Onko täällä kukaan raskautunut luomuna enää yli 40-vuotiaana?
Kauheasti tästä tuntuu olevan uskomuksia näyttävästi uutisoitujen julkkisraskauksien takia. Löytyykö täältä siis joku joka on *itse* tullut kokonaan ilman hoitoja raskaaksi nelikymppisenä? Jos löytyy niin kuinka vaha mies oli? Kuulopuheet mummon siskon naapurin yllätysraskaudesta ei kiinnosta.
Kommentit (306)
Eihän neljänkympin alkuvaiheessa raskaaksi tuleminen mikään harvinaisuus ole, jos taustalla on jo aikaisempia onnistuneita raskauksia. Itse tulin suunnittelematta raskaaksi 41-vuotiaana, vanhemmat lapseni syntyivät kymmenisen vuotta aiemmin.
Monet tuntemani lestadiolaiset saa edelleen lapsia parin vuoden välein sinne päälle 40v asti. En usko, että pikkulapsiarjen keskellä elävät suurperheen vanhemmat käy lapsettomuushoidoissa kerran vuodessa tehtailemassa aina uutta mukulaa
Tuttu sai 9. lapsen 48-vuotiaana, vaikkei näin nyt olisi saanut vastatakaan. Mutta täysin varmaa on, että mitään hoitoja ei ollut saanut. Hänen miehensä on muutaman vuoden vanhempi. Itse olin 42, kun tulin raskaaksi ja sain myös lapsen 42-vuotiaana. Mies oli saman ikäinen.
Kyllä on, kaksi kertaa. Siis molemmat lapset yli 40v iässä.
Tämä on ehkä vähän perintötekijä-asia myös, mummot olleet liki 50 kun vielä saivat lapsen eli suvussa on myöhään lapsen saaminen geneettisesti mahdollista.
Olen saanut yli nelikymppisenä lapsia (huom monikko) MUTTA myös lukuisia keskenmenoja. Km:ien määrä lisääntyy iän myötä.
Katselin tässä joku aika sitten vanhoja kirkonkirjoja, ja kyllä sieltä näkee, että vuosikymmeniäkin sitten ennen minkäänlaisten lapsettomuushoitojen keksimistäkään on saatu lapsia reilusti yli 40-vuotiaana.
Mummo sai äitini ollessaan 42-vuotias. Vuosi oli 1952, joten ei mitään lapsettomuushoitoja ollut. Ukki oli tuolloin 52-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin 42 ja kun lapsi syntyi niin 43. Mies samanikäinen.
Ei kysytty paljonko oli ikäsi lapsen syntyessä, vaan ikää kun tulit raskaaksi!
Lukeehan se tuossa olin 42 v. Iso hali sinulle kommentoija. Huomaan että sinulla on paha olo. Olen pahoillani että minusta et saa nyt riitakumppania sillä olen tänään siihen aivan liian hyvällä mielellä.
jaa semmoiset pillerit ja maanisvaihe päällä
Sivusta. Miksi Ap mietit perheen perustamista ja synnyttämistä, kun on selvää, että sinulla on vielä matkaa hyvään suhteeseen. Ensin sinun tarvisi oppia olemaan käyttämättä henkistä väkivaltaa, juuri tollaista, että haukut naisia hulluiksi jne.
Älä mieti perhettä, jota et edes kestäisi (et jaksaisi itkua ja jatkuvaa hälinää ja rumbaa), vaan mieti miten kypsyt niin, että pystyt antamaan hyvää, olemaan kivasti. Käy treffeillä, ota rennosti.
Viesti, johon viittaat, ei ole minulta, mutta kiitos nyt kuitenkin touhukkaasta kyökkipsykologisoinnista. Treffeillä ei ole ollut tarvetta ravata näin naimisissa olevana ihmisenä, ja perheen "perustin" esikoisen myötä viitisen vuotta sitten. Mutta hei, yritys hyvä ja kiitos osallistumisestasi!
Tunnen monia naisia jotka ovat saaneet lapsia yli nelikymppisenä. Oma äitini sai viimeisen lapsen 45-vuotiaana ja isäni oli melko paljon vanhempi.
Tutkitusti aiemmat raskaudet takaa paremmat mahdollisuudet raskautua pidempään. Esikoisen saaminen yli 40v on täten tilastollisesti harvinaisempaa muttei mitenkään mahdotonta. Geenit on myös hyvä hedelmällisyyden indikaattori. Joissain suvuissa vaihdevuodet alkaa huomattavasti aiemmin kun taas toisilla hedelmällistä aikaa on monta vuotta enemmän. Tiedän myös mieheni suvusta sellaisenkin tapauksen jossa yllätyslapsi ilmoitti tulostaan kun nainen oli 50v. Tuo on toki erittäin harvinaista :)
Vierailija kirjoitti:
Voiko muka heselmöittyminen tapahtua luontaisesti tuossa iässä? Ei kai kukaan normaali (eli ei mikään gerontofiili perverssi) mies saa edes erektiota mummoikäisen naisen kanssa?
No hah hah hassunhauska juttu.
. Mulla on ainakin kova vienti vielä 48v iässä, hoikka, pitkätukkainen, ikäistäni nuoremman näköinen. Ja olen myös pienen taaperon äiti.
Hedelmöittyminen voi taphtua niin kauan kun naisella on kuukautiset. Esim omassa suvussa naisilla vaihdevuodet alkaa vasta siinä 55-58v iässä. Ja on saatu lapsia yli nelikymppisinä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko muka heselmöittyminen tapahtua luontaisesti tuossa iässä? Ei kai kukaan normaali (eli ei mikään gerontofiili perverssi) mies saa edes erektiota mummoikäisen naisen kanssa?
Kyllä se on mies impo ja tuhkis, jos ei kulli nouse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hah hah hassunhauska juttu.
. Mulla on ainakin kova vienti vielä 48v iässä, hoikka, pitkätukkainen, ikäistäni nuoremman näköinen. Ja olen myös pienen taaperon äiti.
Vastauksesi on sisäisesti ristiriitainen kun ikään viitatessa vastaat että ainakin sinulla riittää vientiä ja silti korostat olevasi ikäistäsi nuoremman näköinen.
Tulin raskaaksi 3kk pillereiden pois jättämisen jälkeen 41-vuotiaana. Mies on 38v. Lapsi on nyt 2v. Ei ongelmia. Hyväksyin kyllä vaihtoehdon, että ei onnista.
Eli aika monella suhteellisen nuori mies. Ei taida onnistua kahdelta keski-ikäiseltä enää kovin hyvin.
Olimme olemmat 42-vuotiaita kun tulin raskaaksi. Tänään tein yllättäen positiivisen raskaustestin ja olen nyt 45.
Raskautunut tai raskautua eivät ole oikeita sanoja.
Ystävä tuli raskaaksi ja sai terveen lapsen 46-vuotiaana, ilman keinohoitoja.
Minä en ole kiinnostunut lisääntymään tähän maailmaan.