Onko täällä kukaan raskautunut luomuna enää yli 40-vuotiaana?
Kauheasti tästä tuntuu olevan uskomuksia näyttävästi uutisoitujen julkkisraskauksien takia. Löytyykö täältä siis joku joka on *itse* tullut kokonaan ilman hoitoja raskaaksi nelikymppisenä? Jos löytyy niin kuinka vaha mies oli? Kuulopuheet mummon siskon naapurin yllätysraskaudesta ei kiinnosta.
Kommentit (306)
Helsingissä on ainakin akateemisissa piireissä (lue: pitkät opinnot ja erikoistuminen) hyvin yleistä saada kaikki lapset joko kolmenkympin viimeisinä vuosina tai neljänkympin puolella.
En taida tietää muuten ketään, joka olisi hankkinut lapset niin, että ikä alkaisi kakkosella.
itse olen saanut ensimmäisen ja ainoan lapseni (myös siis ensimmäinen ja ainoa raskauteni) 43-vuotiaana, lapseni isä oli 32. Luomulapsi ja ei mitään vammoja. Säästyin myös raskausarvilta, iho oli pehmeämpi.
Olin juuri jajuuri vielä 42, kun raskaus alkoi. Täytin 43 tasan viikon sen jälkeen. (Tiedän tarkan yön, milloin rakastelimme, sillä lähdin työmatkalle seuraavana aamuna ja edeltävät viikot myös olleet vastaavalla tavalla kiireisiä eli ei seksiä.) Mitään ovulaatioita tms ei mittailtu tai muutenkaan valmistauduttu. Linja oli että tulee, jos on tullakseen. Ja tuli. Tästä edelleen kiitollisia ja onnellisia.
On se vaan hulppeata tuommoisen 43 vuotiaan naisen kanssa rakastella.
Tiukat paikat, ei välystä.
Lisäksi voi painaa paljalla, eikä tarte pidätellä.
Sen kun vaan löysää roippeet reikään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serkku tuli luonnollisesti raskaaksi 41 vuotiaana, mies oli tuolloin 35. Nyt heillä on terve, tomera 3v poika.
Ei kysytty huhuja serkusta, jonka hoitotaipaletta et todellisuudessa voi tietää.
Tiedän kyllä ollaan samanikäisiä ja läheisiä kuten siskokset.
Ettekä oo. T. Toinen vänkääjä
Ei se ole mitään ydinfysiikkaa. Ahkeraa panemista vain 👍
Syntymä on kuolemantuomio :(
Ei kukaan pysty hillitsemään sikiämistään.
Olin 38 ja mies 42, luomuna tärppäsi 3kk yrittämisen jälkeen.
Lapsi parat. Kun lapsi on 20v äiti on 60v+ mummo, 30v ja äiti 70, 40v ja äidillä dementia - hoivakotipaikkaa yritetään saada ja omatkin lapset ja oma elämä hoidettavana.
Kissa hyvä vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Olimme olemmat 42-vuotiaita kun tulin raskaaksi. Tänään tein yllättäen positiivisen raskaustestin ja olen nyt 45.
Onpa pitkään kestänyt raskaus.
Vierailija kirjoitti:
Olin 40 kun tulin suunnittelematta raskaaksi. Taustalla oli primäärinen lapsettomuus ja kaksi ivf-raskautta. Kun täytin 40, ajattelin että siinä iässä ja tuolla taustalla ei tarvitse enää ehkäisyä. Kolme kuukautta ja olin raskaana.
Rentouduit.
Liika yrittäminen stressaa ja ei stressielimistöön mikään halua tarttua kiinni.
Minä ainakin.
Mies oli tuolloin 45. Synnytin pari kuukautta ennen kuin täytin 42.
Vierailija kirjoitti:
Olimme olemmat 42-vuotiaita kun tulin raskaaksi. Tänään tein yllättäen positiivisen raskaustestin ja olen nyt 45.
Onpas outoa papatusta. Mitähän yrität kertoa? Kivasti ainakin yrität.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serkku tuli luonnollisesti raskaaksi 41 vuotiaana, mies oli tuolloin 35. Nyt heillä on terve, tomera 3v poika.
Ei kysytty huhuja serkusta, jonka hoitotaipaletta et todellisuudessa voi tietää.
Tiedän kyllä ollaan samanikäisiä ja läheisiä kuten siskokset.
Ettekä oo. T. Toinen vänkääjä
Niinpä. Minä en ole missään tekemisissä siskoni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olin 38 ja mies 42, luomuna tärppäsi 3kk yrittämisen jälkeen.
Sulla on kyllä pitkät kuukaudet, kun pääsit 38 vuotiaasta kolmessa kuukaudessa yli nelkytvuotiaaksi hedelmöitymään.
Vierailija kirjoitti:
On se vaan hulppeata tuommoisen 43 vuotiaan naisen kanssa rakastella.
Tiukat paikat, ei välystä.
Lisäksi voi painaa paljalla, eikä tarte pidätellä.
Sen kun vaan löysää roippeet reikään!
mikäs löysäroipe se sillä intoilee?
Ei kuulosta kovin kiehtovalta.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen pari, molemmat raskaaksi 42v ihan itte. Toisen mies samaa ikäluokkaa ja toisen reippaasti vanhempi.
Ihan itte? Raskaaksi👀
Tuttavapiirissä kaksi naista, jotka saaneet esikoisensa täytettyään 44, raskaus alkanut kun olivat 43. Kummallakin yllätysraskaus, ei hoitoja taustalla. Toisen mies samaa iläluokkaa, toisella 10 vuotta nuorempi mies. (Molemmat noista naisista näyttävät edelleen max 40-vuotiailta, lapset eskarissa tms)
itse sain lapsen (esikoinen ja ainokainen) 42-vuotiaana, mies oli 46. Ihan kotikonstein.
Kaikki nämä kolme lasta ovat täysin terveitä.