Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Shampoo ehdotuksia vuosien liuruhiuksi ongelmaan!

Vierailija
02.01.2023 |

Olen nyt kärsinyt jo useamman vuoden päänahkani kanssa. Nolottaa ihan kauheasti ja ajan kohta kaljun tai kuljen paperipussi päässä. Muutama vuosi takaperin tuli kolmekymmentä täyteen ja minun pitkät ja paksut hiukset ovat muuttuneet liuruhiuksiksi! Vuosien kärsimyksen jälkeen tämä alkaa jo turhauttamaan. Haluaisin ehdotuksia ja vinkkejä kiitos!

Kommentit (868)

Vierailija
121/868 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hiukset ovat ohentuneet, niin ei siihen mikään shampoo auta. Aika ankeathan ne pitkät ja ohuet hiukset ovat, ja kannattaa kokeilla lyhyempää mallia ja permanenttikin tuuheuttaa. Valitettavasti nykyään kampaajat eivät oikein osaa permanenttia tehdä.

Eikö se permanentti vaurioita hiuksia? Ja uloskasvuvaihe on ihan kamala.

Tervetuloa vuoteen 2022!

"Sitkeä harhakäsitys on, että permanentti olisi erityisen kuluttava käsittely hiuksille. Käsitys juontaa juurensa aikaan, jolloin muodissa olleet säkkärät permanentit vaativat voimakkaita aineita ja pitkän vaikutusajan.

Nykytyylillä tehtynä permanentti on miedoin hiuksen rakennetta muokkaava käsittely. Se saa aikaan vähemmän happivaurioita kuin hiusten värjäys.

- Permanentin saa suoristettua parissakymmenessä minuutissa. Tällöin kampaaja laittaa hiuksiin uudelleen permanenttiaineen ja kampaa kiharat pois. Sama aine, joka rullia käytettäessä kihartaa hiuksen, toimii myös suoristukseen."

https://anna.fi/lifestyle/kauneus/permanentti-kolmella-tapaa-parturi-ka…

Vierailija
122/868 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, mulla on siis ihan sama ongelma ja oon 33-v. nainen. En ole keksinyt keinoa enkä haluaisi leikata hiuksia:( föönaus pää alaspöin auttaa vähän. Hiukseni ovat vielä nopeasti rasvoittuvat.. not nice:/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/868 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palasaippualla tietenkin! t. tuuheahiuksinen M36

Provo

Vierailija
124/868 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile suolaa sisältävää shampoota niin saat wau-kokemuksen sen toimivuudesta.

Mulla oli vähän sama tilanne, jossa hiukset olivat ohutta liurua ja shampoon vaihto auttoi kummasti. Mulla tuli ihan koko päänahkaa myöten hiuksista kuohkeat ja ne pysyivät sellaisina koko päivän ajan.

Voin esimerkiksi tätä Dermosilin suolashampoota suositella, kun olen nyt pelkästään käyttänyt tuota pari kuukautta putkeen: https://tinyurl.com/4cyf79r9

Auttaa tosi hyvin liuruhiuksiin. 

Suolashampoo onkin uusi konsepti minulle, mutta laitan kokeiluun.

Vierailija
125/868 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FAIRY. Esim Original tai hajusteeton.

Tuo on tiskiaine 😂😂

Vierailija
126/868 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä shampoota nyt sitten käytätkään, niin levitä se sormenpäillä päänahkaan ja anna vaikuttaa välillä hieroen ja hieman vettä lisäten 5 minuuttia. Hierot siis vain päänahkaa ei pituuksia. Huuhtele hyvin pois ja laita hoitoainetta pituuksiin korvien alapuolelta latvaan. Anna vaikuttaa ja huuhtele.

Hiusten kuivuttua voit suihkautella juuriin kuivashampoota pitämään ne irti päänahasta.

Itse vain aina töräytän suoraan purkista ja hieron sen tukkaan jonka jälkeen suihkutan heti pois

Vierailija
127/868 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

duppeldush

Vierailija
128/868 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet, että naiset leikkauttavat hiuksensa lyhyeksi kun heille tulee ikää? 

Sovinistista

Vierailija
129/868 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet, että naiset leikkauttavat hiuksensa lyhyeksi kun heille tulee ikää? 

Yves Rocherin Volume & Substance - Gel Shampoo ja hoitoaine, 60-vuotiaana parhaimmat hiukset ikinä. 

Mutta jos hiukset lähtee kokonaan, kannattaa käydä lääkärissä.

Ihanko oikeasti? Mulla menee hiuksen aivan pilalle tolla.

Vierailija
130/868 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kiinnittää huomiota myös ruokavalioon ja elintapoihin. Stressi saa houksetkin tippumaan päästä. Ota tueksi esim. biotiinia lisäravinteena. Googlella löytyy lisää.

Vierailija
131/868 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain tällaisen shampoo vinkin jo lähes 10 vuotta sitten :

Käytä 3:a eri shampoota !

Siis joka kerta peset eri shampoolla, vuorotellen näillä kolmella.

Jokaisessa shampoossa on eri "hyviä aineita", kun pesee vaihdellen eri shampoolla, ei hiukset totu aina samaan.

Hiukset ei totu yhtään mihinkään ja perusshampoot sisältää pääosin ihan samoja aineita, eli vettä ja sulfaattia ja häviävän pienen määrän muita aineita.

Päinvastoin !

Mun hiukset rasvoittuvat aina heti jos pesen samalla shampoolla kaikkien pesut useiden viikkojen ajan.

Mulla on useita shampoo pulloja ja käytän niitä aina vaihtelevasti.

Siinä shampoossa on silikonia, joka kerääntyy hiukseen?

EI oo silikonia, ostan shampoot aina kampaamosta, tai kaupan "Kampaamo-shampoita", joista tiedän että ei ole varmasti silikonia.

Mun hiukset ( toisilla voi olla toisin 😂) tarvitsee ne vaihto shampoot, pesen eri shampoilla vaihdellen.

Voi olla että hiuksetkin ja päänahka ovat samanlaisia kuten iho , kun myös kasvovoiteita suositellaan vaihtelemista. Toisessa on jotain toista hyvää, ja toisessa toista....ihokin saa siten monipuolisesti eri hyviä aineita.

Vierailija
132/868 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, mulla on siis ihan sama ongelma ja oon 33-v. nainen. En ole keksinyt keinoa enkä haluaisi leikata hiuksia:( föönaus pää alaspöin auttaa vähän. Hiukseni ovat vielä nopeasti rasvoittuvat.. not nice:/

Mulla vähän samat tilanteet N29

Vierailija
133/868 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti ottaen vois sanoa että sellainen shampoo jossa ei ole silikoneja.

Mistä sen voi tietää?

Vierailija
134/868 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kiinnittää huomiota myös ruokavalioon ja elintapoihin. Stressi saa houksetkin tippumaan päästä. Ota tueksi esim. biotiinia lisäravinteena. Googlella löytyy lisää.

En stressaa ikinä ja hiukset tippuu silti

Vierailija
135/868 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile suolaa sisältävää shampoota niin saat wau-kokemuksen sen toimivuudesta.

Mulla oli vähän sama tilanne, jossa hiukset olivat ohutta liurua ja shampoon vaihto auttoi kummasti. Mulla tuli ihan koko päänahkaa myöten hiuksista kuohkeat ja ne pysyivät sellaisina koko päivän ajan.

Voin esimerkiksi tätä Dermosilin suolashampoota suositella, kun olen nyt pelkästään käyttänyt tuota pari kuukautta putkeen: https://tinyurl.com/4cyf79r9

Auttaa tosi hyvin liuruhiuksiin. 

Suurkiitokset! Lähti testiin

Vierailija
136/868 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talipunkit aiheuttavat hiustenlähtöä. Ota selvää ja keskity niiden torjuntaan.

Vierailija
137/868 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En stressaa ikinä ja hiukset tippuu silti

No sitten sinulla on jotain muuta häikkää joko ravitsemuksellisesti tai hormonaalisesti.

Vierailija
138/868 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain tällaisen shampoo vinkin jo lähes 10 vuotta sitten :

Käytä 3:a eri shampoota !

Siis joka kerta peset eri shampoolla, vuorotellen näillä kolmella.

Jokaisessa shampoossa on eri "hyviä aineita", kun pesee vaihdellen eri shampoolla, ei hiukset totu aina samaan.

Hiukset ei totu yhtään mihinkään ja perusshampoot sisältää pääosin ihan samoja aineita, eli vettä ja sulfaattia ja häviävän pienen määrän muita aineita.

Päinvastoin !

Mun hiukset rasvoittuvat aina heti jos pesen samalla shampoolla kaikkien pesut useiden viikkojen ajan.

Mulla on useita shampoo pulloja ja käytän niitä aina vaihtelevasti.

Siinä shampoossa on silikonia, joka kerääntyy hiukseen?

EI oo silikonia, ostan shampoot aina kampaamosta, tai kaupan "Kampaamo-shampoita", joista tiedän että ei ole varmasti silikonia.

Mun hiukset ( toisilla voi olla toisin 😂) tarvitsee ne vaihto shampoot, pesen eri shampoilla vaihdellen.

Voi olla että hiuksetkin ja päänahka ovat samanlaisia kuten iho , kun myös kasvovoiteita suositellaan vaihtelemista. Toisessa on jotain toista hyvää, ja toisessa toista....ihokin saa siten monipuolisesti eri hyviä aineita.

Kampaamotuotteissa ei ole silikonia?

Vierailija
139/868 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä vastausta ei kukaan halua kuulla, mutta mulla on liruhiukset olleet aina ja ainoa hiustyyli jonk on ok on lyhyt tukka.

Tämä viesti on miehen kirjoittama

Vierailija
140/868 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syväpuhdistavaa shampoota kannattaa käyttää kerran viikossa, tavallista shampoota ja hoitoainetta viikolla. Syväpuhdistava jätetään hetkeksi vaikuttamaan ja se poistaa tuotejäämät jotka liuruttaa tukkaa, tavallisella ei lähde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän