Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisella ihmisellä on joku 500 000 - 1000000 omaisuus?

Vierailija
29.12.2022 |

Miten sellaisen saa. Monimiljonäärit ovat harvinaisia, mutta tuollaisia omaisuuksia vissiin ihmisillä alkaa olla aika yleisestikin, miten?

Kommentit (197)

Vierailija
41/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omalla työllähän helposti saa omaisuutta kasaan. Meillä on velaton koti, siitä omistan puolet eli nykyarvossa 350000, velaton mökki, aika arvoton, mutta maiden kanssa (kolme saarta) noin 200000, velaton vene 80000 ja osakesalkku mulla noin 300000. Tilinsaldoa en tiedä, mutta kyllä siellä koko ajan ihan riittävästi on rahaa. Palkka nollaverolla, yritys free zonella.

Vierailija
42/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästämällä osakkeisiin säännöllisesti palkasta sekä säästeliäällä elämäntyylillä. Tuota olen tehnyt n. 20 vuotta ja osakesalkku n. 700 000€ + velaton asunto. Mahdollista kenelle vain, joka valmis ottamaan asioista selvää ja sitoutumaan pitkäjänteisesti.

Pelkillä palkkatuloilla? Ei mitään perittyä omaisuutta taustalla?

Onko isot palkkatulot?

Onnistuu normaali tuloilla, ainakin työkaverilla onnistunut. Kotona asuminen ollut ilmaista eikä törsännyt naisiin. Oli jo markka aikaan miljoona kasassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneella.

Kumpi on ahne? Se, joka säästää, vai se, joka laittaa kaiken samantien menemään?

Se, joka ei osaa luopua omaisuudestaan eläessään.

Miksi pitäisi luopua? Järkevästi sijoitettu omaisuus takaa riittävät tulot vanhuusvuosina monesti jopa ilman, että tarvitsee syödä pääomaa.

Vierailija
44/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kun itsellä yli 2 milj. euron varallisuus. Opiskelulla, työllä ja oikeilla uravalinoilla (vaatii myös uhrauksia). Sitä kautta saanut hyvän palkan sekä optio- ja osakeohjelmat.

Vierailija
45/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yleensä jotain perittyä omaisuutta on pohjalla tai avioliiton kautta saatua. Tietysti on poikkeuksiakin.

no tuon 500-1000 k€ kuka tahansa 50 korvilla oleva ihminen olisi voinut saada ihan omin avuin.

Minulla ei ole ollut perittyä omaisuutta, ainoa perintö, minkä olen saanut on isoisäni perintö, joka oli niin pieni ettei siitä edes tarvinut perintöveroa maksaa. Ja sekin on saatu sen jälkeen kun olen tuon 500 000 netto-omaisuutena saanut kasaan.

Vierailija
46/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan helposti. Ostin yksiöni melkein velaksi 24-vuotiaana. Naimisiin menin kuusi vuotta myöhemmin miehen kanssa, jolla oli sama tilanne. Myytiin asunnot, ostettiin kolmio, myöhemmin suurempi kolmio, neliö, välillä oli lapsivaihe ja omakotitalo, nyt asutaan uudestaan keskustassa kaksin 85m2, hinta-arvio yli 700.000€. Ei enää asuntolainaa.

20 vuotta sitten rakennettiin saunamökki Lohjanjärven rannalle. Siitä muutama vuosi ja oli päämökin vuoro. Nyt jos paikka pantaisiin myyntiin, olisi hintalappu jossain 350.000 tienoilla. Kumpikin on saanut perintönä kaksion, toinen on Espoossa, toinen Helsingissä. Lisäksi ollaan sijoitettu osakkeisiin ja rahastoihin. Kun lasketaan kaikki yhteen, on yhteensä n.1.7 miljoonaa. DI ja FM

Tuo on aika tavallinen tarina. Edellyttää tietenkin sitä, että jo se ensimmäinen asunto on ostettu hyvällä sijainnilla. Omille lapsille teroitin, että ostatte niin läheltä keskustaa kuin vain voitte. Kumpikin on nyt hyvällä asumistiellä, aloittivat n.20 neliöisillä kopeilla. Kolmas asunto kummallakin menossa, edelleen asuvat ratikkavyöhykkeellä.

Vierailija
47/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla. Tein hyväpalkkaista työtä, sijoitin ja säästin.

Vierailija
48/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi elää köyhänä, kuolee rikkaana kyllä osuu moniin vastaajiin. Itse preferoin elämistä rikkaana ja kuolemista rikkaana myös.

Miks i oletat että kukaan/moni vastaajista eläisi jotenkin köyhästi? Esim itse säästän kyllä noin 75% nettotuloista, mutta kun ne nettotulot on kasvatettu isoiksi niin en silti elä köyhästi. En vain kuluta asioihin joita en arvosta; esim auto olisi mulle vain yksi stressin aihe, paljon mieluummin kuljen julkisilla.

Tänä vuonna käytin elämiseen noin 40 000 euroa, josta ns pakollisiin vajaa puolet. Ja koen että vuosi oli hyvin tuhlaileva, esim vietin ulkomailla lähes kolme kuukautta ja uusin monia vaatteita, hankin kallista kosmetiikkaa kun tarvitsen jotain uutta, syön ulkona kerran pari viikossa, jne jne. Pitäisi jo tarkoituksella tuhlata ilman tarvetta, jotta saisin kulumaan enemmän!

Vierailija
49/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni kuukaudessa säästöön viimeiset 22 vuotta tekee jo 264 000€. Ja kun sitä on sijoittanut viisaasti niin omaisuus on nykyään jotakuinkin miljoona euroa.

Vierailija
50/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikilla, joilla on velaton, yksiötä suurempi asunto Helsingin kantakaupungissa, on 500.000 euron netto-omaisuus.

Vierailija
51/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiiä. Mä makselen mun 60 000 euron asuntolainaa seuraavat 20 vuotta ja stressaan miten rahat nykymaailmassa edes siihen riittää.

Vierailija
52/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi avustus kasseja jaetaan olisi paljon helpompaa ottaa kopioita artikkeleista joissa joku on tienannut työllä ja joku perinnöllä. ja jakaa niitä kateus efekti ruokkisi loisia viikon ja jäisi tua turha logistiikka ja välistä vetäjät pois. ilmastokin kiittäisi

Vierailija
53/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa melkein kaikki ovat Kokoomus taustaisia henkilöitä...siihen pääsee jos ole ovela ketku ja osaat valheet hyvin,,,Siis kokoomuslaiset ja valheet siinä peruste...

Vierailija
54/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokorit alas kirjoitti:

Suomessa melkein kaikki ovat Kokoomus taustaisia henkilöitä...siihen pääsee jos ole ovela ketku ja osaat valheet hyvin,,,Siis kokoomuslaiset ja valheet siinä peruste...

Tässäpä hyvä oppitunti siitä, miten varmasti ei menesty elämässä: Syytä muita omasta epäonnistumisestasi.

Vierailija
55/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kesämökki ehkä 300 000€ ja oisko kämpästä 200 000€ jo maksettu. Eli puolen miljoonan omaisuus. Kyllä yli 40v useimmilla alkaa jo olla jotain omaisuutta. Vaikka ihan tavis työntekijä.

Vierailija
56/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keskituloisilla säästäväisillä, jotka eivät juokse helmat hampaissa matkoilla eikä kaupoissa.

Työtä tehty 12 v lähtien kesäisin ja koko ajan opiskelun ohessa. Siis n 60 v työtä.

Asuminen aloitettu 25 neliön yksiössä perheenä.

Nyt reilu 500 000 netto-omaisuus.

Kyllä se nykyisellä hintatasolla hupenee aika pian.

Näin on monella muullakin.

Vierailija
57/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka minulla. Tavallisella paksulla keski-ikäisellä totaaliyksinhuoltajalla.

Salaisuuteni: olen tehnyt viisaita asuntokauppoja. Olen sijoittanut. Raha kiinnostaa minua. Osaan tinkiä ja ostaa oikeaan aikaan ym.

En ole perinyt enkä mieheltä saanut taloudellista tukea, päinvastoin.

Vierailija
58/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä teki tilin omalla firmalla ja sen myynnillä. Lisäksi on aina ollut pihi, jopa meidän lasten kustannuksella. Muutaman muunkin tunnen, osa rikastunut yrittämisellä, osa asuntosijoittamisella, pari perinnöllä. Yhden tunnen jotka rikastuneet sinnikkäällä säästämisellä ja sijoittamisella.

Vierailija
59/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä tiedä minäkään. Opiskelin korkeakoulututkinnon, sain vakituisen ok-palkkaisen työn (netto n. 2500e), keräsin alkupääoman asuntoon, ostin asunnon (hinta n. 50 000 euroa maalta), jota olen nyt rempannut omin kätösin. Joka kuukausi menee säästöön parisataa euroa, säästötililtä maksan sitten isompia menoja kuten eläinlääkärikuluja tai pesukoneen. Säästöjä on kertynyt nyt kymppitonni, asunto puoliksi maksettu, ikää yli 40v. Inflaation, sähkön ja dieselin kallistumisen takia olen ihan pulassa. Tulot eivät enää riitä kuin sähköön + lainanlyhennykseen + työmatkojen dieseliin. Tähän päälle tulisivat vielä muut laskut ja ruoka, säästöjä siis syödään nyt, kirjaimellisesti. 

Vierailija
60/197 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittämisellä. Itsellä reilu 10 vuotta riitti, ja nyt myin yrityksen hyvällä hintaa pois. Ikää reilut 45 vuotta ja sijoitusomaisuutta useampi miljoona. En aio enää töitä tehdä, rahat tulee kassasta.