Eksä jätti vaatteensa ja muut kamansa tänne
Niin, erotiin noin 1 v 2 kk sitten ja se kävi nopeaa. Rakastui uuteen, pakkasi repun ja lähti menemään. Lapset, koirat ja kaikki muut kamat jäi tänne. 6kk jälkeen tosin lapset alkoivat kiinnostamaan uudelleen.
Kaikki muu ollaan saatu sovittua, mutta ei koskaan ota mukaan mitään omia tavaroitaan kun käy vaikka hakemassa/tuomassa lapset. Olen ehdottanut monesti ja joskus jotain pakannut valmiiksi niin selitys et ei mahdu autoon tai sitten ens kerralla
Nyt olisi uusi naisystävä tulossa kuvioihin ja en ole varma kuinka suhtauituisi siihen että kaapit on täynnä exän vaateitteita. Voinko sanoa et jättänyt ne tytölle? Alkavat juuri sopimaan päälle? Vai olisiko se outoa?
Vai sullonko vain jätesäkkeihin ja sanon exälle ajan et tällöin voi hakea tai heitän roskiin/kierrätykseen? (En tosin sitäkään haluisi tehä kun ovat laadukkaita ja kalliita)
Vaatteita on ehkä eniten mut samoin jäi kaikki muukin, korut, hajuvedet, meikit jne....
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Pakkaat valmiiksi ja sanot, että tiettyyn päivämäärään saakka on noudettavissa, ilmoitat myös selkeästi, etä jos ilmoittamaasi päivämäärään mennessä kamappeita ei ole noudettu, noutamattomat kamppeet kiilitetaan roskiin tai kierrätyskeskukseen.
Itse en alkaisi exäni kamoja säilyttää vaikka olisivat kuinka laadukkaita tahansa.
Ja ilmoita se kirjallisesti joko tekstiviestillä tai sähköpostilla, jotta ei jälkikäteen tarvitse sitten riidellä oikeudessa että olet ilkivaltaisesti hävittänyt hänen tavaroitaan. Ja jos ei ole noutanut määräpäivään mennessä, niin viet todistajan kanssa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitoksia kaikille vastauksista, luulen et se ainoa oikea ratkaisua on käydä tytön kanssa läpi ne. Loput voin silittää ja viikata sievästi sekä ehdottaa eksälle että tuleeko hakemaan (vitsi)
Pitääpä alkaa käymään niitä läpi viikonloppuna, siinähän se sitten menee... kaikella tapaa uusi vuosi alkaa :)
AP
Sanotko nyt siis uudelle naiselle, että vietät uuden vuoden käyden läpi ja siistien exän tavaroita?
Aattelin ehdotaa että "tässä on meille yhteinen uusi alku, tuletko uutena vuotena siivoamaan minun exän kamat kaapeista? Ps. Voit ottaa käyttöön mitä haluat". AP
Ööö... Okei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäi nyt vähän epäselväksi kuka tässä tapauksessa on mies ja kuka nainen, vai onko kaikki osapuolet samaa sukupuolta.
No saihan tästä nyt täysin selvän, että ex on nainen. Toki tällaisissa tapauksissa oletus on aina, et sen on pakko olla mies.
Mistä kohtaa?
Vierailija kirjoitti:
Muuta toiseen asuntoon. Saa hakea kamansa, tai ne menee sorttiin. Ei oo sun asia niitä raahat uuteen asuntoon.
Asutaan lapsien kanssa omakotitalossa ja kaverit, koulut yms. lähellä. Talo tuli mulle mut en koskaan arvannut et vaattetki/kamatkin jää :) Anopista tosin ei oo kuulunut monesti. Pahin ois ollut et vaimo lähtee mut anoppi jää :)
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaanhan toisen omaisuutta ei saa hävittää ja toiselle on annettava aivan järkyttävän paljon aikaa hakea kamansa pois.
Juuri sen takia, ja varsinkin jos on irtotavaraa eikä jättikokoisia huonekaluja, niin kannattaa aikojen antamisen sijaan käydä henkilökohtaisesti dumppaamassa ne rojut vetkuttelujanmovesta sisään.
Päähän tuossa räjähtäisi jonkun saamattoman aktivoitumista odotellessa.
Voihan se nyksä ottaa niitä kamoja, jos on kirppisihmisiä eikä haittaa, että on eksän.
Jos teillä on avoin ja normaali suhde niin kerrot nyksälle, että et nyt halua mitenkään provosoida häntä, mutta tilanne on tämä. Sinulle on ihan se ja sama, mitä tavaroille käy, mutta ne on laadukkaita. Tyttö on korjannut omansa päältä ja ehdotat nyksälle, että jos hän haluaa jeesata sua putsaamaan kotia häntä varten, voitte yhdessä myydä ne kirppiksellä (jaatte rahat nyksän ja sun kesken) tai hän saa ottaa siitä, jos on sen luonteinen, että haluaa ja myydä/jakaa loput kavereilleen tai sulle käy sekin, että poltatte kaiken tai heitätte roskikseen tai viet kierrätyskeskukseen. Anna nyksän sanoa, mikä hänestä on fiksuinta. Tossahan teille on eka kodinrakennusprojekti.
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on avoin ja normaali suhde niin kerrot nyksälle, että et nyt halua mitenkään provosoida häntä, mutta tilanne on tämä. Sinulle on ihan se ja sama, mitä tavaroille käy, mutta ne on laadukkaita. Tyttö on korjannut omansa päältä ja ehdotat nyksälle, että jos hän haluaa jeesata sua putsaamaan kotia häntä varten, voitte yhdessä myydä ne kirppiksellä (jaatte rahat nyksän ja sun kesken) tai hän saa ottaa siitä, jos on sen luonteinen, että haluaa ja myydä/jakaa loput kavereilleen tai sulle käy sekin, että poltatte kaiken tai heitätte roskikseen tai viet kierrätyskeskukseen. Anna nyksän sanoa, mikä hänestä on fiksuinta. Tossahan teille on eka kodinrakennusprojekti.
Olipa hyvin sanottu, luulisin et voisi olla mahdollista toteuttaa. Mut ehkäpä se uudenvuoden aatto ei ole oikea aika ;) vaikka taisin johinki väliin sen heittää kevennykseksi. AP
No noinkin pain. Itsellani taas yksi jatti eika ikina palauttanut tavaroitani. Esim. lainaamani retkikamppeet ja mun vaatteet jai.
Toiselle jatin sailytykseen tavaroitani. Vaatteita, kodintavaroita ja sitten se jatti mut ( ei tosin kertonut siita minulle).
No menin ulkomaille asti noutamaan tavaroitani ja kolkutin sen jaban aidin oveen. En saanut niita takas. Taisivat menna parempaan kayttoon.
1v jalkeen ei ole velvollisuutesi selvittaa tyypin tahtotila. Anna tyttaren ottaa mita haluaa ja loput roskiin.
Muuta toiseen asuntoon. Saa hakea kamansa, tai ne menee sorttiin. Ei oo sun asia niitä raahat uuteen asuntoon.