-automaatissa riittää ruokaa. Eli helposti saisin asian näyttämään siltä, että minä teen kaikki metatyöt, mutta kyllä ne todellisuudessa aika tasan puoleksi menevät.

Metatyö on suomen kielen turhin ilmaisu. Laiska töitään luettelee, ultralaiska metatöitä.

Vierailija
14/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on edelleen vaikea kuvitella, että aikuinen ihminen heittäytyisi avo- tai avioliitossa ihan toisenlaiseksi kuin yksin asuessaan. Jos mies arvostaa sinkkuna viihtyisää ja puhdasta kotia, puhtaita ja silitettyjä vaatteita jne,  ja pitäisi ihan luonnollisena sitä, että kotityöt kuuluvat elämään, niin miksi hän muuttuisi niin paljon muutettuaan toisen kanssa yhteen?

Väitän, että usein näissä on takana se, että ei se mies sinkkunakaan huolehtinut kodistaan. Asui "poikamieskämpässä", söi pizzaa ja kebabbia ja vaatehuoltokin oli mitä sattuu. Siinä on sitten naisen turha hämmästyä, kun ei sellaisesta miehestä kuoriudu avoliitossakaan siisteyttä arvostavaa.

Mulle selvisi vasta myöhemmin että miehen äiti oli käynyt siivoamassa sitä poikamiesboksia 😑

Vierailija
15/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun tietäisitkin, miten erilaisia joistain ihmisistä kuoriutuu, kun saman katon alle muutetaan. Puhumattakaan siitä, jos perheeseen syntyy lapsi, sehän on oikein stereotypia, että joistain miehistä tulee lapsen syntymän jälkeen kuin yksi ylimääräinen lapsi, vaikka kuinka lupasi hoitavansa sitä ja tätä. 

En näe syytä, miksi ihminen ei pystyisi taantumaan parisuhteessakin. 

Vierailija
16/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika sama homma täällä.. mä hoidan vaatteet itselleni ja lapsille (mies katsoo omat vaatteensa), yhteiset tavarat (lääkkeet, siteet, kuumemittarit, ne pyyhkeet ja lakanat, lautapelejä tms mitä mukaan halutaan). Mies hoitaa sitten esim sukset, sauvat, monot, kypärät, lasit, suksiboxin auton katolle ja pakkaa sen auton, kun mä kannan pakatut kassin eteiseen. Minusta ihan toimiva systeemi. Eväät mietitään yhdessä, se tekee joka tahtoo.

Vierailija
17/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet voisi antaa naisille tilaa politiikassa ja työelämän johtotehtävissä ensin

Vierailija
18/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska jos mies hoitaa, niin se on aina jotenkin väärin hoidettu. Turha ottaa siis mitään väliaskelia kun voi mennä suoraan lopputulokseen.

Ikiaikainen tekosyy laiskottelulle samalla syyllistäen se kotiorjaksi pakotettua vaimo, joka ei polvillaan ylistänyt miestä, kun kerran kymmenessä vuodessa roskapussin vei.

Vierailija
19/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin sotilaskoulutuksen saanut mies heittäytyi tahallaan hankalaksi ja vielä mainosti sitä naureskellen. Löysin paskasia astioita kaapista, kun mies ei ollut viitsinyt pestä niitä kunnolla ja hän sanoi tekevänsä asioita tahallaan huonosti, ettei tarvitse enää tehdä. Mies tosiaan hieman hämmentyi kun halusin erota puolen vuoden jälkeen. 

Vierailija
20/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jonkun pitää katsoa myös lemmikkien jutut, viedä roskapussit, kastella kasvit, tsekata ettei jääkaappiin jää pilaantuvia, ym. ennen sitä reissua... Yleensä jää sille naiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi