Shampoo ehdotuksia vuosien liuruhiuksi ongelmaan!
Olen nyt kärsinyt jo useamman vuoden päänahkani kanssa. Nolottaa ihan kauheasti ja ajan kohta kaljun tai kuljen paperipussi päässä. Muutama vuosi takaperin tuli kolmekymmentä täyteen ja minun pitkät ja paksut hiukset ovat muuttuneet liuruhiuksiksi! Vuosien kärsimyksen jälkeen tämä alkaa jo turhauttamaan. Haluaisin ehdotuksia ja vinkkejä kiitos!
Kommentit (868)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vuosia sitten liruhiukset. Aloin pesemään hiuksiani marseillesaippualla ja dermosilin koirashampoolla. Eli ensin hieron käsiini saippuaa ja sitten shampoota. Pesen ensin päänahan ja sitten hiukset. Huuhtelen lopuksi viileällä vedellä. Kampaan hiukset selvittelykammalla.
Hiukseni ovat paksummat ja kihartuvat. Samalla jäi hilseongelmat pois. Oli ns rasvahilsettä aina shampoo+hoitoainepesujen jälkeen.Koirashampoolla? Onko hiuksesi kuin karvaturan turkki? :D
Hiukseni ovat ihan normaalit hiukset. Pesukertoja nykyään 2 viikossa. Ennen piti pestä päivittäin.
Sain hiustenhoito-ohjeen sairaanhoitajalta joka oli aikaisemmin toiminut kampaamoalan yrittäjänä.Mä pesen päivittäin ja hiukset on täysin kunnossa.
No hyvä nii n, minulla ei toiminut päivittäin peseminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain tällaisen shampoo vinkin jo lähes 10 vuotta sitten :
Käytä 3:a eri shampoota !
Siis joka kerta peset eri shampoolla, vuorotellen näillä kolmella.
Jokaisessa shampoossa on eri "hyviä aineita", kun pesee vaihdellen eri shampoolla, ei hiukset totu aina samaan.Hiukset ei totu yhtään mihinkään ja perusshampoot sisältää pääosin ihan samoja aineita, eli vettä ja sulfaattia ja häviävän pienen määrän muita aineita.
Päinvastoin !
Mun hiukset rasvoittuvat aina heti jos pesen samalla shampoolla kaikkien pesut useiden viikkojen ajan.
Mulla on useita shampoo pulloja ja käytän niitä aina vaihtelevasti.
Mä oon käyttänyt samaa silikonitonta ja sulfaatitonta shampoota yli vuoden, enkä ole huomannut tällaista ilmiötä vaan hiukset on tuuheat ja kuohkeat. Syväpuhdistavalla pesen kerran kuukaudessa ennen värjäystä.
Cien fruit shampoo lidlistä semmoinen oranssi pullo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisessa shampoossa on eri "hyviä aineita", kun pesee vaihdellen eri shampoolla, ei hiukset totu aina samaan.Hiukset ei totu yhtään mihinkään ja perusshampoot sisältää pääosin ihan samoja aineita, eli vettä ja sulfaattia ja häviävän pienen määrän muita aineita.
Päinvastoin !
Mun hiukset rasvoittuvat aina heti jos pesen samalla shampoolla kaikkien pesut useiden viikkojen ajan.
Mulla on useita shampoo pulloja ja käytän niitä aina vaihtelevasti.Siinä shampoossa on silikonia, joka kerääntyy hiukseen?
Ai missä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin !
Mulla on useita shampoo pulloja ja käytän niitä aina vaihtelevasti.Siinä shampoossa on silikonia, joka kerääntyy hiukseen?
Ai missä?
Siinä/niissä, joiden jälkeen hiukset muuttuvat rasvaisiksi.
Kaveri joi juotavaa aloeveraa. Hiukset tuuheni pysyvästi. Sitä pitää kyl juoda jok päivä vähän, ja tietty menee hetki, ennenkuin vaikuttaa. Sitä en tiedä, onko aloeverassa jotain huonoa eaim. vatsalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin !
Ai missä?
Poistaako etikka silikonia? Tai joku syväpesushamppoo? Itse käytän luomuetikkaa huuhteluaineena silloin tällöin.
Osta sebamed tai shebamed, en muista kummin kirjoitetaan ja voit heittää hyvästit liruille
Lush: "Fair trade honey" on shampoo, joka on tehnyt ohkaisista hiuksistani ehdottomasti ilmavimmat ja pidentänyt pesuväliä. Se on vaan tosi kallista ja pitää tykätä sen hajusta. Eli jos rahaa on ja satut tykkäämään sen tuoksusta, niin vaikea on parempaa löytää. Käytin sitä monta vuotta, kunnes rahatilanne huononi. Usein sekoitin siihen jotain eteeristä öljyä peittämään makuuni liian kukkaista tuoksua.
Nykyisin käytössä on tavisshampoo, joka ei myöskään ole hassumpi eli Erittäin hyvä suomalainen, oranssi pullo, joka on tarkotettu tuuheuttamaan. Ei löydy joka marketista, vaan isoimmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin !
Ai missä?
Poistaako etikka silikonia? Tai joku syväpesushamppoo? Itse käytän luomuetikkaa huuhteluaineena silloin tällöin.
En tiedä etikasta, mutta syväpuhdistava ainakin. Jos hoitoaineessakin on vielä silikonia niin ei mikään ihme, että tulee kertymää, joka sitten alkaa liuottua jo jollain erittäin hienolla suomalaisella.
Jos hiukset ovat ohentuneet, niin ei siihen mikään shampoo auta. Aika ankeathan ne pitkät ja ohuet hiukset ovat, ja kannattaa kokeilla lyhyempää mallia ja permanenttikin tuuheuttaa. Valitettavasti nykyään kampaajat eivät oikein osaa permanenttia tehdä.
Minä olen pannut perusshampoon sekaan hieman jotakin öljyä. Se elävöittää hiuksia, mutta liikaa ei kannata sitä panna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nurmen jojoba-palashampoo on hyvä liurutukalle. Välillä pesu syväpuhdistavalla.
En oo koskaan kuullutkaan :D
Nyt kuulit. Lisäksi halpa verrattuna moniin muihin palashampoisiin. Omani ostan ihan Tokmannilta.
Käy asiantuntijalla, saat neuvoja. Onko Suomessa edes alan asiantuntijoita, lääkäreitä?
Vierailija kirjoitti:
Jos hiukset ovat ohentuneet, niin ei siihen mikään shampoo auta. Aika ankeathan ne pitkät ja ohuet hiukset ovat, ja kannattaa kokeilla lyhyempää mallia ja permanenttikin tuuheuttaa. Valitettavasti nykyään kampaajat eivät oikein osaa permanenttia tehdä.
No de aloevera tuuheutti. Silmin nähden alkoi tulla uutta hiusta housrajaan. Tai siis muuallekin varmaan, mut hiusrajassa se muutos näkyi, ennenkuin muualla tuntui.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se permanentti vaurioita hiuksia? Ja uloskasvuvaihe on ihan kamala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaurioita, kun käyttää sopivaa hoitoainetta, ja kun se permanentti on oikein ja hyvin tehty. Tietenkin permanentin pohjalla on hyvä olla terveet hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaurioita, kun käyttää sopivaa hoitoainetta, ja kun se permanentti on oikein ja hyvin tehty. Tietenkin permanentin pohjalla on hyvä olla terveet hiukset.
Uloskasvuvaihe kamala? Sehän on juuri parasta siinä, varsinkin pitkissä hiuksissa.
Siinä shampoossa on silikonia, joka kerääntyy hiukseen?