Sivistyneen perheen tuntomerkit?
Minkälaiset piirteet ja asiat perheessä kertovat mielestänne paljon heidän sivistystasostaan?
Minä kiinnitän paljon huomiota usein sisustukseen ja harrastuksiin. Usein sivistyneet ihmiset sisustavat talonsa maanläheisillä väreillä, eikä valkoisella. Talosta löytyy myös usein takka, viinikaappi ja kirjahylly. Harrastukset ovat puolestaan usein astetta vaativampia esimerkiksi eri musikaalisten soittimien harrastelua.
Mitä muita keksitte?
Kommentit (1020)
hei ei jäbäl ois mitään mitään ihan akuuttii jeesii joku ihan skidi kulma vaan mä jeesaan sit takas kyl sä tiiät et mä heitän sit bäkkii muistaksä ku mä jeesasin sillon joku iha akuutti pala vaa
Kun ihmisen käytöstavat ovat hyvät, niin ollaan jo pitkällä.
Sivistynyt ihminen kykenee tulemaan toimeen kaikenlaisten ihmisten ja asioiden kanssa.
Kykenee peittämään esim. tuntemansa vastenmielisyyden, eikä loukkaa tylyllä käytöksellään.
Esittää ja tarvittaessa perustelee mielipiteensä, mutta tiedostaa muitakin mielipiteitä olevan.
Luettu ja opittu auttaa monessa asiassa, mutta lukenut ja oppinutkin voi olla täysi moukka.
on kyllä tässä on raha tärkeempää kuin jonku naisen mielenpahoitus.
Niin inhokkiketjukin nauratti ja pystyin monen inhokkeihin yhtymään.
Pinta on vain pintaa... Et voi koskaan täysin tietää mitä sen kaiken pintakiillon alla muhii.
Suurin ongelma on kateelliset ja tyhmät ihmiset jotka eivät osaa keskittyä omiin asioihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Koulutuksen arvostaminen
Lapsille luetaan paljon
Vanhemmat lapset lukevat paljon
Lasten ruutuaikaa rajoitetaan
Lapset käyttäytyvät hyvin ikä huomioiden
Lisäisin vielä: toisia kunnioittava käyttäytyminen perheessä, osataan keskustella ja aikuiset ei huuda lapsille ts. aikuiset osaavat käyttäytyä.
Mutta arvaapa ap mitä. Minä olen ansainnut luxuselämän. Minä todella olen ansainnut ja nautin siitä.