Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sivistyneen perheen tuntomerkit?

Vierailija
02.01.2023 |

Minkälaiset piirteet ja asiat perheessä kertovat mielestänne paljon heidän sivistystasostaan?

Minä kiinnitän paljon huomiota usein sisustukseen ja harrastuksiin. Usein sivistyneet ihmiset sisustavat talonsa maanläheisillä väreillä, eikä valkoisella. Talosta löytyy myös usein takka, viinikaappi ja kirjahylly. Harrastukset ovat puolestaan usein astetta vaativampia esimerkiksi eri musikaalisten soittimien harrastelua.

Mitä muita keksitte?

Kommentit (1020)

Vierailija
941/1020 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se sana ei sovi yhtään mun vocabulariin!

Vierailija
942/1020 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osataan tervehtiä, kiittää ja keskustella (myös lapset) ei sanota ruuasta että on pahaa vaan esim. että minulle ei maistu.. käytöstavat kunniassa. Lisäksi hyvä yleissivistys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/1020 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee sellaisia rikoksia, mistä tulisi linnatuomiouta.

Vierailija
944/1020 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osataan tervehtiä, kiittää ja keskustella (myös lapset) ei sanota ruuasta että on pahaa vaan esim. että minulle ei maistu.. käytöstavat kunniassa. Lisäksi hyvä yleissivistys.

Osataan mutta kaikkea ei toteuteta varsinkaan sairaassa gang stalkingissa mukana oleville.

Vierailija
945/1020 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä koetan olla hyvä tyyppi.. ja mulla on työpaikka ja kämppä ja auto..silti ei kelpaa

Vierailija
946/1020 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kato tuolla menee yks kassialma

Vierailija
947/1020 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määritelkää kouvolatukka

Vierailija
948/1020 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät käyttäydy ilkeästi, eivät tosin vanhemmatkaan.

Ei merkkejä kerskakulutuksesta ja ylettömästä materialismista.

Ei tarvetta numeron tekemiseen itsestään.

Tavatessa puhutaan enemmän asioista kuin paikalla olemattomista ihmisistä.

Vieraille on huomioitu parkki- ja naulakkotilaa. Vastaanotto eteisessä on lämmin.

täytyy tuulettaa jos ikkunaa löytyy eteisestä

Vierailija
949/1020 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistyneessä perheessä on nahkaselkäinen tietokirjasarja, joka on ainakin 24-osainen, sieltä löytyy kaikki tieto.

vanhanaikaista

Vierailija
950/1020 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet?

Vierailija
951/1020 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtää ja hyväksyy erilaisia ihmisiä. Perheessä puhutaan useita "ulkomaankieliä" mutta perheenjäsenet ovat valmiita vaihtamaan kielen siihen, mitä kaikki läsnäolijat puhuvat/ymmärtävät. Eivät tuomitse eri uskontoja tai poliittisia mielipiteitä, vaan ovat valmiita kuulemaan niiden edustajia, oman vakaumuksensa säilyttäen. Yleensäkin keskustelevat sillä "tasolla", missä vastapuolikin on. Sivistynyt ihminen ei koskaan nolaa vastapuoltaan.

Luoja. Miksi uskontoja ei saisi tuomita? Se on jännä miten minun naisena pitää suvaita or*uuden asema omalle sukupuolelleni, mutta minä en saisi olla mitään mieltä mistään. Suvaitset varmaan nätisti myös mie*vihan?

Vierailija
952/1020 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi samat temput nähny monta kertaa

Vierailija
953/1020 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen tyttäret eivät hae peruskoulun päästötodistusta kevätjuhlassa olkaimettomassa tyllihameessa, joka ei pysy päällä vaan pukeutuu asialliseen, ikään sopivaan mekkoon tai housuihin. Alaikäisenä paljastelun sallivat vanhemmat eivät ole sivistyneitä.

Vierailija
954/1020 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan ap syönyt ABC:lla?

Vierailija
955/1020 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatuksessa vika. Parempi onni ensi kerralla.

Vierailija
956/1020 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
957/1020 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ystavat hyvatjattakaa nyt herrajumala minut rauhaan ja keskittykaa johonkin muihin asiohin vai pitaa pahaa Mina on teille tehnyt?!

Vierailija
958/1020 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni suvussa yleisiä harrastuksia ovat klassisen musiikin instrumentit, maalaus, kuvanveisto ja shakki. Yleisin ammatti lienee professori. Monesta kodista löytyy flyygeli käyttöesineenä, ja keskusteluaiheet liikkuvat kirjoissa, taidenäyttelyissä ja -hankinnoissa. Pidän isäni sukua ainakin sivistyneempänä kuin äitini duunarisukua.

Mutta isäni suvussa ei ole tapana pröystäillä tai edes keskustella vaikkapa, mitä kukin tekee työkseen. Itseä ja omia saavutuksia ei tuoda esille. Aina, jos seurassa on uusi ihminen, huomio keskitetään häneen ystävällisillä, hänet huomioonottavilla kysymyksillä. Ja kun joku puhuu, häntä kuunnellaan rauhallisesti. Pöytäetiketti on tärkeää ja juhlien tarjoilu anteliasta.

Ainakin seurassa keskustelu on meillä hyvin erilaista verrattuna joihinkin muihin perheisiin, joissa olen ollut vieraana. Monet juttelevat keskenään inside-juttuja, puhuvat toistensa päälle ja vierasta ei välttämättä tajuta ottaa juttuihin mukaan lainkaan.

Vierailija
959/1020 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkuun nukkumaan huomenna töihi!

Vierailija
960/1020 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö järkevämmin ja lopeta tupakointi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi