Onko täällä kukaan raskautunut luomuna enää yli 40-vuotiaana?
Kauheasti tästä tuntuu olevan uskomuksia näyttävästi uutisoitujen julkkisraskauksien takia. Löytyykö täältä siis joku joka on *itse* tullut kokonaan ilman hoitoja raskaaksi nelikymppisenä? Jos löytyy niin kuinka vaha mies oli? Kuulopuheet mummon siskon naapurin yllätysraskaudesta ei kiinnosta.
Kommentit (306)
Olin 41 kun tulin vahingossa raskaaksi. Seksiä oli alle 10 kertaa koko vuoden aikana..
Suvussa muitakin " vanhoja" äitejä.
Ekan sain 35v, toinen 41v ja kolmas 43v. Mies on 7 vuotta vanhempi. Aika harvoin sekstailtiin, joten nopeasti noi kaikki tuli aina kun lopetin ehkäisyn.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista sai viimeisen lapsensa vähän yli 40v:nä kun ehkäisyä ei ollut vielä keksitty. Osalla tärppäsi vielä yli 45 vuotiaana.
Älä valehtele! Tärppiä ei ole kuin Nalle Puhissa.
Olin 45 ja 7 kk kun raskauduin luovuttuani kierukasta. 46 vuonna 2022, kun synnytin terveen kuopukseni. Nuorimman ja tämän ikäero 21 vuotta.
Lapsen isä 36. Esikoisen isä vuoden minua vanhempi.
Suvussa naisilla menopaussi vasta 55-58. Joskus luonto näin luomusti yllättää.
Siskoni sai luomuna pojan vielä 48 iässä ruotsalaisen omanikäisen miehen kanssa ja tapahtui v. 2002.
Hedelmöitys luimuna vielä 52 ikäisenä, mutta raskaus päättyi valitsemaani keskeytykseen, koska minulla jo 4 lasta ja vaikeahko ms-tauti.
Olin 40-v., vahinkoraskaus,mut alkio ehti kuolla itsekseen ennen aborttia. Lääkäri epäili syyksi ikääni.
On eri asia tulla raskaaksi 40-vuotiaana, jos on jo ennestään raskauksia ja synnytyksiä takana, verrattuna siihen että saa ensimmäisen lapsen vasta 40-vuotiaana. Ensimmäinen vaihtoehto on paljon todennäköisempi.
Tulin raskaaksi täysin yllättäen 46-vuotiaana. Lapsettomuustausta, en kuitenkaan ollut koskaan lähtenyt mihinkään hoitoihin. Terve lapsi syntyi kun olin 47, mies oli 49.
Vierailija kirjoitti:
Hedelmöittyminen voi taphtua niin kauan kun naisella on kuukautiset. Esim omassa suvussa naisilla vaihdevuodet alkaa vasta siinä 55-58v iässä. Ja on saatu lapsia yli nelikymppisinä.
10 vuotta ennen vaihdevuosia loppuu yleensä hedelmällisyys. Ei siis ihan niin kauan kun on kuukautisia.
Vierailija kirjoitti:
Ekan sain 35v, toinen 41v ja kolmas 43v. Mies on 7 vuotta vanhempi. Aika harvoin sekstailtiin, joten nopeasti noi kaikki tuli aina kun lopetin ehkäisyn.
Ja milloin alkoivat vaihdevuodet tai ovatko vielä alkaneet? Oliko kiertosi säännöllinen? Paljonko painoindeksi? Pyöreät taitavat raskautua helpoiten.
Vierailija kirjoitti:
Hedelmöitys luimuna vielä 52 ikäisenä, mutta raskaus päättyi valitsemaani keskeytykseen, koska minulla jo 4 lasta ja vaikeahko ms-tauti.
Tuskin puhut totta, mutta jos niin olisi, murhasit lapsesi. Abortti on aina murha, ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä!
Mä oon, 42v:na. Oli vahinko. Mies oli 63v. Oon ehkä vastannut jo ketjuun, en muista.
Vierailija kirjoitti:
Olin 40-v., vahinkoraskaus,mut alkio ehti kuolla itsekseen ennen aborttia. Lääkäri epäili syyksi ikääni.
Onneksi ehti kuolla itse ennen kun olisi murhattu. Ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä, ja abortti on murha! Aina.
Vierailija kirjoitti:
On eri asia tulla raskaaksi 40-vuotiaana, jos on jo ennestään raskauksia ja synnytyksiä takana, verrattuna siihen että saa ensimmäisen lapsen vasta 40-vuotiaana. Ensimmäinen vaihtoehto on paljon todennäköisempi.
Tämä johtuu todennäköisesti siitä, että hedelmällinen on nyt vaan raskautunut jo 40 ikään mennessä vaikka vahinkoraskautena kun taas hedelmättömämpi ei. Raskaus ja synnytys tuskin itsessään lisää raskautumusen todennäköisyyttä, vaan synnytys voi tuhota lisääntymiselimet.
Vierailija kirjoitti:
Naapurini synnytti 49v. terveen tytön, oli perheen viides lapsi ja vahinkoraskaus. Lapsi on nykyään jo aikuinen, tyttäreni kavereita edelleen.
Isoisäni äiti synnytti yli nelikymppisenä kolme lasta peräjälkeen, kun edeltävät kolme olivat kuolleet lapsina ja nuorina. Isoisäni oli yksi tätä sarjaa, tapahtui 1800-luvun puolella. Meille oli tämä suuri hämmästys, koska emme olleet tienneet noista aiemmin syntyneistä ja lapsina kuolleista mitään. Kirkonkirjoista sukututkimuksesta selvisi tämä.
Ei yli nelikymppinsenä lapsen saaminen ole mitenkään harvinaista, yli viisikymppisenä jo harvinaisempaa. Niin kauan kun on säännölliset kuukautiset, ihan luomusti voi tulla raskaaksi. Itsellänikin oli säännölliset kuukautiset melkein 56v. asti. Ehkäisyä piti käyttää.
Säännölliset kuukautiset voi olla vielä vaikka munasolut olisivat jo kelvottomia/vanhentuneita. Hedelmällisyys loppuu yleensä paljon ennen viimeisiä kuukautisia, joillakin jopa 10 vuotta ennen kun kuukautiset loppuvat kokonaan.
Vaikka kuinka moni ja vieläpä baari-illan jälkeen.
Up