Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko auto maksaa kuussa?

Vierailija
02.01.2023 |

Moro. Olen miettinyt auton hankintaa, jotta elämä helpottuisi, mutta minulla ei ole aavistustakaan paljonko auton ylläpito kuussa maksaa. Tiedän kyllä, että erilaisilla autoilla on eri suuruiset maksut, mutta noin suunnilleen? Bensoja ei nyt lasketa.

Riittääkö 100e/kk. Meneekö yli tonnin. Mulla ei oikeasti ole mitään käryä asiasta

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta vanhasta (halvasta) romusta, uudehkosta käytetystä, uudesta työsuhdeautosta ja uudesta yksityisliisarista.

Minkään kanssa en ole päässyt alle 500e/kk, jos kaikki kulut rehellisesti laskee. Halpa romu on periaatteessa halpa, JOS mitään ei hajoa. Mutta ennemmin tai myöhemmin niin käy, eikä sillä uskalla kovin pitkälle lähteä juuri tuosta syystä.

Toki liikkuminen ilman autoa maksaa sekin (ja vaatii varsinkin vaivaa), että siinä mielessä autolle on perusteetkin.

Paras autoistani on ollut nykyinen käytetty sähköauto. Luotettava kuin se kuuluisa junan vessa, ja ajaminen pörssisähköllä käytännössä ilmaista. Ei likaista tankkausta, ei öljyjenvaihtoa eikä jakohihnan/ketjun katkeamisriskiä. Mutta hankintahinta pitää tietysti pystyä rahoittamaan. HInnat tulleet uudehkoissa käytetyissä paljon alaspäin, niin se helpottaa.

Vierailija
102/107 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle tonnin pommi pelkällä liikevakuutuksella maksoi n. 50e kuussa kun laskeskelin kokonaiskuluja poislukien bensat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuukaudessa polttoaineet 50€, veron jos jakaa jokaiselle kuukaudelle niin 13/kk ja liikennevakuutuksen jos jakaa samalla tavalla niin 15€ eli yhteensä n. 80€/kk

Vierailija
104/107 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ilmaantuu aina joka ketjuun, jotka kertovat miten autoa voi pitää 50 eurolla kuukaudessa.

Minulla on ollut ajokortti 30 vuotta. En ole ikinä moista ihmettä nähnyt, eivätkä omatkaan kokemukset millään lailla tue tuollaista. Uskoo ken tahtoo.

Peukalosääntönä 500-1000 euroa kuussa menee, riippuen millainen auto on.

PS. samat kaverit rakentavat talonsakin niillä legendaarisilla ilmaisilla puilla - ostivat vain käsisahan 5e rautakaupasta, ja naapurilta saivat kattopellit ilmaiseksi. Sitten piti vain postilaatikko uutena ostaa, 20 euroa. Rakennuskulut 25 euroa 200 neliön talosta, ja tosi juttu kuulemma.

Vierailija
105/107 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kuussa autoa,kalliiks tulee. 

Vierailija
106/107 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään,Paitsi poltoainekulut. 

Vierailija
107/107 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toteutuu hyvin tuo verottajan näkemys 25 senttiä kilometri ja ajan vuodessa noin 23t.Ostohintaa en laske kuluksi muuten kuin arvonaleneman kautta.Autoni ostettaessa noin 6-7v  vanha premium ja myydessä ikää on 4 tai 5 v lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän