Shampoo ehdotuksia vuosien liuruhiuksi ongelmaan!
Olen nyt kärsinyt jo useamman vuoden päänahkani kanssa. Nolottaa ihan kauheasti ja ajan kohta kaljun tai kuljen paperipussi päässä. Muutama vuosi takaperin tuli kolmekymmentä täyteen ja minun pitkät ja paksut hiukset ovat muuttuneet liuruhiuksiksi! Vuosien kärsimyksen jälkeen tämä alkaa jo turhauttamaan. Haluaisin ehdotuksia ja vinkkejä kiitos!
Kommentit (868)
Vierailija kirjoitti:
Ei kolmekymppiä ole vielä sellainen ikä, että hiukset pelköstään siitä alkaisi oheneen. Sulla on hormonaalista tau muuta terveydellistä häikkää.
Kaupat on väärällään kaikenlaisia tuuheuttavia shampoita, hoitoaineita, suihkeita, tyvikohottajia jne. Osta jotain sellaisia.
Ruokavalio ja elintavat kannattaa kans tsekata ja laittaa kuntoon.
Minkä ikäisenä ikä alkaa näkymään hiuksissa?
Mikään shampoo ei korjaa taustalla olevaa terveydellistä ongelmaa, joka olisi syytä korjata. Tiedän ettei ole se mitä ap kysyi, mutta hiustuotteet toimii korkeintaan ensiapuna.
Vierailija kirjoitti:
Mikään shampoo ei korjaa taustalla olevaa terveydellistä ongelmaa, joka olisi syytä korjata. Tiedän ettei ole se mitä ap kysyi, mutta hiustuotteet toimii korkeintaan ensiapuna.
Mistä tiedät että ap:n hiukset johtuu terveydestä?
Vierailija kirjoitti:
Kokeile suolaa sisältävää shampoota niin saat wau-kokemuksen sen toimivuudesta.
Mulla oli vähän sama tilanne, jossa hiukset olivat ohutta liurua ja shampoon vaihto auttoi kummasti. Mulla tuli ihan koko päänahkaa myöten hiuksista kuohkeat ja ne pysyivät sellaisina koko päivän ajan.
Voin esimerkiksi tätä Dermosilin suolashampoota suositella, kun olen nyt pelkästään käyttänyt tuota pari kuukautta putkeen: https://tinyurl.com/4cyf79r9Auttaa tosi hyvin liuruhiuksiin.
Pistän testiin
Living proof, Full-niminen shampoo.
Vierailija kirjoitti:
Living proof, Full-niminen shampoo.
Full-niminen? KoKO NIminen?
Vierailija kirjoitti:
pese sadevedellä
Järvivesi toimii myös! Kesällä mökillä saunotaan usein, uidaan päivittäin. Shampoopesua tarvitsee vain pari, kolme kertaa viikossa, mutta hiukset näyttävät ja tuntuvat hyvältä.
L'Oreal Paris EverStrong Thickening Sulfate Free Shampoo rosmariini on ollut oikein hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pese sadevedellä
Järvivesi toimii myös! Kesällä mökillä saunotaan usein, uidaan päivittäin. Shampoopesua tarvitsee vain pari, kolme kertaa viikossa, mutta hiukset näyttävät ja tuntuvat hyvältä.
Miksi muuten ulkomailla kuten espanjassa vesi on jotenkin silkkisempää ja pehmeää? Mutta sitten Suomessa kovaa
Vierailija kirjoitti:
Ei saa Dermosilia muualta kuin heidän verkkokaupasta.
Ahaa, ok, kiitos tiedosta! - Harmittaa kyllä, kun ei viitsisi vain tuota yhtä lähteä kokeilemaan ja maksaa sitten ns. turhia postikuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pese sadevedellä
Miksi muuten ulkomailla kuten espanjassa vesi on jotenkin silkkisempää ja pehmeää? Mutta sitten Suomessa kovaa
Kalkkipitoinen vesi tuntuu erilaiselta. Veden kovuus ja pehmeys on sitten ihan eri asia kuin se miltä vesi tuntuu iholla. Suomessa vesi on yleensä pehmeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pese sadevedellä
Kalkkipitoinen vesi tuntuu erilaiselta. Veden kovuus ja pehmeys on sitten ihan eri asia kuin se miltä vesi tuntuu iholla. Suomessa vesi on yleensä pehmeää.
Espanjan loman jälkeen kun tulee Suomeen niin huomaa miten kovaa vesi on suomessa
Nurmen jojoba-palashampoo on hyvä liurutukalle. Välillä pesu syväpuhdistavalla.
Mulla on sama hiuslaatu ollut aina ja rasvoittuva iho/päänahka. Lushin suolashampoo ja XZ teepuushampoo on ainoat jotka hieman kuohkeuttavat hiuksiani. Jos jollain muulla pesen niin kammottavasti menee ihan päätä myötä liiskana letti.
Vierailija kirjoitti:
Nurmen jojoba-palashampoo on hyvä liurutukalle. Välillä pesu syväpuhdistavalla.
En oo koskaan kuullutkaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain tällaisen shampoo vinkin jo lähes 10 vuotta sitten :
Käytä 3:a eri shampoota !
Siis joka kerta peset eri shampoolla, vuorotellen näillä kolmella.
Jokaisessa shampoossa on eri "hyviä aineita", kun pesee vaihdellen eri shampoolla, ei hiukset totu aina samaan.Hiukset ei totu yhtään mihinkään ja perusshampoot sisältää pääosin ihan samoja aineita, eli vettä ja sulfaattia ja häviävän pienen määrän muita aineita.
Päinvastoin !
Mun hiukset rasvoittuvat aina heti jos pesen samalla shampoolla kaikkien pesut useiden viikkojen ajan.
Mulla on useita shampoo pulloja ja käytän niitä aina vaihtelevasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vuosia sitten liruhiukset. Aloin pesemään hiuksiani marseillesaippualla ja dermosilin koirashampoolla. Eli ensin hieron käsiini saippuaa ja sitten shampoota. Pesen ensin päänahan ja sitten hiukset. Huuhtelen lopuksi viileällä vedellä. Kampaan hiukset selvittelykammalla.
Hiukseni ovat paksummat ja kihartuvat. Samalla jäi hilseongelmat pois. Oli ns rasvahilsettä aina shampoo+hoitoainepesujen jälkeen.Koirashampoolla? Onko hiuksesi kuin karvaturan turkki? :D
Hiukseni ovat ihan normaalit hiukset. Pesukertoja nykyään 2 viikossa. Ennen piti pestä päivittäin.
Sain hiustenhoito-ohjeen sairaanhoitajalta joka oli aikaisemmin toiminut kampaamoalan yrittäjänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vuosia sitten liruhiukset. Aloin pesemään hiuksiani marseillesaippualla ja dermosilin koirashampoolla. Eli ensin hieron käsiini saippuaa ja sitten shampoota. Pesen ensin päänahan ja sitten hiukset. Huuhtelen lopuksi viileällä vedellä. Kampaan hiukset selvittelykammalla.
Hiukseni ovat paksummat ja kihartuvat. Samalla jäi hilseongelmat pois. Oli ns rasvahilsettä aina shampoo+hoitoainepesujen jälkeen.Koirashampoolla? Onko hiuksesi kuin karvaturan turkki? :D
Hiukseni ovat ihan normaalit hiukset. Pesukertoja nykyään 2 viikossa. Ennen piti pestä päivittäin.
Sain hiustenhoito-ohjeen sairaanhoitajalta joka oli aikaisemmin toiminut kampaamoalan yrittäjänä.
Mä pesen päivittäin ja hiukset on täysin kunnossa.
Dermosiilillä on suolashampoota joka auttaa suomalaiseen liuruhiukseen. Suorastaan hittituote.