Lapset + minä sairaana, vaadinko liikaa mieheltä ?
Olen siis ollut itse kipeänä, kipeiden lasten kanssa neljän seinän sisällä koko viikon.
Nenien pyyhkimistä, sotkujen siivoamista ja riitojen selvittelyä siis ja itsellä kuumetta ja heikko olo.
Mies lähtee töihin aamulla, jää aina ylitöihin, ja ylitöiden jälkeenkin ilmaantuu "pakollista" tekemistä kuten varaosien hankkimista autoon ja firman asioiden hoitoa, sähköposteihin vastailua toimistossa pitkälle iltaan.
Välillä lähtee myös tekemään lumihommia yöllä, koska saa siitä hyvät rahat.
Nukkuu tämän jälkeen pari tuntia ja lähtee taas aamulla töihin.
Lasten kanssa on siis tällä viikolla ollut muutaman tunnin yhteensä.
Minulle laittanut töistä viestin "Oletko OK?"
Tänään pyysin että tulisi kotiin heti töiden jälkeen ja voisi viihdyttää lapsia kun ovat raukat jo ihan tylsistyneitä kuten minäkin. Saatiin tästä sitten kunnon riita aikaan, viestitse. Minä olen kuulemma kohtuuton, vaadin liikoja ja en ymmärrä että hän ansaitsee perheelle rahaa. Olen itsekin työelämässä. Kuulemma haluaisin hänen vain istuvan kotona. Yritin selittää että itsekin kaipaan aikuista seuraa, on kovin yksinäistä olla kotona monta päivää putkeen pienten lasten kanssa. Vastaus tähän oli että minun pitäisi kasvaa aikuiseksi ja lakata valittamasta. Olen itse tilannut ruuat tämän viikon aikana ja huolehtinut että on aamupalaa, iltapalaa ja muuta syötävää, mies ei ole käynyt kaupassa edes.
Mielestäni tässä on jokin pahasti pielessä.
Kommentit (49)
Toi on niin selvä juttu, mies väistelee ja välttelee tosi hyvin perhe-elämää. Musta tuntuu, että tämä on niin perusjuttua kun olla vaan voi. Sinä olet kotona ja hoidat kaikki, mies saa mennä ja tehdä.
Joskus mietin, miks miehet ajautuvat perhe-elämään ylipäätään. Todella monia miehiä ei vois vähempää lastensaanti ja perhe-elämä kiinnostaa. Näin todella karrikoiden.
Sinä et ole kohtuuton, mutta teidän pelisäännöt on epäselvät ja työnjako perhe-elämässä ollut varmaan pitkään jo epäsuhta. Ehkä kannattaisi nostaa kissa pöydälle, mutta miestä ei vaan niin vaan enää muuteta.
Voimia sinulle!
Kokeile jättää sairas mies kotiin lasten kanssa. Sinulle voisi tulla jotain tärkeitä menoja yllättäen juuri silloin
Vierailija kirjoitti:
Miten tällainen "mies" hoitaa itse sairaana ne sairaat lapset? Vai tuleeko miesflunssa, ettei kykene mihinkään? 😂
Tulee, juuri vuosisadan kamalin manflue. Ja apuun soitetaan välittömästi oma äiti! Kokemusta tällaisestakin kuviosta, kun exäni "teki kuolemaa" ja sattui nuorimmaiset olemaan samaa aikaan kipeinä. Yllätys oman työpäivän jälkeen melkoinen, kun kotiuduttuani huomasin talossa anoppini olevan lastenhoitajana ja "tappavan taudin kurimuksessa" oleva potilas itse hoiteli työ- sun muita puheluita rennosti sohvalla röhnöttäen ja palvelun pelaten, koska oma äiti hoitaa, iästä ja hänen omasta tilanteesta viis!
Minkä ikäiset lapset? Hyvin olet ilmeisesti pärjännyt, kun perhekin on ruokittu. Mies on huomannut sen myös ja jättänyt teille rauhan sairastaa.
Sitä paitsi eiköhän elämänne ollut tuollaista jo ennen sairastumista. Jos olisin miehesi, niin en välttämättä viihtyisi alati natkuttavan vaimon luona. Jos hänellä on firma, niin vuoden lopussa valitettavasti on joitakin juttuja, jotka pitää tehdä. Lumitöitäkin on tässä saanut tehdä vähän jokainen, tuli siitä rahaa tai ei, mutta jos on jonnekin luvannut tehdä ne, niin työ on työtä, välillä työtä ei tehdä vain raha mielessä, vaan siksi, että ne pitää tehdä. Itse olin aamulla jo hiekoittamassa pihaa, sillä se on ihan umpijäässä. Se työ oli pakko tehdä ennen kuin joku kaatuu.
Teille tulee ero tai olisi parempi että eroatte heti koska tuollaiset riidat jää kytemään ja sitten posahtaa kunnolla jonain päivänä ja sinua sattuu. Parempi että lähdet vasemmalle ja mies oikealle koska ette osaa elää riitelemättä.
En nalkuta juuri koskaan. Ja kyllä, hyvin olen pärjännyt varsinkin terveenä. Kaikki on hoidossa. Kaipaan ainoastaan puolisoni seuraa, läsnäoloa ja ymmärrystä erityisesti sairaana ollessani.
Ap
Kysyn ensimmäisenä mistä te tuollaiset miehet revitte elämäänne? Isä joka rakastaa lapsiaan ja toki myös vaimoaan ei käy töissä kuin lasten takia. Minulle kolmen lapsen isänä on aivan sama muulle, kunhan lapsilla on hyvä olla, tietysti vaimokin, mutta lasten hyvinvoinnin eteen olen laittanut ihan koko elämäni. Ei tuollainen ole mies,eikä mikään joka ei osallistu.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä minulle on tullut mieleen, ettei mies halua tulla alkuillasta kotiin, joten keksii jotain mukatärkeää pikkuhommaa, jota voi lähteä vielä varsinaisten töiden jälkeen touhuamaan. Tietää, että kotona ei voi mennä heti lepäämään, vaan lapset odottavat häntä.
Joten ajelee mieluummin autolla ja hoitaa asioita jotka ovat aika turhia ja joista ei tilipussi enää siltä päivältä juuri kasva. Toissa päivänä soitti seitsemän aikaan illalla ja kysyi, täytyykö jo tulla kotiin. Vastasin että päättää asiasta ihan itse, tietää kyllä että olen kipeä ja voi miettiä siltä kantilta. Ei tullut kotiin ennen kello 9.
Toinen mieleen tullut asia on, että on veloissa eikä ole kertonut minulle siitä.Kotona mies ajattelee ja puhuu jatkuvasti työstä. Vapaapäivinä (joita on ehkä kerran kuussa), istuu tuli perseen alla pohtien, pitäisikö kuitenkin käydä tekemässä se ja se työhomma. Minä retkeilen lasten kanssa, käymme paikoissa, olen ainoa joka pitää kesälomaa.
Ap
No voi nyyh nyyh taas, oletpa aika katkera nainen. Ymmärrän hyvin, että mies ei kotona viihdy. Hyvin olet kuitenkin selvillä miehesi rahoista ja käytät rahojanne kaikkeen, mm. siihen, että teille tulee ruokaa kotiovelle koko ajan.
Minusta olisi olennaista tietää, onko teillä rahahuolia. Jos on, on miehen ylityöt varmaan ok (tosin ei juuri silloin kun muu perhe sairastaa). Jos ei ole huolia, niin miehen kanssa olisi vakavan keskustelun paikka arvojärjestyksestä. Sovitte selkeästi päivät, jolloin voi olla pitkään, muuten kotiin.
Tuollainen se sun miehes on ja todennäköisesti vaadit häneltä liikoja.
Noi sanat, nalkuttaminen ja kädestä pitäminen, kuulostaa hyvinkin tutulta mieslapsen kontrolloinnilta. Ap, hanki itsearvostus.
Vierailija kirjoitti:
En nalkuta juuri koskaan. Ja kyllä, hyvin olen pärjännyt varsinkin terveenä. Kaikki on hoidossa. Kaipaan ainoastaan puolisoni seuraa, läsnäoloa ja ymmärrystä erityisesti sairaana ollessani.
Ap
Kaipaat seuraa ja läsnäoloa? Oletko sinä hyvä ja mukava seuralainen? Onko sinun kanssasi kiva olla ja keskustella? Vai valitatko aina vain, olet naama väärinpäin ja syyllistät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tällainen "mies" hoitaa itse sairaana ne sairaat lapset? Vai tuleeko miesflunssa, ettei kykene mihinkään? 😂
Tulee, juuri vuosisadan kamalin manflue. Ja apuun soitetaan välittömästi oma äiti! Kokemusta tällaisestakin kuviosta, kun exäni "teki kuolemaa" ja sattui nuorimmaiset olemaan samaa aikaan kipeinä. Yllätys oman työpäivän jälkeen melkoinen, kun kotiuduttuani huomasin talossa anoppini olevan lastenhoitajana ja "tappavan taudin kurimuksessa" oleva potilas itse hoiteli työ- sun muita puheluita rennosti sohvalla röhnöttäen ja palvelun pelaten, koska oma äiti hoitaa, iästä ja hänen omasta tilanteesta viis!
Sille ei kannata nauraa. Toiset sairastavat tauteja kovemmin. On ihan tutkittua että mies sairastaa kovemmin saman taudin kuin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä minulle on tullut mieleen, ettei mies halua tulla alkuillasta kotiin, joten keksii jotain mukatärkeää pikkuhommaa, jota voi lähteä vielä varsinaisten töiden jälkeen touhuamaan. Tietää, että kotona ei voi mennä heti lepäämään, vaan lapset odottavat häntä.
Joten ajelee mieluummin autolla ja hoitaa asioita jotka ovat aika turhia ja joista ei tilipussi enää siltä päivältä juuri kasva. Toissa päivänä soitti seitsemän aikaan illalla ja kysyi, täytyykö jo tulla kotiin. Vastasin että päättää asiasta ihan itse, tietää kyllä että olen kipeä ja voi miettiä siltä kantilta. Ei tullut kotiin ennen kello 9.
Toinen mieleen tullut asia on, että on veloissa eikä ole kertonut minulle siitä.Kotona mies ajattelee ja puhuu jatkuvasti työstä. Vapaapäivinä (joita on ehkä kerran kuussa), istuu tuli perseen alla pohtien, pitäisikö kuitenkin käydä tekemässä se ja se työhomma. Minä retkeilen lasten kanssa, käymme paikoissa, olen ainoa joka pitää kesälomaa.
Ap
Työnarkomaani. Tunnistan vastaavia lähipiirissäni. Vaimot aika loppu. Lapsikatras vaatii kovaa panostusta, kyllä sitä kaipaa rinnalleen ihmistä joka ainakin tiukan paikan tullen jakaa vastuuta kotiarjestakin. Sairastamishetket paljastavat ehkä kieroon kasvaneen kuvion joka normaali arjessa ei niin kirpaise.
Vedä rajat! Ja vaadi muutosta, keskustelun ja sopimusten myötä, tietenkin.
Mies tuo kotiin rahaa ja elättää perheensä. Se ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oletkin ehkä ollut liian kiltti. Ja kuvio niin normaalia miehellesi että ei tajua sinun ja perheen tarpeita kun tulee tällainen poikkeustila kuten oma ja lasten sairastelu.
Itselläni oli paljon pahempi mies joka vihapäissään vielä halveksui 40 asteen kuumeessa makaavaa vaimoaan joka pyysi lasillisen vettä "hae itse toi esittäminen kuvottaa". Liitto ei tietenkään kestänyt.
Töissä pääsee helpommalla kuin kotona. Aika monelle perhe on sitä, että vaimo hoitaa kaiken, mutta voi sitten ylioppilasjuhlissa kehua, kuinka hyvin HÄN kasvatti ja hoiti kaiken.
Miltä mieheltä?
Vaadit liikoja tuolta oliolta jota ei voi kyllä mieheksi kutsua.
Anna kun arvaan niin hän on ammatiltaan kylän seppä 🤣
Ja aloituskin hänen näppikseltään