Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autoton vanhempi ja lasten harrastukset?

Vierailija
30.12.2022 |

En voi eräästä terveyteen liittyvästä syystä saada ajokorttia eli olen koko elämäni ollut autoton ja sinänsä ihan tottunut siihen. Täällä Vantaalla nuo bussit kuitenkin kohtalaisesti kulkee. Ollaan eroamassa, ja lasten isä, josta tulee siis myös ihan omasta halustaan etä, ilmoitti että ei aio kuskata lapsia koskaan mihinkään (koskaan on ehkä kärjistys, mutta pointti tuli minulle selväksi kyllä). Lapset on kaksi ja viisi, poikia molemmat, eikä kumpikaan vielä harrasta mitään, mutta onhan se edessä ennen pitkää että mitä ja missä. Miten siis saada tällainen paletti toimimaan autottomana? Mitä harrastuksia lapsille?

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä pitää miettiä monta vuotta ennen kuin ongelma on ajankohtainen? Ap ehtii ajaa ajokortin ja hankkia auton, mennä parempipalkkaiseen työhön, neuvotella lasten isän kanssa asioista, muuttaa, löytää uuden miehen, jne jne ennen kuin tämä "2 lasta 5x viikossa pelaamaan jääkiekkoa" -ongelma realisoituu.

Ihmisten luetun ymmärtäminen on todella heikkoa tasoa. Aloituksen ekassa lauseessa jo lukee, että terveys estää kortin saamisen.

Vierailija
42/99 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään ollut autoa ja silti pääsin 5krt/vk harrastukseen ja jopa kouluun, joka ei ollut kävelymatkan päässä. Ajatella!

N37

Mitä harrastit? Ja miten kulkemisesi harrastukseen toteutettiin kun olit vielä sen verran nuori, että et voinut kulkea yksin? Oliko nuorempi sisarus siinä aina mukana?

Ap

Harrastin monenlaista urheilua. Aloitin harrastukset kouluiässä, joten pystyin kulkemaan ihan hyvin yksin. Pitihän kouluunkin mennä yksin. Miksi ihmeessä nuorempi sisarus olisi ollut mukana minun harrastuksissani?

Tarkoitan tilannetta, jossa lapsi on sen verran nuori, että ei voi vielä kulkea yksin busseilla harrastukseen vaan tarvitsee saattajan. Ja minulla on kaksi lasta ja nuorempi lapsi on otettava tietenkin mukaan jos saatan isompaa bussilla. Ap

Miksi haluat väkisin tehdä tästä ongelman? Miksi harrastuksen aloittaminen ei voi odottaa siihen asti, että lapsi osaa kulkea yksinään? Tai mikä estää sinua saattamasta bussissa, jos nyt ihan pakko on jo alle kouluikäisenä päästä harrastamaan?

t. eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on sen tunnetun Tarina-tädin trolli.

Mikään ehdotus ei muka kelpaa, kaikki ehdotukset taas lyttää, ja yrittää hakea sääliä.

Omasta päästä vetämällään sepustuksella.

Tuon ääliön tunnistaa aina.

Vierailija
44/99 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa murehtimista! Neuvoni on - muuta vaikka Tikkurilaan, harrastuspaikkoja on mistä valita.

Vierailija
45/99 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä pitää miettiä monta vuotta ennen kuin ongelma on ajankohtainen? Ap ehtii ajaa ajokortin ja hankkia auton, mennä parempipalkkaiseen työhön, neuvotella lasten isän kanssa asioista, muuttaa, löytää uuden miehen, jne jne ennen kuin tämä "2 lasta 5x viikossa pelaamaan jääkiekkoa" -ongelma realisoituu.

Ihmisten luetun ymmärtäminen on todella heikkoa tasoa. Aloituksen ekassa lauseessa jo lukee, että terveys estää kortin saamisen.

Näyttää estävän myös aivojen käyttämisen. Ihan kuin SUomessa ei olisi ketään muuta autotonta vanhempaa kuin ap :D

Vierailija
46/99 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ehdotus ei muka kelpaa, kaikki ehdotukset taas lyttää, ja yrittää hakea sääliä.

Miksi sinäkin olet ilkeä? En tiedä kuka on tarina-täti. Minulla tämä tilanne on kuitenkin ihan totisinta totta. Olispa tarinaa, mutta ei ole.

Ap

Vierailija
47/99 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partio on hyvä harrastus. Ei ole liian sitova ja sitä voi usein harrastaa lähiympäristössä.

Vierailija
48/99 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihme, että mieskin jätti, kun ap on noin avuton ja hankala.

koko elämänsä maannut sohvalla somettamassa. ainoa saavutuksensa, että on pari kertaa levittänyt haaransa ja porsinut.

Vierailija
49/99 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinäkin olet ilkeä? En tiedä kuka on tarina-täti. Minulla tämä tilanne on kuitenkin ihan totisinta totta. Olispa tarinaa, mutta ei ole.

Ap

Totisinta totta, että 2-vuotiaan pitää päästä harrastukseen, johon ei pääse kävellen. Aikamoinen iltasatu :D

Vierailija
50/99 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienille kaikkee löytyy varmaan läheltäkin. Muskari, temppujumppa, uimakoulu, seurakunnan kerhot...

Myöhemmin parkour, partio, kuvataide, tanssi, jalkapallo, yleisurheilu, salibandy... 

Itsekin olen autoton äiti ja hyvin on onnistunut.

Vain ratsastus ei onnistu, kun tallit niin kaukana. Keskustan tuntumassa asutaan siis.

Myös lajit joissa varusteiden kantelua, ei onnistu kuten jääkiekko, hiihto.

Itse asiassa seurakunnan kerhoihin, muskareihin ja mll:n perhekerhoon on kaikkiin pitänyt mennä bussilla, matkaa viisi kilsaa suuntaansa lähimpiin.

Sama koskee noita muitakin luettelemiasi. Joku 10-vuotias kulkee helposti itse bussilla pianotunnille tai uimahallille toki. Mutta entä lajit missä tarvitsee ison kassin varusteita?

Ap[/quote

No vedäppä sitten perce päähäsi ja penikat piikille,saatanan ääliö. .

Vierailija
51/99 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä päin kulkee bussit? Itse kuljetan kauemmas bussilla ja parin kilsan säteellä oleviin harrastuksiin kävellen/pyörällä.

Vierailija
52/99 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Totisinta totta, että 2-vuotiaan pitää päästä harrastukseen, johon ei pääse kävellen. Aikamoinen iltasatu :D

Mitä kummaa? Enhän minä nyt noin ole kirjoittanut.

Ap

Vierailija
53/99 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta muu kuin antaa lapset huostaan. Mikään muu ei ratkaise tätä valtavaa ongelmaa. 

Vierailija
54/99 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, ennenkuin lapset ovat harrastusiässä, ehtii tapahtua paljon. Sinuna muuttaisin ihmisten ilmoille sieltä Vantaa peräkylältä.

Vierailija
55/99 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeitä vastauksia AP saanut. Mikä teitä ihmiset oikein vaivaa?

Vierailija
56/99 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan"

Typeriin provoihin saa typeriä vastauksia. 

Vierailija
57/99 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastus lapselle ei ole välttämättömyys. Ja koulut tarjoavat paljon kerhotoimintaa. Lapsi voi kulkea koulun kerhoihin omatoimisesti. Älä murehdi tästä asiasta! <3 :)

Vierailija
58/99 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan saatanan kyllästyneitä näihin viŧun huonoihin provoihin, perkele.

Vierailija
59/99 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitäisikö noita sossuntuilla lokkeilevia yh loisia sitten jotenkin arvostaa?

Vierailija
60/99 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastus lapselle ei ole välttämättömyys. Ja koulut tarjoavat paljon kerhotoimintaa. Lapsi voi kulkea koulun kerhoihin omatoimisesti. Älä murehdi tästä asiasta! <3 :)

Kuule kun kouluun on sata kilsaa ja pitää mennä itseasiassa 60 bussilla, niih.