Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokoomus: tupakka-askin hinnaksi 14 €

Vierailija
31.12.2022 |

Vieläkö on sellaisia jotka polttaa askin päivässä?
Saa jo olla aika hyvä palkka jottei n. 420 €/kk tunnu missään.

Kommentit (313)

Vierailija
181/313 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tupakan hintaa vielä nostetaan niin sitten on nostettava myös viinan, oluen, karkkien, limskan, keksien, kakkujen, jäätelöiden jne hintoja.

Tätä olin tulossa myös sanomaan. Ihme miten aina vaikka siitä röökistä riippuvaisia pilkataan ja toivotaan hintojen vain nousevan mutta annas olla kun tuleekin kyse herkuista niin ei käy! Pitäisi suurinpiirtein vain sääliä kun "yhyy oon tälläinen tunnesyöjä niin makea maistuu" ja pah pyristele itse ensin irti siitä omasta riippuvuudestasi ja mussuta sitten muiden asioista.

Tupakka aiheuttaa omat kuolemansa ja samoin herkut.

Vierailija
182/313 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tupakan hintaa vielä nostetaan niin sitten on nostettava myös viinan, oluen, karkkien, limskan, keksien, kakkujen, jäätelöiden jne hintoja.

Tätä olin tulossa myös sanomaan. Ihme miten aina vaikka siitä röökistä riippuvaisia pilkataan ja toivotaan hintojen vain nousevan mutta annas olla kun tuleekin kyse herkuista niin ei käy! Pitäisi suurinpiirtein vain sääliä kun "yhyy oon tälläinen tunnesyöjä niin makea maistuu" ja pah pyristele itse ensin irti siitä omasta riippuvuudestasi ja mussuta sitten muiden asioista.

Juu, mässylle hintaa niin kehopositiivisuus vähenee kuin itsestään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/313 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän hyväksyn.

Vierailija
184/313 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman vuoden askeilla saisi jo uuden auton.

Mitä sillä tekisin?

Vierailija
185/313 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani söivät ruisleipää päivittäin. Molemmat kuolivat.

Vierailija
186/313 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani söivät ruisleipää päivittäin. Molemmat kuolivat.

Mitä sitten?

Vierailija
187/313 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos polttaa ja syö herkkuja, niin vain toiseen voi kuolla. Siksi pitäisi verotkin määrätä vain toisesta.

Vierailija
188/313 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostakaa vaan ihan kaiken veroa.

Siinä käy sitten näin:

Nautintoaineiden hinta nousee -> kansa hakee ne naapurimaista tai ostaa pimeänä ulkkareilta.

Ruoan hinta nousee -> lihat ym. ostetaan ulkomaisina, ruokavalio muuttuu aina vaan huonommaksi. Sote maksaa laskun.

Bensan hinta nousee -> osa lopettaa työskentelyn kokonaan. Osa saa tarpeekseen kaikesta ja muuttaa maalle, luopuu kulutuksesta- ja myös verojenmaksusta. Omassa ikäluokassani (kolmekymppiset) noin joka kolmas haaveilee tämäntyylisestä.

Kaikki korotukset vaikuttavat myös osaltaan siihen, ettei tänne synny enää kantislapsia.

Vierailija
189/313 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi maksaa vaikka 25 €, ei väliä. Tupakointi on hanurista.

Vierailija
190/313 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos polttaa ja syö herkkuja, niin vain toiseen voi kuolla. Siksi pitäisi verotkin määrätä vain toisesta.

Ihan yhtälailla se älytön mässääminen vie ennenaikaiseen hautaan. Sitä ennen eletään ylipainon mukanaan tuomien riesojen kanssa. On siitä röökistäkin haittaa en sitä sano mutta riippuvuus sekin on ihan samalla tavalla joten tasapuolisesti verot vain nousuun molemmista.

Vierailija
191/313 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vehnäjauhoja, munia, hedelmiä, marjoja ja maitotuotteita on hankala rangaistusverottaa. Sokeri on loppujen lopuksi vain yksi pieni ainesosa kokonaisuudesta.  

Vierailija
192/313 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko joku niin vanhanaikainen, että käyttää jotain päihteitä vielä vuonna 2023?

Vierailija
193/313 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaveri tuo ulkomailta, ei kiinnosta Suomen hinnat pätkän vertaa.

Vierailija
194/313 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-maailman-viisi-addiktoivi…

Vierailija
195/313 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostakaa vaan ihan kaiken veroa.

Siinä käy sitten näin:

Nautintoaineiden hinta nousee -> kansa hakee ne naapurimaista tai ostaa pimeänä ulkkareilta.

Millä tavalla tupakka on nautintoaine? Siitäkö syystä, että sitä käytetään nikotiinin vieroitusoireiden välttämisen takia päivittäin aamusta iltaan useita kertoja? Voimakas huumeriippuvuus siis kyseessä.

Vierailija
196/313 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vehnäjauhoja, munia, hedelmiä, marjoja ja maitotuotteita on hankala rangaistusverottaa. Sokeri on loppujen lopuksi vain yksi pieni ainesosa kokonaisuudesta.  

Sanoo kehopositiivinen? 

Vierailija
197/313 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan itse satunnaisesti, hyväksyn hinnan korotuksen. Tupakkaa ei tarvitse. Alkoholi on toinen jonka hintaa voisi nostaa reilusti. Täysin tarpeetonta.

Vierailija
198/313 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiellä, etteikö tupakoinnin kitkeminen pidemmällä aikavälillä olisi ihan kannatettava tavoite. Kuitenkin liian nopea täyskielto tulee luomaan suuret salakuljetuksen markkinat, siksi tarvitaan vielä 15-20-vuotta siirtymäaikaa että pidemmän linjan addiktit ehtii luonto korjata eikä pääse muodostumaan toimivia pimeitä markkinoita.

Pitää myös muistaa, että nikotiini addiktio on voimakas ja jos on ehtinyt polttaa 20-30-vuotta ei irti pääseminen ole aina elppoa tai onnistu. Addiktioista on vaikeinta päästä irti silloin kun elämä potkii muutenkin päähän ja ihminen on kovilla, sen sijaan jos kaikki perusasiat ovat kunnossa käy tupakastakin vieroittautuminen helpommin. Siksi kaikkein vaikeimmassa asemassa tässä tapauksessa ovatkin he, joilla menee ennestään kaikkein heikoiten, heistä monelle tupakka saattaa olla elämän ainoa nautinto ja heitä tässä nyt mielestäni eniten rankaistaan.

Jos kiellon ja rankaisun linjalle lähdetään, ihmettelen miksei veroteta samalla innolla ja rankaista käytöstä myös alkoholin ja pikaruoan suurkuluttajia tai kofeiinituotteita, sokeria ja rasvaa. Nämä kaikki aiheuttavat huomattavia yhteiskunnallisia kustannuksia, mutta etenkin etenkin alkoholi ja pikaruoka.

Itse asiassa alkoholi aiheuttaa paljon tupakointiakin enemmän kustannuksia ja pahaa. Montakohan poliisia Suomeen tarvittaisiin jos alkoholia ei käytettäisi Suomessa lainkaan, ehkä 1/3 nykyisistä? Terveydenhuollon resursseistakin voisi varmaankin leikata 1/4 osan.

Vierailija
199/313 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiaa ei tupakkariippuvaisille heru. Työttömille sohvakansalaisillekin heruu enemmän. Tupakkaveroa voisi siirtää kahviin ja teehen. Niitäkään ei tarvita mihinkään, joten olisi ihan reilu vero.

Vierailija
200/313 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisäni poltti 1900-luvun alussa kaksi ja puoli askillista päivässä.

Hän oli stressaantunut vaativasta työstään. Se oli kamalaa.