Miten hyväksyä asia joka ei ole omissa käsissä? (kaljuuntuminen)
Todella nuorena alkaneet lähteä. Ikinä en halunnut olla kalju, enkä nytkään. Kaljuuntuvat hiukset ahdistaa yhtä paljon kuin höyläkalju.
Mistä apu?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Ole rohkeasti kalju. Jos on sinut asian kanssa ja itsevarma niin aika monenlainen näyttää suurimmalle osalle ihmisistä hyvältä.
Ja niitten loppujen mielipiteelle voi viitata kintaalla.
Aja kokonaan kaljuksi ku vielä ehdit perustella sen tyylivalintana, jos pitkään emmit niin kaikki tietää pälvikaljustas.
Ja kasvata skägge
Mutta missä on miesten hiuspositiivisuusliike?
Vierailija kirjoitti:
- ala käyttää hattuja
- "omista" se kalju; kokonaan klani tai millisiili näyttää paremmalta kuin epätoivoinen taistelu vääjäämätöntä vastaan
- siisti parta/viikset voi näyttää tosi hyvältä ja nuorekkaaltakin kaljun kanssa
- hiussiirteet
- älä vaan nakkaa paskaakaan. kaljuuntuminen on tosi yleistä
Tossahan noi vaihtoehdot. Noista nostaisin esille:
- "omista" se kalju
- SIISTI parta/viikset
- älä nakkaa paskaakaan
Kanna se kalju leuka ylhäällä ja hyvä tulee. Monet naiset jopa tykkää esim kalju/parta -yhdistelmästä.
Kai AP oli mies? 😬
Kannattaa vetää päälaki täyteen tatuointeja. Lisäksi naamaan myös Nacci Tranberg -tyyliin. Todella tyylikästä.
Jotkut ovat maininneet hiussiirteet. Valitettavasti ne eivät yleensä nuorena voimakkaasti kaljuuntuvia auta, kun siirrettävät hiukset on otettava omalta takaraivolta ja niillä voi lähinnä parantaa hiusrajaa, ei peittää kokonaan kaljua päälakea. Ei vaan riitä siirrettävää. Eikä lääkkeetkään ihmeitä tee jos se tukka kerta kaikkiaan haluaa pudota.
Voimia aloittajalle, ihan varmasti on vaikeaa.
Pikkuveljeni täytti just 18 ja hiusraja ja hiusten tuuheus (tai sen puute) päälaella näyttää ihan samalta kuin isällämme, joka on 63 :( En ole sanonut veljelle mitään tai kysellyt asiasta, koska eihän tohon voi yhtään mitään sellaista edes sanoa että siitä olisi apua.
Komea mies on komea ilman hiuksua/osakaljunakin.
Mitä enemmän sitä häpeät, sitä huonommalta se näyttää.
Kun kaljua kantaa tyylillä ja itsevarmuudella niin kukaan ei edes ajattele, onko se olosuhteiden pakosta vai ei.
Noihan on niitä helpoimpia.
Asiat mihin ei voi vaikuttaa kannattaa hyväksyä (koska niihin ei voi vaikuttaa).
Asiat mihin voi vaikuttaa, niitä kannattaa murehtia ja niihin keskittyä.
Peruukki tai itseluottamus, valitse toinen
Vinkkejä kaljuuntuvalle naiselle? :(
Itse asiassa vaikka kaljuuntuminen ei pääasiassa johdu omista toimista, niin siihen vaikuttaminen on erittäin suuressa määrin omissa käsissä. Mitä suurimmassa määrin kaljuuntumiseen voi todella vaikuttaa. Se nimenomaan onkin sitten omissa käsissä, vaikuttaako positiivisesti vai negatiivisesti.
Sanon tämän selvästi, että pääosassa tapauksista kaljuuntumista voi ehkäistä ja jopa saada kasvatettua hiukset takaisin. Kaljuuntumisen ehkäisy ja hiusten jopa takaisin kasvatus on muutamien asioiden summa. Nämä asiat on kyllä tieteellisesti hyvin tutkittu, mutta eivät yksittäisinä toimenpiteinä usein riitä. Tarvitaan keinojen yhdistämistä. Yksikään näistä keinoista ei ole erityisen monimutkaisia, saati kalliita. Ne vaativat kyllä jonkin verran vaivannäköä, mutta ei kalliita panostuksia. Tarpeet saa melko halvalla kaupasta, loppu on omissa käsissä eli vaatii käsityötä.
Ei tarvita mitään kalliita kirurgisia toimenpiteitä, kalliita kursseja, tai kalliita toimimattomia käärmeöljyjä. Toimivat keinot ovat olleet jo melko pitkään tiedossa ja tieteellisesti tutkittu, mutta harva on jaksanut ottaa niistä selvää, puhumattakaan että yhdistelisi niitä. Itsellä suistui oma lehmä ojaan jo sen verran varhain, että intoa on löytynyt asiaan perehtymiseen. Niin ja selvyyden vuoksi se oma lehmä on nostettu sieltä ojasta, ja laiduntaa tiheillä laitumilla nykyään.
Maria Nordin voi varmasti auttaa sinua meditoimaan ja manifestoimaan tuuheat hiukset takaisin
Mun mies on kalju ja minun mielestäni maailman seksikkäin ja komein mies.
Minulla on pitkä tukka ja olen nainen. Olen harkinnut jo jonkin aikaa vedättää tukan pois.
Tein sen joitakin vuosia sitten, ja yllätyin miten se minulle sopi. Kävi ilmi että minulla on kauniin muotoinen pää, mitä en olisi uskonut.
Tietysti on eri asia olla vapaaehtoisesti kalju kuin se, että kärsii kaljuuntumisesta.
Itse kyllä katson miehessä kaikkea muuta kuin tukkaa tai sen puutetta, kunhan vain on siisti ja puhdas.
Hyvin moni muu asia ajaa ulkonäön edelle, ja on ollut ilo huomata että myös sellaisia miehiä löytyy joille naisen hiukset tai hiuksettomuus ei ole kynnyskysymys.
Vierailija kirjoitti:
Ihanasti sanottu!
Multa lähti hiukset päälaelta 25-vuotiaana. Eipä tuo kovasti ole koskaan harmittanut. Hiukset on kuitenkin lopulta tarpeettomat. Paljon pahemminkin voisi olla.
M44
Vierailija kirjoitti:
Eipäs ole vaan minun!
Ole rohkeasti kalju. Jos on sinut asian kanssa ja itsevarma niin aika monenlainen näyttää suurimmalle osalle ihmisistä hyvältä.