Miten hyväksyä asia joka ei ole omissa käsissä? (kaljuuntuminen)
Todella nuorena alkaneet lähteä. Ikinä en halunnut olla kalju, enkä nytkään. Kaljuuntuvat hiukset ahdistaa yhtä paljon kuin höyläkalju.
Mistä apu?
Kommentit (108)
Monet kaljut miehet on seksikkäitä, toki päänmuoto vaikuttaa, mutta miehet ei tajua, ettei se ole välttämättä huono asia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo kalju tai harveneva tukka ole tainnut haitata esim. Jason Stathamin, Bruce Willisin, Vin Dieselin tai The Rockin menestystä elämässä. Itse olen saanut aina valita mieheni, eikä hiusten määrä ole ikinä ollut kriteeri. Sinun ei tarvitse pitää asiasta, mutta älä anna sen määrittää itseäsi.
Hiuksia tulee ja menee, asenne pysyy.
Suomalainen esimerkki: Juha Tapio. Näyttää jopa paremmalta kaljuna kuin hiuksilla.
Ei kaikille sovi, vaan minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitit, että ongelma ei ole omissa käsissäsi. Mutta onko se omassa päässäsi? Se kaljuuntuminen?
Onko biologisessa suvussasi muita nuorena kaljuuntuneita? Jos on, kysy heiltä neuvoa. Jos taas suvussasi kaikilla on vanhanakin vielä vahva tukka, voi kaljuuntumisesi syy olla jokin sairaus tai sitten et tiedä kuka on biologinen isäsi.
Eikös kaljuuntuminen periyidy äidin puolelta, vai onko se tieto kumottu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo kalju tai harveneva tukka ole tainnut haitata esim. Jason Stathamin, Bruce Willisin, Vin Dieselin tai The Rockin menestystä elämässä. Itse olen saanut aina valita mieheni, eikä hiusten määrä ole ikinä ollut kriteeri. Sinun ei tarvitse pitää asiasta, mutta älä anna sen määrittää itseäsi.
Suomalainen esimerkki: Juha Tapio. Näyttää jopa paremmalta kaljuna kuin hiuksilla.
En tiedä ketään kaljuutensa hyväksynyttä miestä (=kaikki pois anteeksipyytelemättä), joka näyttäisi kaljuna huonommalta kuin hiuksilla. Jopa John Travolta näyttää paremmalta kaljuna, ja hänellä sentään oli upeat hiukset!
Hiussiirteet on huonoitsetuntoisille reppanoille kuten Elon Musk.
Vierailija kirjoitti:
Naisena minulla ei ole kokemusta kaljuuntumisesta, mutta olen lukenut tästä juttua, piti oikein palauttaa mieleen ja googlettaa. Eli miehille ja naisillekin on auttanut minoxidil (enkuksi) -tuotteet. Sitä sisältäviä on eri valmistajilta. Jokin valmistaja tuotti päänahkaan laitettavaa vaahtoa, joka on suosittu tuote, en muista valmistajaa.
Ainakaan miehillä minoxidiili ei useinkaan yksistään riitä. Niin ja sitähän joutuu sitten hölväämään päähänsä koko loppuikänsä. Heti kun lopetat, niin karvat tippuu taas.
Vierailija kirjoitti:
Monet kaljut miehet on seksikkäitä, toki päänmuoto vaikuttaa, mutta miehet ei tajua, ettei se ole välttämättä huono asia ollenkaan.
Pään muoto tosiaankin vaikuttaa. Itselläni on onnekseni hiukset tallella, ja olen vuosien saatossa huomannut, että leikkaamalla hiukset sopivasti, näytän huomattavasti paremmalta kuin leikkaamalle ne johonkin huonompaan malliin. Ja kaljua tai lyhyttä siiliä olen myös kokeillut, eikä sopinut ollenkaan pääni ja naamani muotoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+ Veeti Kallio ja Toni Wirtanen
Miettikääs Juice Leskistä ja Mauri Pekkarista. Kummatkin kaljuuntuneita, toinen hyväksyy sen ja toinen ei. Kummalla enemmän kysyntää?
Minun miesystäväni stressaa nyt kaljuuntumista, enkä osaa oikein ymmärtää.
Normaali asia, ja monella erilaisella kasvonpiirteellä siili tai kalju näyttää oikein hyvältä. Epäesteettistä on jos yrittää kasvattaa pitkää karvaa vaikka pälvikalju paistaa ja on liian pakkomielteinen omasta tukastaan. Jos hiusraja vetäytyy niin sitten tyyli sen mukaan, eikä ongelmaa ole.
Olen itsekin nainen joka ei koskaan voi saada pitkää tuuheaa tukkaa, mutta silti olen hyvännäköinen ja minulle sopii tietyt lyhyet hiusmallit. Ehkä se on helpompaa, kun olen joutunut sopeutumaan omaan hiustyyppiini jo nuoresta alkaen, kun taas miehillä hiusten harveneminen alkaa 20-30 -vuotiaana jolloin se menee ristiriitaan siihen saakka muodostetun minäkuvan kanssa.
Oikeasti: ei. Se ei ole maailmanloppu, se ei tee kenestäkään rumaa eikä ole este pariutumiselle, ellet itse korosta sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt Juha Tapion nuoruudenkuvan, jossa hänellä oli hiuksia. Olen sitä mieltä, että kaljuuntuminen ei ollut hänelle iso menetys.
Mutta Jorma Uotisella on ollut nuorena komea fleda.
Kaikki riippuu siitä ,iten merkityksellinen asia on sinulle itsellesi. Jos koet kaljuuntumisen itsellesi ongelmaksi ja se häiritsee sinua,selvitä hoitovaihtoehdot esim. ihotautilääkärin pakeilla. Hiustyylin vaihtohan on aina ratkaisu eli siiliksi veto ja vaikka räväkkä väri...tee vaan päätös ettei tarvi jäädä pähkäilemään liian pitkäksi aikaa!
Tähän asiaan on vanha suomalainen sananlasku:
"Ei tyhjä lato kattoa kaipaa."
Vierailija kirjoitti:
Miettikääs Juice Leskistä ja Mauri Pekkarista. Kummatkin kaljuuntuneita, toinen hyväksyy sen ja toinen ei. Kummalla enemmän kysyntää?
Mauri Pekkarisen veljellä on täyskalju, ja ilman perukkia, ja oli ainakin nuorempana komeampi kuin Mauri perukkeineen.
Jos ei kokeile muita konsteja, niin voihan sitä tosiaan vetää kaljuksi ja kasvattaa halutessaan viikset ja parran kompensoimaan. Tunnen esim. erään miehen, joka näytti tällä tavalla paljon paremmalta kuin silloin, kun hän piti tukkaa vailla viiksiä ja partaa. Hän veti kaljuksi vieläpä vapaaehtoisesti, ei ollut kaljuuntumassa.
Eikös tuollaiset asiat mihin ei voi vaikuttaa oo kaikista helpoimpia hyväksyä. Turha murehtia kun asialle ei voi mitään.
Kun alkaa selvästi kaljuuntua niin sit kannattaa ihan pokkana olla sit reilusti kalju tai lyhyt siili.
Kalju on ihan validi herrainkampaus. Ajattele miten helppo pestä ja kammata. Jos joutuisin sytostaattikuurille ja hiukset lähtisivät, en pitäisi peruukkia enkä mitään sytomyssyä (paitsi tietenkin ulkona talvella), vaan näyttäisin kaljuni. Olen nainen.
Ei kannata repiä hiuksia epätoivosta. Jos joku kompastuu hiustyyliisi ei hän ole sun arvoinen. Pää pystyssä vaan.
Ap:ta irseään häiritsee kaljuuntuminen. Ei käsittääkseni lähipiiriä?
Apu voi löytyä hiussiirteistä ja onhan niitä kaikkia liuoksiakin olemassa.
Hiustenlähtöä pystyy varmasti ainakin hillitsemään mutta lääkäriin kannattaa mennä pikapuolin. Olet ilmeisesti mies?