Mitkä on sinun suosikki ulkomaalaiset kappaleet jotka eivät ole englanninkielisiä?
Itsellä:
Sebastián Yatra - Melancólicos Anónimos
VITAA & SLIMANE - Ça ira
-
Kommentit (292)
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään siitä ruotsinkielisestä hitistä ysäriltä (?) jossa lauletaan tyyliin "jag vill dig i rummet med mig. Tiden det stannar..."
Ja pidän Sigur Rósin musiikista, siinä ei lauleta millään oikealla kielellä.
Hmmm ja rakastan myös Bailando hittiä ysäriltä, se on aina toimiva!
Freestyle - Vill ha dig on vuodelta 1980 ja siitä on varmaan tehty ysärilläkin monta versiota. Eikös meitin Ressu Redfordkin ole väsännyt sen suomeksi?
Stuart Hamm - Kings of sleep
Kappale on instrumentaali.
Miksi hemmetissä videoita tänne tyrkytetään, kun kysymys oli biiseistä jotka ovat ylitse muiden?
Sitä voisi kirjoittaa omat lemppari kappaleet, kuin että tehdään videoketjua, mitä ei edes pyydetty.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hemmetissä videoita tänne tyrkytetään, kun kysymys oli biiseistä jotka ovat ylitse muiden?
Sitä voisi kirjoittaa omat lemppari kappaleet, kuin että tehdään videoketjua, mitä ei edes pyydetty.
Että halutessaan voi kuunnella kappaleen. Pelkkää audiovaihtoehtoa kun ei ole.
Tällä hetkellä ei-englanninkielisistä on suosiossa esim. "Nayenezgan" ( gendre: native american folk metal) eli "inkkariheviä".
Toinen on "The Hu" eli mongolialaista folk metallia. Aivan mieletön alkuvoimaisuuden tunne tulee kun kuuntelee the Hu'ta!
Vierailija kirjoitti:
Bo Kaspers Orkester: Undantag
Ihan loistava kappale. Bo Kaspers Orkesterillla on muutama aivan helmi biisi. Osalla levyistä on ihan turhaa humppaa, se on niitä harvoja joilta kannattaa ostaa vain greatest hita levyjä
Heitän tähän sellaisen kun kuin Buika(Esp) kappale "Soledad", pianossa Chucho Valdés (Kuuba)
Yllättävän kova on myös edwsmennyt marokonranskalainen Rachid Taha: Ya Rayah tai punkahtaampi H'as-BuHum
Ja sitten ties millä kielellä laulava Kaïssa: kaunis ToNdje tai rytmikäs Essimo.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on jotain mun soittolistalta:
Ranska:
Helmut Fritz "Ca m'énerve"
Pascal Obispo "Lucie"
Raphael Haroche "Salinas"
Gregoire "Ta main"
Guillaume Grand "Toi et moi"
Indila "Dernière dance"
Manan "La tribu de Dana"
Patricia Kaas "Mon mec a moi"
Eesti
Rändaja "Tammet söör"
Söpruse puiestee "1905"
Kosmikud " kuidas tuli pimedus mu tuppa"
Ultramelanhool "Talvehommik"
Hellad velled "Tee lahti mu lukud"
Metro luminal "Isa tuli koju"
Metsätöll "kuu"
Vennaskond "Pille-riin"
Mulla on Virossa serkkuja ja sitä kautta monet noista on tuttuja mullekin.
Mä olen alkanut kadehtimaan virolaisia. Kun mä osaan vain englantia ja muutaman sanan pakkoruotsia, niin virolaiset nuoret osaa kaikki englantia ja lisäksi saksaa tai ranskaa.
Niillä on kouluissa kaksi pakollista vierasta kieltä kuten Suomessakin mutta ne saa valita itse.
Kielet, jota koulut tarjoaa yleisesti on englanti, ranska, saksa tai venäjä. Joissain erikoiskouluissa on mahdollisuus lukea jotain muutakin. Jotkut ottaa vielä 3. kielenkin.
Voitais ottaa niiden systeemistä mallia. Kiva kun itse puhuu vain englantia ja serkut puhuu englantia ja ranskaa. Joo, kadehdin.
Alkuperäinen Gloria (Umberto Tozzi)
Željko Joksimović: Lane moje ja Nije ljubav stvar.
Viron euroviisu vuodelta -96 Kaelakee hääl. Ivo Linna ja Maarja-Liis (joku, en nyt saa sukunimeä päähäni).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään siitä ruotsinkielisestä hitistä ysäriltä (?) jossa lauletaan tyyliin "jag vill dig i rummet med mig. Tiden det stannar..."
Freestyle - Vill ha dig on vuodelta 1980 ja siitä on varmaan tehty ysärilläkin monta versiota. Eikös meitin Ressu Redfordkin ole väsännyt sen suomeksi?
Tuo oli mielenkiintoinen juttu, että en ollut koskaan kuullut suomenkielistä versiota tuosta Vill ha dig -hitistä, mutta kun googletin "Vill ha dig Suomeksi", niin löytyi kuin löytyikin artikkeli jossa kerrottiin että ruotsalaisen Freestyle -yhtyeen Vill ha dig -kasarihitistä on tehty vain yksi suomennos, ja sen on todellakin esittänyt Ressu Redford ihan uransa alussa, tai tuolloin hän on käyttänyt vain etunimeään Esa. Kappale on julkaistu jollakin halvalla huoltoasema kokoelmakasetilla, joka selittää varmaan sen, että miksi sitä ei juuri radiossa ole soitettu, eikä tunnetuksi ole tullut. Ruotsissahan tämän biisin ovat myöhemmin levyttäneet mm Drömhus -yhtye, joka on soinut aika usein mm Hitmixillä.
Vierailija kirjoitti:
Långa bollar på Bengt.
Känner inte sången/musiken, fast namnet ät bekant. "gröna sidan upp" är inte musik, men trevlig berättelse från fotbollens värld.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että halutessaan voi kuunnella kappaleen. Pelkkää audiovaihtoehtoa kun ei ole.
Tämä minullakin ajatuksena. Samoin joku esim kyrillisinä kirjaimilla kirjoitettu nimi on melko vaikeaa edes kirjoittaa tänne niin, että se tulisi oikein ja joku vielä löytäisi sen youtubesta sen jälkeen. Helpompaa laittaa vaan video tänne. Sivusta.
Suurin osa Rammsteinin tuotannosta.