Sivistyneen perheen tuntomerkit?
Minkälaiset piirteet ja asiat perheessä kertovat mielestänne paljon heidän sivistystasostaan?
Minä kiinnitän paljon huomiota usein sisustukseen ja harrastuksiin. Usein sivistyneet ihmiset sisustavat talonsa maanläheisillä väreillä, eikä valkoisella. Talosta löytyy myös usein takka, viinikaappi ja kirjahylly. Harrastukset ovat puolestaan usein astetta vaativampia esimerkiksi eri musikaalisten soittimien harrastelua.
Mitä muita keksitte?
Kommentit (1020)
Vierailija kirjoitti:
Mitä kirjoja on sivistyneen ihmisen kirjahyllyssä?
Se ei ole niin olennaista. Olennaisempaa on, että ensinmäkin on kirjahylly ja toisekseen, että siellä on kirjoja ( eikä vain koriste-esineitä)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi vuorata kämppä kirjoilla kun ne saa lainattua kirjastosta?
Luulenpa että sinä et lainaa edes kirjastosta, tai lue e-kirjoina.
Huh huh. Onpas täällä paljon ummehtuneita kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Lukee vauvapalstaa ja kirjoittaa sinne.
Sivistyneen perheen äiti ym. Eivät panettele ja hauku vauvapalstalla nimettömänä tuntemattomia ihmisiä..
Vierailija kirjoitti:
Mitä kirjoja on sivistyneen ihmisen kirjahyllyssä?
Sanoisin, että kirjoja eri aiheista, sillä sivistys on ennenkaikkea kiinnostusta maailmaa kohtaan. Klassikot ja korkeakulttuuri on vain pieni lohkaisu sivistystä.
Sivistyneet perheet painottavat muita kunnioittavaa ja hyvää käytöstä ja oppimista pidetään tärkeänä. Sivistys ei tule varallisuudesta tai hienostelusta, myös pienituloisissa on perheitä joissa arvostetaan kulttuuria, opiskelua ja hyviä käytöstapoja.
Ulkonäöstä ei sivistystä voi varsinaisesti tunnistaa.
Mihin ihmeeseen perustatte mielipiteenne?
Mutta arvaapa ap mitä. Minä olen ansainnut luxuselämän. Minä todella olen ansainnut ja nautin siitä.
Meen tästä nukkumaan koska palstan taso näyttää olevan niin järkyttävää
Vierailija kirjoitti:
Koulutuksen arvostaminen
Lapsille luetaan paljon
Vanhemmat lapset lukevat paljon
Lasten ruutuaikaa rajoitetaan
Lapset käyttäytyvät hyvin ikä huomioiden
No meillä toimitaan näin, mutta olemme kyllä ihan perusjuntteja silti.
Asiat ovat kuin ne sanotaan eivät kuin ne tehdään.
Älä ala selbaamaan mulle