Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saatte lapsenne kiinnostumaan jostain harrastuksesta?

Vierailija
02.01.2023 |

Minä en mitenkään. Vuosien varrella olen ensin ilmoittanut lapsia erilaisiin harrastuksiin ja muutaman kuukauden jaksanut heitä motivoida ja innostaa ja lopulta maanitella ennen kuin olen todennut että ei sitten. Nykyään kyselen että kiinnostaisiko kokeilla sitä tai tätä mutta mikään ei kiinnosta. Jotenkin ajattelen että harrastukset antaisi mielekästä tekemistä, rytmiä, ehkä uusia kavereita, opettaisi pitkäjänteisyyttä ja sitkeyttä jne. Olisi kiva jos innostuisivat jostain mutta kun ei. Miten te muut teette sen? Onko ongelma se kun meillä vanhemmillakaan ei ole kuntosalin lisäksi mitään muita harrastuksia? Lapsina ja nuorina tosin molemmilla oli harrastuksia laidasta laitaan, ne on aikuisiällä sitten jääneet.

Kommentit (141)

Vierailija
141/141 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa koska ei ollut aikoinaan mitään ongelmaa saada lapset kiinnostumaan jostain. Tai ehkäpä niin että he itse valitsivat harrastukset ym kiinnostuksen kohteet, en tuputa, en valitse heille harrastuksia. Pääasia että tekivät jotain muut akuin lojuivat sisällä koneen äärellä tai tekemättä yhtään mitään. Ollaan koko perhe oltu aina paljon ulkona ja vaikkei me aikuiset oltukaan niin lapset meni itsekseen ulos puuhaileman aja leikkimään, näin ollen heille on tullut harrastuksetkin sellaisia joissa ollaan paljon ulkona. Lapset ovat olleet myös terveitä koska ovat paljon ulkona ja liikkuvat, eivätkä makaa sohvalla tietokonetta tuijottaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla