Miten olla aina huolitellut näköinen?
En tajua, miten jotkut aina onnistuvat olemaan tyylikkäitä ja huolitellun näköisiä!
Parhaat vinkkisi pliis!
-tyylikkäänä uuteen vuoteen
Kommentit (183)
Olen aina onnistunut olemaan muuten huoliteltu, mutta atooppinen ihoni pilaa kaiken :( varsinkin talvisin, kuiva hilseilevä ja punainen! Näyttää karsealta ja meikki vaan pahentaa sitä 😬
Ei voi mitään, sillä mennään mitä luonto on minulle suonut
Hoidetut ja puhtaat hampaat, iho ja hiukset. Aika minimalistinen pukeutuminen. Puhtaat, toisiinsa sopivat vaatteet ja kengät.
Uskallan vastata, koska olen monesti kuullut, että olen aina huoliteltu. En käytä mitään meikkiä, mutta kestovärjään kulmakarvani ja ripseni. Pidän ihostani hyvää huolta, joten se on käytännössä virheetön joskaan en ole nuori, eli ryppyjä on, nuorempana olisi pitänyt käyttää enemmän aurinkosuojaa. Pitkät hiukset, joita pidän erilaisilla kampauksilla kiinni, osittain harmaantuneet. Vaatteet ovat klassisia, enimmäkseen mustaa ja valkoista, puhtaita ja rypyttömiä, hyvin istuvia. Keskityn sisäiseen hyvinvointiin eli minulla on terveelliset elämäntavat.
Ei kai se ole vaikeaa olla huolitellun näköinen. Puhtaat ja hyvin istuvat sään mukaiset vaatteet ja sopivat kengät ja asusteet. Ei tarvitse olla mitään luksusta. Hyvä hygienia, hoidetut hampaat, hiuksissa henkilölle sopiva malli, ei suttuista ja runsasta meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ala värjätä hiuksia, ellet pysty huolehtimaan juurikasvusta. Älä lakkaa kynsiä, ellet jaksa huolehtia lakkauksen pysymisestä ehjänä. Älä käytä meikkejä, jotka eivät pysy. Älä valitse hiustyyliä, joka edellyttää jatkuvaa laittamista, ellet pysty sitoutumaan siihen.
Löydä oma tyylisi ja pukeudu vartalollesi sopivalla tavalla hyvin istuviin vaatteisiin. Pukeudu ikätasoisesti ja tilanteen mukaan.
Kiinnitä huomiota siihen, että korut ja asusteet sopivat kokonaisuuteen.
Vaikka värit ovat kivoja, usein käytännössä on helpompi yhdistellä vaatteita ja näyttää tyylikkäältä, kun suosii klassikkoja kuten musta, valkoinen, harmaa, beige ja laivastonsininen.
Eli ei kannata käyttää niitä itselle sopivia värejä jos haluaa näyttää tyylikkäältä?
Noista perusväreistä kannattaa valita se eniten oma ja ostaa perusvaraston sitä väriä, johon yhdistää niitä itselle sopivampia värejä. Esim. valkoisena (luonnon tai puhtaan, kumpi tuntuu omemmalta) hankkii muutaman t-paidan lyhyt- sekä pitkähihaisena, toppi, kauluspaidan/poolon/kilpparipoolon, kangashousut, hame, kengät eri vuodenaikoihin. Jos löytää sen aivan täydellisesti oman värisen ihanan neuleen, mutta ei omista mitään samaa sävyä, on se helppo yhdistää niihin jo kaapista löytyviin samaa väriä keskenään oleviin alaosaan ja paitaan. Tässä perusvarastossa kannattaa siis suosia yhtä-kahta "klassikkoa".
Tuossa https://40plusstyle.com/a-capsule-wardrobe-for-the-bohemian-style-perso… kohdassa 2. You Are Probably Creative on värikäs yläosa yhdisetty mustaan paitaan, hameeseen ja kenkiin. Kohdassa 1. Layer Your Clothing on on joka kaupasta saatava valkoinen hihaton + tavalliset siniset farkut pohjana. Oikein hyvät esimerkit, miten markettivaatteiden kaveriksi kun laittaa jotain löytöjä, tyyli muuttuu ihan omanlaisekseen ja näissä tapauksissa boheemilla tavalla tyylikkääksi.
Sivusta tulin kommentoimaan.
P.s. Katsokaa millainen ryhti noissa kuvien naisilla oli! Ei mitään älyluuria kumartavia tai olemassa olemistaan anteeksi pyyteleviä.
Hiusten suoristaminen suoristusraudalla.
Naama jos kiiltää, peli on menetetty :(
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kestotaivutukset ja väri omissa ripsissä koska olen pienten lasten äiti. Kevyen meikkivoiteen ja huulipunan ehtii aina laittaa hiusten lomassa, ei vie kuin 10min aikaa. Ja hiukset ovat pitkät = nopea saada siistille nutturalle.
Vaatteina käytän mekkoja lähes aina. Kevyet ja helposti puettavat vaatteet on myös helppo pitää puhtaana ja saada pesun jälkeen siisteiksi henkarilla, ei tarvetta silittää.
Kynnet pidän aina naisellisen mallisina, mutta lyhyenä. Ovat siistit mutta vievät vain vähän aikaa.
Mekkojen käyttäminen jatkuvasti kuulostaa lähinnä epäkäytännölliseltä eikä niinkään tyylitellyltä
Vaatteet aina puhtaat ja silitetyt ilman karvoja. Selkeä tyyli ja värimaailmaltaan sellainen mikä sopii kantajalle. Hyvä ryhti ja kasvoilla hymy.
Vierailija kirjoitti:
Hiusten suoristaminen suoristusraudalla.
Suoristusrautaa käytettäessä on muistettava käyttää myös lämpösuojaa, jottei hiukset haurastu.
Yksi avainasia on hyvin istuvat vaatteet. Suomessa näkyy luvattoman paljon esim. tv-esiintyjillä, poliitikoilla ja haastateltavilla ihan kamalia rytkyjä päällä. Näkee, että tässä maassa pukeutumiskulttuuri on ihan lapsenkengissä. Halvat materiaalit ja ruttuiset olkalinjat ja kiristävät hihat ovat useimmin sääntö kuin poikkeus. Katsokaas joskus vaikka Espanjan tai Ranskan tv-lähetyksiä, niin ymmärrätte eron.
Siispä, jos haluat näyttää huolitellulta, hanki laadukkaat perusvaatteet, esim. kunnon bleiseri on tosi käyttökelpoinen lähes kaikkien vaatteiden kanssa. Tietyt pukeutumisen periaatteet, oikeat mittasuhteet,
sopivat värit, tilanteen mukainen pukeutuminen ovat tietysti tärkeitä. Laadukkaat laukut ja kengät, kestävät vuosia. Pikamuodin voi unohtaa, joskin vaikka Zarasta tai Mangosta saattaa joskus tehdä yllättävän hyviä, edullisia, klassisia löytöjä.
Hyvä ryhti.
Ulkonäöllisesti perussiisteys kunnossa (hiukset, iho, kynnet, hygienia). Ei liikaa meikkiä, suttuisia tekoripsiä tai torakynsiä, joissa kirkuvan väriset lakat.
Siistit ja kunnolliset kengät, joilla osaa kävellä etenkin jos on korkokengät, mieluiten nahkaa.
Yksinkertainen/hillitty ryhdikäs laukku, mieluiten nahkaa.
Omalle kropalle sopivat vaatteet, joissa ei ole turhia yksityiskohtia ja jotka on tehty kunnon materiaaleista. Hillitty vaatekaappi itselle sopivissa väreissä.
Yksinkertaiset korut ja niitä hillitysti päällä.
Laadukkailla asusteilla voi tuoda pientä twistiä pukeutumiseen esim. huivi, käsilaukku, kengät tai klassinen punainen huulipuna lähes muuten naturellissa meikissä.
Vierailija kirjoitti:
Panosta laadukkaisiin perusvaatteisiin (ei tarvitse olla merkkivaatteita). Koruilla ja asusteilla saa "tylsästäkin" asusta näyttävämmän ja persoonallisen. Kannattaa valita esim 1-2 asiaa joita korostaa asussa (esim värikäs laukku), ja pitää loput hillittynä.
Tämä. Mutta ehdottomasti laadukkaisiin. Pikamuotikauppojen vaatteet kestävät tasan sen yhden sesonkikauden. Sen jälkeen ne ovat poissa muodista ja vähintäänkin käytössä nyppyytyneet, venyneet, kulahtaneet ja pesussa haalistuneet.
Mulla on _vieläkin_ yksi neulepaita, jonka olen ostanut vuonna 2007 tai 2008 (koska pidin sitä treffeillä vuonna 2009) ja se on edelleen kuin uusi. Väri on pysynyt, muoto on pysynyt eikä ole nyppyyntynyt. Pidin sitä "vähän parempana paitana", en nuohannut sillä joka päivä kaupassa taikka hengaillut kotona. No nyt se ei tokikaan mahdu enää päälle, mutta ehkä joskus mahtuu.
Minä tykkään pitää kynnet siistinä näin: leikkaus, viilaus ja nudelakka päälle. Tosi nätit niin.
En meikkaa paljon, mutta CC-voide tasoittaa kauniisti ihon.
Ripsaria, siistit kulmat joihin sopivasti väriä kynällä. Vaatteet ehjät ja pestyt.
Hajusteita en käytä, mutta hyväntuoksuista suihkusaippuaa kyllä.
Myös hampaiden harjaus x2 päivässä ja lankaus vähintään joka toinen päivä.
Bypias. Katson sieltä stailauksia. On minun tyylini :)
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään pitää kynnet siistinä näin: leikkaus, viilaus ja nudelakka päälle. Tosi nätit niin.
Ripsaria, siistit kulmat joihin sopivasti väriä kynällä. Vaatteet ehjät ja pestyt.
Myös hampaiden harjaus x2 päivässä ja lankaus vähintään joka toinen päivä.
Hampaat langataan joka päivä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös hampaiden harjaus x2 päivässä ja lankaus vähintään joka toinen päivä.Hampaat langataan joka päivä!
Syrjästä huutelen, että hammaskiven muodostumisen ehkäisemiseksi riittää lankaus joka toinen päivä. Plakki ei vielä ehdi kovettua syljen mineraaleista kiveksi.
Tai jopa joka kolmas päivä, riippuen noista mineraaleista, yksilöllistä. Toki vaikeampi muistaa
Lankafimat toki haluavat jokaisen ihmisen käyttävän metrin hammaslankaa joka ikinen päivä ja mieluiten aamuin illoin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdotonta kun on huono iho ja huonot hiukset.
Tästä syystä en poistu kotoa kuin kauppaan tai muille pakollisille asioille.Miksi ovat huonot?
No ihoni on ollut aina huono.
Hiukset myös, hiuslaatu ohut joka sitten hamppuuntuu, rasvoittuu, liiskaantuu pitkin päätä jne.Väärät tuotteet.
Vaikka olisi mitkä tuotteet niin ei ne muuta hiuslaatua tai ihoa.
Hyvin ymmärrän. Itselläkin ohuehko tukka. Ennen pidin lyhyenä, että oli jotenkin napakampi. Nyt usein kiinni.
Tämä Suomen pipoaika eli talvi tekee kyllä vastapestyistäkin hiuksistani hamppuiset.
Ihosta puheenollen : hunajaa käytän iholleni silloin tällöin, noin puoleksi tunniksi ja pesu vedellä. Se jotenkin tasaa ja silottaa.
Puketumisessa voi joskus jokin yksityiskohta, esim värikkäämpi huivi, vyö tai panta tuoda piristystä muuten tummaan tai hailakkaan väritykseen.
Mukavuus ennen kaikkea! Ollaan armollisia itsellemne. Rento ja mukava tyyli on yhtä hyvä kuin se ylistetty vähän fiinimpi.
Iloista kevään odotusta!
Tämä on varmaan tosi epäkorrektia sanoa, mutta sanon alapeukkujen uhallakin; hoikkuus auttaa saavuttamaan huolitellun ulkonäön. Tavalliset siistit arkivaatteet, kammattu tukka, hoikka ja lihava vierekkäin; kumpi vaikuttaa huolitellummalta?
Paljonko sun bmi?