Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uudenvuoden bileiden narikkakaaos - mitä työntekijöiden olisi pitänyt tehdä?

Vierailija
03.01.2023 |

Narikkatyöntekijät poistuivat uudenvuoden bileistä ennen kuin tapahtuma loppui, jonka seurauksena satojen ihmisten takit jäi ilman vartiointia ja paljon takkeja ja tavaroita katosi: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6393d1c1-e5f2-4364-b2a4-0179223e7613

Mitä työntekijöiden olisi pitänyt tehdä? Oletan, että heidän työvuoronsa oli merkitty loppumaan ennen kuin tapahtuma päättyi ja asiakkaat poistui. Olen ollut kerran narikassa/jv:nä kun niin on käynyt, mutta silloin se oli järjestäjän tahto, ja me myös varmistettiin järjestäjältä paikan päällä ettei meidän haluttu jäävän loppuun asti. Tuntui silti pahalta lähteä pois kesken kaiken, kun kaikki narikkaan tavaroitaan jättäneet ihmiset ei taatusti ollut tajunnut, että heidän tavaransa jätetään ilman valvontaa.

En siis tiedä mitä näissä uudenvuoden bileissä tapahtui, mutta oletan että työntekijät lähti pois silloin kun niiden työt oli merkitty loppumaan, ehkä yritettyään ensin tavoittaa firmansa yhteyshenkilöä ja/tai tapahtuman järjestäjää, ehkä ei.

Mitä tuollaisessa tilanteessa pitäisi tehdä? Onko työntekijöillä velvollisuus yrittää selvittää, halutaanko heidän jatkavan loppuun asti? Onko firmalla velvollisuus maksaa palkkaa ylitöistä, jos työntekijät jatkaa töitä omine lupineen kunnes narikka on tyhjä? Onko työntekijöillä velvollisuus jatkaa vuoroaan, jos ei jaksa valvoa kunnolla, myöhästyy viimeisestä bussista jolla pääsisi kotiin ennen aamua tai joku muu syy vetää kotiin silloin kun vuoro on merkitty loppumaan?

Kommentit (160)

Vierailija
141/160 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Kaapelitehtaalla eräässä tapahtumassa loppuvuodesta ja silloinkin siellä oli narikka aivan sekaisin. Loppuyöstä kaikille kavereilleni tarjottiin vääriä takkeja. Kesti erittäin kauan että saatiin tilanne selvitettyä ja narikkatyypit löysivät oikeat takit. Kuulin myös taksijonossa muidenkin valittelevan vastaavaa ja päivittelivät kaaosta. Silloin sentään työntekijät olivat paikalla. En suoraansanottuna ymmärrä miten sellainen sotku takkien kanssa oli edes mahdollista.

Ja nyt vielä tämä uusi uutisoitu juttu jossa työntekijät häipyivät niin itse en ainakaan Kaapelitehtaan bileisiin enää mene, joku vastuu on heilläkin hoitaa sinne kunnon firma hoitamaan narikkaansa!

Jos menette laittakaa huonoin takki päälle ja pitäkää taskut tyhjinä.

Vierailija
142/160 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, ettei tästä ole tarkemmin kerrottu, mitä tässä oli takana. Eikö kukaan suostu puhumaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/160 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narikkayrittäjän tulisi vastaisuudessa ilmoittaa näkyvästi aika, milloin vaatteiden vahtiminen lopetetaan ja narikasta lähdetään kotiin. Tieto pitäisi kuuluttaa vielä tuntia ja puolta tuntia ennen lähtöä. Todella vastuutonta jättää ihmisten vaatteet varkaille. Keikkatyöntekijätkin olisivat voineet käyttää vähän järkeään.

Vierailija
144/160 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työaika päättyy, päättyvät myös erinäiset vakuutukset sun muut lailliset kiemurat sekä palkan maksu. Ihannemaailmassa työntekijä, työnantaja, vakuutusyhtiöt, palkanmaksaja ja asiakkaat ymmärtävät kaikki että tilanne on poikkeuksellinen ja työntekijän on jäätävä hoitamaan työtehtävänsä loppuun yliajalla vakuutuksien ja pykälien suojaamana, ylityökorvausta nauttien. Reaalimaailmassa keikkatyöläisellä se ei vain aina noin mene, joten ehkä tässä tapauksessa työntekijät ovat kollektiivisesti päättäneet olla ottamatta riskejä ja poistuneet paikalta työajan päättyessä, ehkä jopa olettaen että narikan purku on järjestysmiesten harteilla.

Vierailija
145/160 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä ole selvinnyt?

Vierailija
146/160 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa narikkatyöntekijöiden työsopimukset ovat päättyneet 31.12.2022 ja työnantaja ei ole tullut tajunneeksi asiaa. Kuka hullu tosiaan jäisi vapaaehtoisesti, sopimuksetta ja mahdollisesti korvauksetta jatkamaan töitä?

Kuka tahansa normaalijärkinen olisi hoitanut asian.

No missä ihmeessä sinä olit??

Vierailija
147/160 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalaisjärjellä varustettu työntekijä olisi huomannut, ettei työaika ja tapahtuma-aika täsmää ja soittanut esimiehelleen. Esimies varmaan olisi luvannut tupla tai triplapalkan jos ovat vielä pari tuntia töissä.

Turvallisuusalalla jollekkin maksettaisiin enemmän kuin tessin minimi 😂😂😂 ai että olet hauska. Ennemminkin niin että kusetetaan siitäkin hiukan pois.

Vierailija
148/160 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuulunut mitään? Kiinnostaa todella mikä tässä oli se syy

Vierailija
149/160 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kuulunut mitään? Kiinnostaa todella mikä tässä oli se syy

Lehdistö kadotti kiinnostuksen aiheeseen ja lakkasi kyselemästä vastuullisilta tahoilta, koska klikkaukset jutusta oli jo saatu.

Vierailija
150/160 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkojutun aihe: miltä taholta ja minkälaisen prosessin kautta takkinsa kadottaneet ovat saaneet - vai ovatko saaneet - korvaukset kadotetusta omaisuudestaan?

Vierailija
151/160 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vaan töissä täällä ja aivot ei toimi asenne. Työntekijä olisi voinut miettiä mitä hän itse ajattelisi, jos narikasta viedään vartioimattomat omat takit kotiavaimineen päivineen.

Vierailija
152/160 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vaan töissä täällä ja aivot ei toimi asenne. Työntekijä olisi voinut miettiä mitä hän itse ajattelisi, jos narikasta viedään vartioimattomat omat takit kotiavaimineen päivineen.

Työntekijän palkannut yhtiö olisi voinut miettiä mitä he itse ajattelisivat, jos narikasta viedään vartioimattomat omat takit kotiavaimineen päivineen.

Ei syyllistetä väärää tahoa.

Vierailija
153/160 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kehitysmaameininkiä, että ei löydy minkäänlaista vastuullisuutta eikä ongelmanratkaisukykyä työntekijäosastolta. Enkä sano, että ilmaista työtä pitäisi tehdä, mutta kyllähän jonkun on osattava soittaa pomolle ja ilmoittaa, että tää narikka jää nyt sitten vahtimatta.

Luuletko ihan oikeasti, että joku pomo vastaisi uudenvuoden yönä puhelimeen? Kännissähän ne on.

Vierailija
154/160 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabiksesta päihtyneet wannabe-räppärit käyneet narikkatyttöihin käsiksi:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9a4a6403-fe79-4681-872b-8091be1221ce

Vierailija
155/160 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisko ne narikka tyypit varastellut ihmisten avaimia ja tavaroita, niin epäilisin kun pelkkä takki löytyi

Vierailija
156/160 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on selvä juttu että työntekijät ei halunneet tehdä ylitöitä koska oli jäänyt palkkoja maksamatta. Kaveri oli kertonut koska oli ollut tuolla töissä. Olivat yhteisellä päätöksellä ne narikka työntekijät lähteneet kotiin. Ja siitä ei ollut työnantajan kanssa sovittu mitään että pitää jäädä edes ylitöihin. Työantaja oli itse olettanut että narikka työntekijät jää ylitöihin.

onko kaverisi myös varastanut ihmisten omaisuutta kun vain takki löytyi

Vierailija
157/160 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on selvä juttu että työntekijät ei halunneet tehdä ylitöitä koska oli jäänyt palkkoja maksamatta. Kaveri oli kertonut koska oli ollut tuolla töissä. Olivat yhteisellä päätöksellä ne narikka työntekijät lähteneet kotiin. Ja siitä ei ollut työnantajan kanssa sovittu mitään että pitää jäädä edes ylitöihin. Työantaja oli itse olettanut että narikka työntekijät jää ylitöihin.

miksi valehtelee, jutun mukaan oli mennyt  piiloon häirinnän takia.....

Vierailija
158/160 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juttuhan olikin sitten ihan erilainen kuin mitä alkuspekulaatioissa ajateltiin. Tai ainakin nyt näyttää siltä. Kummallista, ettei asiasta osattu kertoa tuon täsmällisemmin aluksi, jos kerran poliisit oli kutsuttu paikalle järjestyshäiriön ja pahoinpitelyjen takia

Vierailija
159/160 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt vetää tantrumit ja ammuskella Sauerilla ympäriinsä.

Vierailija
160/160 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei kerro,

- mikä firma narikassa operoi?

- paljonko narikassa oli takkeja per narikkatyöntekijä?

- oliko narikassakin järjestyksenvalvojat (tunnukset näkyy kyllä?)

- oliko narikka ns. väliaikainen eli irtinaulakoita jossakin nurkassa, jolloin esim jonotus tai takkien antaminen oli hidasta?

- mitä väkivaltaa käytettiin?