Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen psykiatrisessa päivystyksessä voisko joku jutella mulle

Vierailija
02.01.2023 |

Kauhea ahsistus. Tai yhteispäivystys tää nykyään on. Ei oo psykiatrista erikseen. Mutta todella ahdistunut olla

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko pk-seudulla?

Sivusta. Mitä sinä sillä tiedolla teet?

Varoitus ap:lle. Tietojen kalastelua, ties mistä syystä.

Vierailija
42/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko pk-seudulla?

Ei varmaan ole, koska nyt pääsi jo systeemissä eteenpäin, kun hävisi. Hus:issa pitäö odottaa tuntitolkulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sinun lempi tv-sarja tällä hetkellä?

... hmm... 🎣

Vierailija
44/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos paras ystäväsi olisi nyt päivystyksessä ahdistuksen takia, ja pyytäisi sinua auttamaan, niin minkä neuvon antaisit hänelle?

Että ota ammattiapua vastaan ja ole avoin ehdotetulle avulle

Vierailija
45/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken lääkärillä ja nyt odotan psykiatrin arviota. Sain diapamia

Vierailija
46/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso lähintä ihmistä ja ajattele, että hän on peitetehtävissä oleva ikiaikainen vampyyri! Miltä hän näyttää peitehommissa? Mitä hän tekee juuri nyt?

Lukee self help opasta englanniksi. Ja näyttää todella harmittomalta

Ei se ole kuule helppoa vampyyrilläkään! Mitä arvelet syyksi, että hän on tullut päivystykseen?

En tiedä. Olisko kuitenkin joku fyysinen juttu. Ei näytä siltä että olisi psyykkisen avun tarpeessa kun jaksaa lukea

Vierailija
47/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa skitsoaffektiivinen häiriö? Näin yleisesti kysyttynä.

Vierailija
48/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että jaksoit mennä. Minä kärvistelen kotona kauheessa ahdistuksessa. Yritän kattoa jotain komedioita etten ajattelisi, monta päivää oon juonutkin, nyt tänään yritän olla juomatta kun ahdistus vsan pahenee päivien juomisesta.

Voisitko soittaa jolkekin perheenjäsenelle, ettet jäisi yksin kun lähdet sieltä, onko äitisi elossa?

Äiti on oma tujeni ja turvani, vaikka oon jo 50v. Soitteli juuri ja kysyi miten voin tänään, että voin tulla sinne koska vaan, niin tekee ruokaa ja pelaillaan jotain, vaikka muistipeliä.

Toivon että saat tukea ja apua, etkä jää yksin huonon olon kanssa.

Vuodenvaihde on usein ankeeta aikaa kaikille, saati jos on jo valmiiksi mt-ongelmia ja ahdistusta.

Lähetän täältä sohvan pohjalta ison muiskun poskelle ja halauksen.

Kiitos

Vierailija
49/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sinne! Jos tulee joskus tunne, että lähtee lapasesta ja haluat vaikka rikkoa jotain tai tehdä itsellesi jotain tai jotain varomatonta, pysähdy ja hakeudu rauhalliseen paikkaan. Mene makuulle ja kippuraan ja pyri rauhoittumaan ja nukahtamaan. Halaa itseäsi. 

Elämä on vaikeaa just nyt, mutta vuoden kuluttua tuntuu ihan toiselta. Nyt pitää vain jaksaa hetki. Hienoa, että hait apua! Ja vaikket saisi sellaista apua jota tarvitset, jatka itsesi hoitamista. Onneksi nykyään on netti. Olen itse saanut valtavasti apua Youtuben aihevideoista. 

Vierailija
50/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä kaksisuuntaisen mielialahäiriön oireita että skitsofrenian harhoja. Mulla on harhoja välillä ja sitten siihen päälle maniaa. Vaikea kombo

Vierailija
51/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa. En ole ap. Mutta googlaa. 

Jos olet niitä trollimiehiä, jotka haukkuu naisia skitsoiksi mennen tullen, niin tunnut tietävän termin, keskittyisin sinuna omiin lukuisiin mt. ongelmiin.

Vierailija
52/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Skitsoaffektiivinen_h%C3%A4iri%C3%B6

Vierailija
53/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista. Olet urhea kun jaksat taistella sairautesi kanssa. <33

Vierailija
54/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko pk-seudulla?

Siksi että tiedän noista päivystyksistä varsin hyvin ja miten niistä pääsee osastolle.

Ei siis mitään tausta-ajatuksia.

Vierailija
55/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti voimia sinulle ap sairauden kanssa! Ihanaa kun sinulla on äiti tukena.

Vierailija
56/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko pk-seudulla?

Siksi että tiedän noista päivystyksistä varsin hyvin ja miten niistä pääsee osastolle.

Ei siis mitään tausta-ajatuksia.

En halua kertoa missä päin Suomea oon pelottaa liikaa.

Vierailija
57/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle ap, toivottavasti asiat järjestyvät, uskon että järjestyvät. Kun olisi yksi lääke mikä auttaisi sinut normaaliin elämiseen, no, jatkuvasti tieteilijät kehittävät..., hang in there, koeta jotain tiedostamiseen liittyviä harjoitteita tms. 

Vierailija
58/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua ahdistaa?

En itsekään oikeen tiedä. Ehkä elämän toivottomuus. Tunnen etten pääse ulos sairaudestani (skitsoaffektiivinen häiriö) ja saa tarpeeksi normaalia elämää

Et tiedä kääntyäkö vasemmalle tai oikealle risteyksestä?

No vähän niinkun: että jaksaako tässä elää :( pnko kaikki sen arvoista. Anteeksi, kun sanon näin synkästi.

Ja kiitos kaikille että olette asiallisia.

Voi, haluaisin niin lähettää sinulle kaiken rakkauden, mitä sydämestäni löytyy. Hyvä kun sanoit, älä pyydä anteeksi.

Minun läheiseni oli vuosikausia todella ahdistunut ja oli mm. sama diagnoosi kuin sinulla. Ihan hirveän rankkaa oli seurata sitä lähdisen ahdistusta - puhumattakaan, millaista se hänelle oli.

Lopulta kuitenkin löytyi hänelle sopiva lääkitys ja hoito, joka auttaa häntä. Ahdistus väistyi ja läheiseni on ollut vuosia onnellinen. Voin todella sanoa, että hän on onnellinen ja asioista, joista monikaan ei osaa olla. Luulen, että tämä johtuu siitä, että hän todella tietää, miten paljon on saanut, kun ahdistus on poissa.

Toivon, että tämä ei ainakaan pahenna oloasi. Toivon myös, että jaksat vaatia ja etsiä myös itse apua siihen, että ahdistus helpottaisi. Siitä olen kuitenkin aivan varma, että sen väistyminen on mahdollista.

Vierailija
59/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, ystävä. Hyvä, että menit sinne. Älä luovuta ja lähde pois, lupaathan.

Eri.

Toivottavasti et ole sellainen kaksinaamainen tapaus, joka kutsuu toista "ystäväksi" , kun on ollut tätä vastaan koko ajan  ja yrittää nyt saada yliotetta, kun toinen on heikossa hapessa, siihen tulee sitten höpöttämään tällaista hyvistelynä. Jos olet sellainen, olet alempi kuin ne joita katsot alaspäin.

Mutta jos olit täysin ilman kaksinaamaista taustaa, niin hyvä, silloin ei paska tullut läpi, ja olit ok toivotuksinesi. 

Vierailija
60/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että jaksoit mennä. Minä kärvistelen kotona kauheessa ahdistuksessa. Yritän kattoa jotain komedioita etten ajattelisi, monta päivää oon juonutkin, nyt tänään yritän olla juomatta kun ahdistus vsan pahenee päivien juomisesta.

Voisitko soittaa jolkekin perheenjäsenelle, ettet jäisi yksin kun lähdet sieltä, onko äitisi elossa?

Äiti on oma tujeni ja turvani, vaikka oon jo 50v. Soitteli juuri ja kysyi miten voin tänään, että voin tulla sinne koska vaan, niin tekee ruokaa ja pelaillaan jotain, vaikka muistipeliä.

Toivon että saat tukea ja apua, etkä jää yksin huonon olon kanssa.

Vuodenvaihde on usein ankeeta aikaa kaikille, saati jos on jo valmiiksi mt-ongelmia ja ahdistusta.

Lähetän täältä sohvan pohjalta ison muiskun poskelle ja halauksen.

Kiitos <3 äiti on onneksi elossa ja aivan ihana ihminen, tukenut minua paljon.

Kiva kuulla.

Ehkä äidinrakkaus olis nyt tarpeen, meille molemmille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi