Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen psykiatrisessa päivystyksessä voisko joku jutella mulle

Vierailija
02.01.2023 |

Kauhea ahsistus. Tai yhteispäivystys tää nykyään on. Ei oo psykiatrista erikseen. Mutta todella ahdistunut olla

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tehty . Kohta saat apua ja hoitoa .

Niinhän sitä luullaan. Saat pillerireseptin ja passituksen kotiin.

Vierailija
22/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri kirjoittaa sinulle Ketipinoria. Bentsoja et saa. Yöksi kotiin nukkumaan ja sitten polin hoitajan aika joskus kuukauden sisällä.

-ennustaja

Mulla on jo ketipinir resepti. Kotoa löytyy myös bentsoja. Ja aika polille on 9.1. onneksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä asioista nautit elämässä? Millaiset asiat tuovat sinulle iloa? Siis yleensä.

Tykkään kaverien kanssa vietetystä ajasta. Yhdellä ystävällä on lapsiakin. Ne lapset ovat aivan ihania, tykkään viettää heidänkin kanssa aikaa.

Sit tykkään lukea ja piirtää, vaikken ole kovin taitava

Vierailija
24/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri kirjoittaa sinulle Ketipinoria. Bentsoja et saa. Yöksi kotiin nukkumaan ja sitten polin hoitajan aika joskus kuukauden sisällä.

-ennustaja

Mulla on jo ketipinir resepti. Kotoa löytyy myös bentsoja. Ja aika polille on 9.1. onneksi

Hmm.. haluatko osastolle? Voi olla vaikeaa. Onnea kuitenkin yritykseen.

Vierailija
25/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paras ystäväsi olisi nyt päivystyksessä ahdistuksen takia, ja pyytäisi sinua auttamaan, niin minkä neuvon antaisit hänelle?

Vierailija
26/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso lähintä ihmistä ja ajattele, että hän on peitetehtävissä oleva ikiaikainen vampyyri! Miltä hän näyttää peitehommissa? Mitä hän tekee juuri nyt?

Lukee self help opasta englanniksi. Ja näyttää todella harmittomalta

Vierailija
27/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä asioista nautit elämässä? Millaiset asiat tuovat sinulle iloa? Siis yleensä.

Tykkään kaverien kanssa vietetystä ajasta. Yhdellä ystävällä on lapsiakin. Ne lapset ovat aivan ihania, tykkään viettää heidänkin kanssa aikaa.

Sit tykkään lukea ja piirtää, vaikken ole kovin taitava

Kuulostat ihanalta ihmiseltä

Vierailija
28/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin hassua, että kaikki on kunnossa, mutta jotenkin se tunne ei sitten kuitenkaan vastaakaan todellista tilannetta. Et ole ainoa.

Vierailija
29/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofreniasta voi parantua hyvän lääkityksen avulla, ja suomalaisella sisulla. Veljelläni on skitsofrenia. On niin parantunut että voi hoidella äidin asioita. Pyydä apua ja saat sitä. Ja muista ottaa lääkkeet.

Vierailija
30/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ennustaja

Haluaisin. Mutta tiedostan että sinne on vaikea päästä. Joten ehkö kotiin. Avoimin mielin koitan olla

Vierailija
31/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ennustaja

Jos on aiempia psykooseja, niin saattaa päästä vaikka sellainen ei nyt olisi päällä. Esim jos katsovat, että lääkitystä on muutettava isommin.

Vierailija
32/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, ystävä. Hyvä, että menit sinne. Älä luovuta ja lähde pois, lupaathan.

Kannattaa lähteä, jos vastaanotto on asiatonta tai huonoa.  En ole itse ollut psyk. päivystyksessä, mutta julkisen puolen terveyskeskuksen kokemuksella.

Ap, lue myös tämä. Säilytä itsearviointikykysi jos mahdollista. Älä mene liian avuttomaan tilaan, ole tilanteiden tasalla.

Vierailija
33/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ennustaja

Haluaisin. Mutta tiedostan että sinne on vaikea päästä. Joten ehkö kotiin. Avoimin mielin koitan olla

No kerrot kaiken vaan avoimesti. Jos on itsetuhoisia ajatuksia, ne kannatta mainita. Se on välillä vähän tuurista ja lääkäristä ja paikkatilanteestakin kiinni. Ja toki sairaushistoriasi auttaa, jos olet ennenkin ollut.

Vierailija
34/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukavaa että täällä on kerrankin asiallisia vastauksia. Olen itsekin ollut kerran ahdistuksen takia yhteispäivystyksessä. Ei tullut kyllä mieleen kirjoittaa vauvapalstalle, ja ehkä se olisi auttanut. Muista että pahimmatkin hetket menevät ohi, ne eivät jatku ikuisesti.

Vierailija
35/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ennustaja

No kerrot kaiken vaan avoimesti. Jos on itsetuhoisia ajatuksia, ne kannatta mainita. Se on välillä vähän tuurista ja lääkäristä ja paikkatilanteestakin kiinni. Ja toki sairaushistoriasi auttaa, jos olet ennenkin ollut.

t. psyk.sairaanhoitaja

Vierailija
36/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että jaksoit mennä. Minä kärvistelen kotona kauheessa ahdistuksessa. Yritän kattoa jotain komedioita etten ajattelisi, monta päivää oon juonutkin, nyt tänään yritän olla juomatta kun ahdistus vsan pahenee päivien juomisesta.

Voisitko soittaa jolkekin perheenjäsenelle, ettet jäisi yksin kun lähdet sieltä, onko äitisi elossa?

Äiti on oma tujeni ja turvani, vaikka oon jo 50v. Soitteli juuri ja kysyi miten voin tänään, että voin tulla sinne koska vaan, niin tekee ruokaa ja pelaillaan jotain, vaikka muistipeliä.

Toivon että saat tukea ja apua, etkä jää yksin huonon olon kanssa.

Vuodenvaihde on usein ankeeta aikaa kaikille, saati jos on jo valmiiksi mt-ongelmia ja ahdistusta.

Lähetän täältä sohvan pohjalta ison muiskun poskelle ja halauksen.

Vierailija
37/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skitsofreniasta voi parantua hyvän lääkityksen avulla, ja suomalaisella sisulla. Veljelläni on skitsofrenia. On niin parantunut että voi hoidella äidin asioita. Pyydä apua ja saat sitä. Ja muista ottaa lääkkeet.

Hän on skitsoaffektiivinen ei skitsofreenikko.

Vierailija
38/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso lähintä ihmistä ja ajattele, että hän on peitetehtävissä oleva ikiaikainen vampyyri! Miltä hän näyttää peitehommissa? Mitä hän tekee juuri nyt?

Lukee self help opasta englanniksi. Ja näyttää todella harmittomalta

Ei se ole kuule helppoa vampyyrilläkään! Mitä arvelet syyksi, että hän on tullut päivystykseen?

Vierailija
39/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa mukavaa että täällä on kerrankin asiallisia vastauksia. Olen itsekin ollut kerran ahdistuksen takia yhteispäivystyksessä. Ei tullut kyllä mieleen kirjoittaa vauvapalstalle, ja ehkä se olisi auttanut. Muista että pahimmatkin hetket menevät ohi, ne eivät jatku ikuisesti.

Tässä hyvä neuvo: tämäKIN menee ohi. Tunteet ovat pilviä taivaalla. Ne tulevat ja menevät. Välillä sataa ja ukkostaa rankastikin, ja silloin siihen on suostuttava. Hyväksyttävä, että onpa p*ska tilanne. Ja muistettava, että tämäkin menee ohi. Sateen jälkeen paistaa aina aurinko.

Vierailija
40/74 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pk-seudulla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi