Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuo raudanpuuteryhmä...eikö ihmiset tajua että oireet voi olla muutakin :D

Vierailija
03.01.2023 |

Itsellä oli ferritiini noin 10, ja on nyt noussut yli sadan. En huomaa suurta muutosta elämässäni kun en ollut huonokuntoinen.
Sen sijaan ryhmässä osa haluaa infuusioita hyvillä arvoilla, oireet eivät poistu vaikka arvot nousee jne....eikö he tajua että on muitakin VIKOJA kuin alhainen rauta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on näitä muoti-ilmiöitä, jolla on helppo selittää kaikki terveydelliset ongelmat. Joskus se oli d-vitamiini, sitten ferritiini. Yhteen aikaan borrelioosia esitettiin kaikkien mahdollisten oireiden taustatekijäksi. 

Terve järki auttaa, ja normaalit suositukset. Harmi vaan että näillä vouhottajilla on ne omat asiantuntijansa, joiden suositukset esim. normaalien ferritiiniarvojen suhteen ovat aivan eri tasolla kuin mitä kansainvälinen tiedeyhteisö sanoo.

Vierailija
2/4 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ei tunnu tajuavan mitään. Osa varmasti tajuaa, mutta tahtoo silti uskoa raudanpuutteen olevan heidänkin oireidensa takana, koska ei keksi mitään muutakaan keinoa millä niihin voisi saada helpotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on ne hyvät arvot? Itselläni oli pari vuotta sitten 46.

Otan kohta arvon uudestaan ja yksityisellä otan infuusion. En odota siihen asti että nukun ja hengästyn. Kerran infuusiossa ollut.

Vierailija
4/4 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä?

Lääkärissä on hyvä käydä siitäkin huolimatta ettei lääkärikään välttämättä tajua.

Mun oireilut sopii "miljoonaan" eri vaivaan ja arvaa onko tutkittu kunnolla edes kahta?

Lääkärit heitellään ylimielisesti mahdollisia syitä.

Esim. olen hoikka kun en juuri mitään syö ja puutostilani johtuvat myös siitä ja että ravintoni on yksipuolista.

Ihoni kutiaa ja oireilee kun en rasvaa sitä tarpeeksi ja hiukseni olen joko repinyt itse päästäni tai ovat pudonneet lääkityksen vuoksi vaikka kaljuuntuminen alkoikin vuosia ennen lääkitystä.

Väsymykseni johtuu siitä etten ole nukkunut tarpeeksi (totta osittain) ja että riittää kun menen nukkumaan viimeistään klo 22.00

Niin. Riittäisihän toki jos saisin unta.

Mua ei kuulemma vaivaa mikään koska verenpaineet ovat ihanteellisen matalat olleet aina.

Diabetestä mulla ei voi kuulemma olla, eikä uniapneaa koska en ole lihava ja syöpää ei aikoinaan suljettu pois/tutkittu koska olin kuulemma liian nuori.

Joillain tietyn lääkärin potilailla saattaa yli puolella olla masennusdiagnoosi vain siksi että ks lääkäri on näin päätellyt