Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Repesin: Tatuoinnit ovat taidetta. Sen lisäksi ne ovat tapa tuoda esille omaa arvomaailmaa

Vierailija
02.01.2023 |

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009081665.html

Korjaan vähän tätä:

"Tatuoinnit ovat rumia töhryjä, jotka ovat heikkoitsetuntoisen tapa tuoda itseään epätoivoisesti esille."

Kommentit (523)

Vierailija
481/523 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ilmeisesti jää koukkuun näihin tatuointeihin. Onko se se kipu siinä se juttu?

Tatuointi ei ole enää pitkään aikaan ollut myöskään yhteiskuntaluokkajuttu, mikä on erikoista.

Vierailija
482/523 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä, miten vaikea on screenata värjäytyneen imusolmukkeen soluista syöpäsoluja.

Ei ole muuten helppoa.

Ei mulla muuta🤯🤯

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/523 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"wife beater" tatuointi on taidetta

Vierailija
484/523 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voin itse määrätä kropastani ja olla ottamatta yhtään tatuointia. TV:ssä juuri joku nainen sanoi juuri kuinka ihanaa on naisena määrätä omasta ulkonäöstään ja näyttää se ottamalla tatuointeja. Aika heikkoa on, jos itsemääräämisoikeutta pitää korostaa tatuoinnilla.

Edelleen minulle kauneinta on puhdas iho, kaikilla ihmisillä, nuorilla, vanhoilla, miehillä ja naisilla. Mieluummin ilmennän itseäni ulkoisesti niillä keinoin, mitä voin pukea ylleni.

Vierailija
485/523 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jostain syystä tatuointeja ottavat vähän huonosti elämäänsä hallitsevat ihmiset, etenkin naiset. Kuten esim. tänään iltapäivälehdessä jossain hääjutussa: ensimmäinen lapsi 15-v., nyt 10-lapsinen uusperhe, jossa huudetaan, kiroillaan, tapellaan, erotaan ja palataan yhteen - ja naisen yläkroppa täyteen piirrelty.

Vierailija
486/523 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä jotka ottavat kuvia valmiista kuvista pläräilemällä tatuointiliikkeen kuvastoa. Tatuoinnit pitää ottaa ajatuksella itseään varten.

Itse otan vain itselleni merkityksellisiä kuvia. Nytkin on kolme kuvaa ollut hautumassa pari-kolme vuotta ja hyvältä tuntuu edelleen

Samoin pidän 2000-luvulla ottamistani tatuoinneista edelleen ja molemmat niistä ovat melko suuret. Ei kaduta yhtään.

Vierailija
487/523 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuo olla tottakin, sillon kun se "arvomaailma" on pelkkää p*skaa.

Ja mullakin on tatuointi mutta kyllä ihan mun muut teot kertovat mun arvomaailmasta kuin joku tatska.

Vierailija
488/523 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnit on lähinnä noloja sitten +60 vuotiaana. Iho rypistyy ja mielikin muuttunut.

Vierailija
489/523 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnit ovat todella rumia. Piste.

Vierailija
490/523 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavimpia tatskoja on näillä räikeän hiusvärin ja naamakoruja omaavilla jotka tekee itse ja säästää.

Vierailija
491/523 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumia töherryksiä. Ehkä 1/10 on joku pointti.

Varmaa kivaa, kun oot vanha mummo . Täynnä kulahtaneita tatskoja. Osta ennemmin taulu tai maalaa itse.

492/523 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainenhan tekee mitä lystää mutta turha niiden tatuointien kanssa on tulla ainakaan töitä hakemaan. Säästyy sekin vaiva ohjata pihalle.

Vierailija
493/523 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen ei välitä onko toisilla tatuointeja vai ei. Normaali ihminen ei hauku ihmisiä sen perusteella onko hänellä tatuointeja vai ei. Mielenvikaiset omaan elämäänsä tyytymättömät suoltavat suustaan ja näppikseltään ties mitä sontaa muiden asioista eivätkä tajua, että asia ei heille kuulu eikä vaikuta heidän elämäänsä mitenkään. 

Tätä kyllä voi soveltaa muuhunkin kuin vain tatuointeihin. Nyt sitten jäämme odottamaan kuinka monta lukutaidotonta mielenterveyspotilasta tulee mua haukkumaan.

Vierailija
494/523 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukan Poimija kirjoitti:

Jokainenhan tekee mitä lystää mutta turha niiden tatuointien kanssa on tulla ainakaan töitä hakemaan. Säästyy sekin vaiva ohjata pihalle.

Jos mä tulisin hakemaan sulle töihin, niin et sä mun vaatteiden alle näkisi, että siellä on tatuointeja. 

Vierailija
495/523 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoituna luen tätä keskustelua huvittuneena. Ihanaa kun ihmisillä on niin hyvin asiat, että mun tatuoinnit saa tällaisen paniikin aikaan 😂 Ja niin, oon asiantuntijahommissa tekniikan alalla eikä ketään töissä kiinnosta mun tatskat.

Vierailija
496/523 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiskunta on tatuoinut itseään iät ja ajat. Kristinusko sitten pilasi tämänKIN asian väittämällä, että tatuoinnit on syntiä. Onneksi alkaa taas länsimaissakin kristillinen hapatus väistyä ja aletaan palata vanhoihin traditioihin.

Kyllähän raamatussa sanotaan, ettei ihoaan saisi tatuoida. 

Vierailija
497/523 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tatuoidut eivät ole noin lähtökohtaisestikaan mitään ruusuja.

Oikeasti kauniilla harvemmin on töherryksiä ihossaan.

Vielä sonnikoru nenään niin siinä onkin varmat merkit miehille pysyä kaukana kyseisestä naisesta. 

On se vaan aina yhtä jännä juttu että toiset ei yritä ulkonäöllään juuri sinua miellyttää.

Et ole sen naisen kohderyhmää. Aivan kuten jotkut lippiksiä ja huppareita käyttävät miehet ei ole minun kohderyhmää.

Miksi naisella pitää olla joku kohderyhmä? Ei minulla ainakaan ole kohderyhmää ketä yritän miellyttää. 

Ja yrität miellyttää kaikkia? Vai puetko päällesi sen ruman hupparin vaikka minä en siitä pidä ja olet välittämättä asiasta?

Joskus saatan pukea hupparin, yleensä en. Omasta mielestäni rumaa hupparia en pue. Mutta en minä ainakaan ketään yritä sillä vaatteella miellyttää eikä mulla ole kohderyhmää. Mutta olenkin mies.

Minulle se huppari on merkki pysyä kaukana sinusta. Se huppari on lasten vaate.

Eihän teidän tatuoitujen pitänyt olla ahdasmielisiä? 

Olet käsittänyt väärin. Tatuoidut ovat uniikkeja lumihiutaleita, joilla on aivan erityislaatuiset ajatukset. Ovat ahdasmielisiä AINOASTAAN "tylsiä", "tavallisia" ihmisiä kohtaan :D Tylsä ja tavallinen ihminen on siis kuka tahansa ihminen, jolla ei ole tatuointia, lävistyksiä tai irokeesia. Tai on vain tylsä hetero, joka tykkää vaikka "tylsästä" valkoisesta väristä. 

Mulla on useampi tatuointi, mutta en mä ole ahdasmielinen tatuoimattomia kohtaan. Miksi ihmeessä olisin? Kyllä se on nimenomaan toisinpäin, että jotkut tatuoimattomat ovat todella ahdasmielisiä tatuoituja kohtaan ja tekevät lapsellisia, typeriä ja naurettavia oletuksia tatuoiduista. Miten voi aikuista ihmistä noin paljon häiritä se, että jotkut haluaa tatuointeja? Miten ne muka teidän elämään vaikuttaa?

T: Tatuoitu nainen jonka aviomies ei ole tatuoitu

P.S. Ainoat lävistykset mulla on korvanlehdissä eikä mulla ole irokeesia.

Vierailija
498/523 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiskunta on tatuoinut itseään iät ja ajat. Kristinusko sitten pilasi tämänKIN asian väittämällä, että tatuoinnit on syntiä. Onneksi alkaa taas länsimaissakin kristillinen hapatus väistyä ja aletaan palata vanhoihin traditioihin.

Kyllähän raamatussa sanotaan, ettei ihoaan saisi tatuoida. 

Mitä sen on väliä mitä jossakin satukirjassa sanotaan? En usko Jumalaan, Jeesukseen tai Raamattuun. Ihan yksi hailee mulle mitä Raamatussa sanotaan.

Vierailija
499/523 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperi on ollu loppu on pitänyt tuhertaa ihteensä.

Lohikäärmeen kuva kuin Puff lohikäärme 🐲" Puff lohikäärme on niin iloinen...

Vierailija
500/523 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin tatuoinnin aikana ennen tatuointibuumia peittämään rumaa leikkausarpea. Edes kesäisin tatuointini ei näy, vain jos menen uimahallin saunaan/suihkuun. Eli mulle on ihan sama mitä joku muu mun tatskasta ajattelee kun en ottanut sitä muuta kuin itseäni varten.

Stereotypia elämänhallinnan heikkoudesta ei ainakaan mun kohdalla pidä paikkaansa, ei myöskään se, että ottaisin lisää tatuointeja.

Kuten sanottu, jokaisen oma asia. Tatskavihaajat voivat pitää mölyt mahassaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan