Shampoo ehdotuksia vuosien liuruhiuksi ongelmaan!
Olen nyt kärsinyt jo useamman vuoden päänahkani kanssa. Nolottaa ihan kauheasti ja ajan kohta kaljun tai kuljen paperipussi päässä. Muutama vuosi takaperin tuli kolmekymmentä täyteen ja minun pitkät ja paksut hiukset ovat muuttuneet liuruhiuksiksi! Vuosien kärsimyksen jälkeen tämä alkaa jo turhauttamaan. Haluaisin ehdotuksia ja vinkkejä kiitos!
Kommentit (868)
Vierailija kirjoitti:
Mulla toi suolaa sisältävä shampoo tekee mun ohuista hiuksista kuohkeat ja ne pysyy sellaisina koko päivän.
Uskopuhetta
Vierailija kirjoitti:
Syväpuhdistavaa shampoota kannattaa käyttää kerran viikossa, tavallista shampoota ja hoitoainetta viikolla. Syväpuhdistava jätetään hetkeksi vaikuttamaan ja se poistaa tuotejäämät jotka liuruttaa tukkaa, tavallisella ei lähde.
Pesen syväpuhdistavalla päivittäin. Ei se niin paljon eroa perinteisestä shampoosta muuten kuin koostumuksen ja vaikutuksen kautta.
Liruhiuksille on olemassa nämä volyymi-shampoot ja hoitoaineet jotka kuohkeuttaa hiuksia. Muotoiluaineista vanha kunnon muotovaahto sopii ja tuo rakennetta, föönaus pää alaspäin. Hiuspuuteri ja kuivashampoo toimivat tyvessä kohottavina. Kampaajalta hiuksiin nykyaikainen tukikäsittely, helpottaa jokapäiväistä elämää.
Tuplavaahdotus ja käyttöön joku hyvä palashampoo. Ainakin Nurmella ja Lushilla on merisuolaa sisältäviä tuuheuttavia shampoita. Ylipäätään luonnonkosmetiikan shampoot voisivat sopia. Niissä ei yleensä ole hitosti kuivattavia sulfaatteja. Santellakin on tuuheuttava shampoo. Sitten pesun jälkeen XZ:n hiusetikkaa ja huuhtominen. Jos föönaat, tee se pää alaspäin. Mulla nämä tepsivät ja lisäksi sitten katkovat hiuslenkit pois ja vaihtelua poninhännän paikkaan. Erilaiset lettikampaukset käyttöön ja tukka letille yöksi. Kun sen aamulla avaa, hiukset näyttävät tuuheammilta.
Pesen hiukseni joka päivä shampoolla ja käytän hoitoainetta. Välillä olen jopa muutaman päivän pesemättä, mutta sen jälkeen kutiaminen on jo niin pahaa että päänahka on verillä.
Luin jostain, että silikoni hiustuotteissa voi tehdä hiuksesta raskaan ja se putoaa helpommin. Sitten kampaukset, joissa on pinnejä, kovia lenkkejä tms., voivat katkoa hiuksia. Katkennut tukka näyttää ohuemmalta. Apteekissa on kofeiininestettä ja shampoota, taitaa olla hoitsikkakin. Plantur 39 nimeltään. Tykkään siitä päänahkaan hierottavasta nesteestä, jota ei huuhdota pois. Kofeiini kiihdyttää päänahan verenkiertoa jonkin verran. Ostin tätä mutsille ja hän on tykännyt kovasti.
Ekös suolashampoota voi tehdä itse: lisäät vain haluamasi määrän suolaa/suolavettä hyvään shampooseen ja peset sitten sillä hiukset.
En ole mikään ammattilainen, mutta nämä vinkit olen kokenut toimiviksi:
-Hoida päänahkaasi kuin kasvojesi ihoa.
-Päänahalle tekee myös hyvää säännöllinen kuorinta.
-Oikeanlainen shampoo, suurin osa marketeissa myytävistä on aivan surkeita.
-Kun peset hiukset niit vaahdota kaksi kertaa ja "aktivoi" shampoo ensin hieromalla sitä käsissä yhteen. Sen sijaan, että heittäisit sen suoraan päähän.
-Käytä aina hiuksiin jätettävää hoitoainetta pesun jälkeen, jotta latvat pysyvät kunnossa.
-Pesunvälin pidentäminen on vain myytti ja sai itsellä hiukset putoamaan päästä.
-Nykyään trendinä oleva rosmariinivesi tai öljy ovat oikeasti toimivia ja suosittelen niillä hoitamaan myös päänahkaasi.
Tähänkin ihan asialliseen ketjuun ilmestyi joku provoilemaan. Onkohan sama joka ketjussa.
No mutta jatketaan hyvien ja koettujen neuvojen jakamista.
TÅMÄ EI liity mitenkään tähän Shampoo pesuihin, mutta muistui mieleen eräs lukemani juttu "jostain"...en edes muista mistä 🤭... Mutta ei oo mun keksimään ( oon syytön 😂) ...., Mutta jäin toki itsekin miettimään ko.artikkelia, kun mua on
aina kiinnostanut myös muu kuin länsimainen lääketiede.
Se taisi olla Kiinalaista terveydenhoito ohjeita käsittävä juttu.
Tätä uskoo , tai EI usko , ken haluaa.
Siinä kerrottiin mm. hiusten hyvinvoinnista monin sanoin, ja että Hiukset ovat sielun tyyssija ja peili. Kuten myös silmät.
Ne ilmenevät omistajansa persoonallisuutta, elinvoimaa ja tunteita.
Paljon mahdollista. Esimerkiksi mun tuttavapiirissäni, ystävistäni ja työpaikallani on muutamia naisia, joilla on ihanat hiukset... mulla niin lättänät.
Tuon lukemani jälkeen, mietin noita henkilöitä ihmisinä, hehän ovat niin mukavia, sopeutuvia, positiivisia ja ennakkoluulottomia ?
Siis ainakin heillä hiukset kuvastavat positiivista ja elinvoimaisia ihmistä .
Redken
Hair Cleansing Cream Shampoo 250ml
Vierailija kirjoitti:
Tähänkin ihan asialliseen ketjuun ilmestyi joku provoilemaan. Onkohan sama joka ketjussa.
No mutta jatketaan hyvien ja koettujen neuvojen jakamista.
Jokaiseen asialliseen ketjuun tulee aina muutama provoilemaan ja laittamaan asiattomia viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet, että naiset leikkauttavat hiuksensa lyhyeksi kun heille tulee ikää?
Mitä vihjailet?
Tervashampoo on paras jos on ongelmia päänahan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tervashampoo on paras jos on ongelmia päänahan kanssa.
Ei ole :D
Vierailija kirjoitti:
TÅMÄ EI liity mitenkään tähän Shampoo pesuihin, mutta muistui mieleen eräs lukemani juttu "jostain"...en edes muista mistä 🤭... Mutta ei oo mun keksimään ( oon syytön 😂) ...., Mutta jäin toki itsekin miettimään ko.artikkelia, kun mua on
Siinä kerrottiin mm. hiusten hyvinvoinnista monin sanoin, ja että Hiukset ovat sielun tyyssija ja peili. Kuten myös silmät.
Ne ilmenevät omistajansa persoonallisuutta, elinvoimaa ja tunteita.Paljon mahdollista. Esimerkiksi mun tuttavapiirissäni, ystävistäni ja työpaikallani on muutamia naisia, joilla on ihanat hiukset... mulla niin lättänät.
Tuon lukemani jälkeen, mietin noita henkilöitä ihmisinä, hehän ovat niin mukavia, sopeutuvia, positiivisia ja ennakkoluulottomia ?
Siis ainakin heillä hiukset kuvastavat positiivista ja elinvoimaisia ihmistä .
Sama suomeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ilmenevät omistajansa persoonallisuutta, elinvoimaa ja tunteita.Paljon mahdollista. Esimerkiksi mun tuttavapiirissäni, ystävistäni ja työpaikallani on muutamia naisia, joilla on ihanat hiukset... mulla niin lättänät.
Siis ainakin heillä hiukset kuvastavat positiivista ja elinvoimaisia ihmistä .Sama suomeksi?
:D
Mulla on ollut viimeiset 2 vuotta käytössä Farfallan Rosengranie - shampoo ja on toiminut mielettömän hyvin. Hiukset ovat pesun jälkeen puhtaat ja tuuheat mutta eivät sähköiset. Löytyy ainakin ekokampaamoista, viimeksi tilasin netistä.
Ite oon syväpuhdistanut yhteensä varmaan kymmeniä tunteja ja oon 100% kunnossa vaikka oon syväpuhdistanut varmaan 100 kertaakin syväpuhdistanut