Kokoomus: tupakka-askin hinnaksi 14 €
Vieläkö on sellaisia jotka polttaa askin päivässä?
Saa jo olla aika hyvä palkka jottei n. 420 €/kk tunnu missään.
Kommentit (313)
Tupakan hinta 4 euroon. Pienet askit takaisin 2 eurolla
Mun mielestä tupakka aski vois maksaa 20e ja alkoholi vois maksaaa vaikka siten että kaljapullo maksais 5e/kpl ja viinapullo sais maksaa 100e/kpl.
T: tupakoimaton ja raitis
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tupakka aski vois maksaa 20e ja alkoholi vois maksaaa vaikka siten että kaljapullo maksais 5e/kpl ja viinapullo sais maksaa 100e/kpl.
T: tupakoimaton ja raitis
Ja viinipullo 50 €.
Oho! 1. kertaa ikinä Kokoomukselta järkevä ajatus.
Töissä möivät pimeesti tupakkaa vuosia takaperin, varmaan edelleen myyvät. Joku aina toi jostain kymmeniä askeja. Näin ihan sivusta seuranneena. Varmasti lisääntyy bisnekset jos hinnat nousee.
Jos tupakan hintaa vielä nostetaan niin sitten on nostettava myös viinan, oluen, karkkien, limskan, keksien, kakkujen, jäätelöiden jne hintoja.
Aika vähän taitaa tosiaan nykyään olla niitä, jotka polttaisivat askin päivässä, mutta askin viikossa polttavia on jo sitten enemmänkin. Ja moni ostaa muualta tupakkansa, ei ylihintaisesta Suomesta.
Riippuvaiset taas ostaa vaikka viimeisillä rahoilla röökiä, just yks ilta kauppaan ryntäsi sulkemisaikaan vanhempi henkilö kysyen, voisiko myyjä myydä hänelle vielä yhden tupakka-askin. Myyjä lupasi, ja aski maksoi jotain 9,80e. Ostaja totesi siinä, että tilillä on 9,60 ja antoi loput kolikkona.
Eli ilmeisesti meni viimeiset rahat siihen askiin, ja ihmekö tuo jos on oikeasti tupakasta riippuvainen. Riippuvaisethan ostaa aina vaikka viimeisillä rahoillaan päihteitä/herkkuja/onlyfans-tilauksen tms.
Vierailija kirjoitti:
Savukeista pääsee irti kun pyyttä Terveyskeskuslääkäri tai Hammalääkäri,työpaikkalääkäri :SV-resepti läkkeet. Lääkettä syödään 3 kk .kuuri loppuun. Ohjen mukaan alussa otetaan lääke ja saa tupakoida, tupakka jää itsestään pois!
kukaan ei puhu lääkkeen seurauksista, kaverilla puhkesi skitsofrenia ja äitini masentui vakavasti.
Saisi aski maksaa 100 euroa. Sen verran kyrpiintynyt olen noihin tumppeihin mitä te tupakoitsijat heitätte maahan. Olin äsken luontopolulla kävelemässä ja sieläkin niitä näki kaikkialla, heitätte niitä vesistöönkin vaikka tiedätte millainen ympäristömyrkky ja mikromuovilähde tumpit ovat. Toisaalta tupakointi on osoitettu olevan yhteydessä alhaisempaan älykkyyteen joten en sinänsä ihmettele.
Eihän aski päivässä maksa edes 500€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Jos tupakan hintaa vielä nostetaan niin sitten on nostettava myös viinan, oluen, karkkien, limskan, keksien, kakkujen, jäätelöiden jne hintoja.
Et voi verrata tupakan haittoja jäätelön olemattomiin haittoihin.
Rööki euroon ja bensa vitoseen. Ei kenenkään ole pakko ajaa.
Mä olen hankkinut 200 kartonkia tupakkaa ja alan myydä niitä sitten kun tupakka-aski maksaa 50 euroa.
Rupeaa hoocee-pilvenpoltto tulemaan halvemmaksi!
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapas tupakoitsijat niistä tupakoinnin hyvistä puolista. Onko sellaisia? Mitä vaikutuksia elämänlaatuunne olisi jos jättäisitte tupakan pois itsestäänselvien positiivisten asioiden kuten terveyden ja rahan säästymisen lisäksi.
Oivoi, kun se olisikin noin helppoa! Itse yritin 5 vuotta, ennenkuin onnistuin.
Tiesitkö, että tupakka on yhtä addiktoivaa, kuin huumeet. Ihan sama, kuin sanoisit narkille, että nyt vaan jätät ne huumeet.
Sekoomus ja Persut jatkaa tätä köyhiltä lypsämistä- rikkaat ja menestyneet kun ei polta, ja hienot viinit tuodaan ulkomailta.
Mitenköhän persut suhtautuu tähän - peruspersullehan tärkeitä ovat juurikin pensan, tupakin ja keppanan hinta?
Vierailija kirjoitti:
Savukeista pääsee irti kun pyyttä Terveyskeskuslääkäri tai Hammalääkäri,työpaikkalääkäri :SV-resepti läkkeet. Lääkettä syödään 3 kk .kuuri loppuun. Ohjen mukaan alussa otetaan lääke ja saa tupakoida, tupakka jää itsestään pois!
Valitettavasti ei. Champixia ei ole saanut enään moneen vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Tätä olin tulossa myös sanomaan. Ihme miten aina vaikka siitä röökistä riippuvaisia pilkataan ja toivotaan hintojen vain nousevan mutta annas olla kun tuleekin kyse herkuista niin ei käy! Pitäisi suurinpiirtein vain sääliä kun "yhyy oon tälläinen tunnesyöjä niin makea maistuu" ja pah pyristele itse ensin irti siitä omasta riippuvuudestasi ja mussuta sitten muiden asioista.
Röösnin demonisointi on kyllä totaalisen absurdii.
Onneks budjaan tääl USAs mis röösni on halpaa.