Eksä jätti vaatteensa ja muut kamansa tänne
Niin, erotiin noin 1 v 2 kk sitten ja se kävi nopeaa. Rakastui uuteen, pakkasi repun ja lähti menemään. Lapset, koirat ja kaikki muut kamat jäi tänne. 6kk jälkeen tosin lapset alkoivat kiinnostamaan uudelleen.
Kaikki muu ollaan saatu sovittua, mutta ei koskaan ota mukaan mitään omia tavaroitaan kun käy vaikka hakemassa/tuomassa lapset. Olen ehdottanut monesti ja joskus jotain pakannut valmiiksi niin selitys et ei mahdu autoon tai sitten ens kerralla
Nyt olisi uusi naisystävä tulossa kuvioihin ja en ole varma kuinka suhtauituisi siihen että kaapit on täynnä exän vaateitteita. Voinko sanoa et jättänyt ne tytölle? Alkavat juuri sopimaan päälle? Vai olisiko se outoa?
Vai sullonko vain jätesäkkeihin ja sanon exälle ajan et tällöin voi hakea tai heitän roskiin/kierrätykseen? (En tosin sitäkään haluisi tehä kun ovat laadukkaita ja kalliita)
Vaatteita on ehkä eniten mut samoin jäi kaikki muukin, korut, hajuvedet, meikit jne....
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, onhan tuossa ollut aikaa ne hakea, että tee ihan mitä haluat. Säästä jotain lapselle ja ilmoita exälle, että myyt pois/annat kierrätykseen tms. kun ei kerran kiinnosta hakea.
Tämä on ehkä se todennäköisin ratkaisu minkä teen. Tyttö ottanut jo jotain vaatteita käyttöön mut luulisin et myöhemmin nuo muutkin saattaisivat kiinnostaa kun vielä ikää tulee vähän lisää. AP
No anna tytön katsoa mitä haluaa säilyttää ja loput roskiin.
Jos nainen on jo yli vuosi sit lähtenyt, niin eiköhän tuo ole löytänyt vaatetta päälle.
Tuntuu että sä itse haluat niitä jostain syystä jemmata. Olis se ex ne käynyt hakemassa jos kiinnostaa.
Anna tytön käydä ensin läpi jos siellä on jotain kivaa tai vintagea mitä halaisi ja sen jälkeen loput jätesäkkiin ja exälle deadline. Et ole mikään varasto jossa tavaroita saa säilyttää ilmaiseksi :)
Vierailija kirjoitti:
Tuo vaihtoehto viimeinen. Miksi edes olet säilönyt niitä näin pitkään?
Itse olen aina antanut aikaa maks pari viikkoa hakea kansa jos ne haluaa takaisin, muuten menee kierrätykseen tai roskikseen. Tai voi käydä ostamassa kirpparilta takaisin.
Ei tuolla näköjään hinku ole ollut kamojensa perään jos vuoden on jo odottanut.
Varmasti tulee vinkumaan sit kun kerrot uudesta.
(Itse en kyllä alkaisi tutustumaan mieheen joka säilyttää exänsä kamoja vaikka erosta yli vuosi)
Eksä oli hyvissä asemissa merkkivaateketjuissa ja sai/osti niitä vaateita vaikka kuinka paljon (ehkä senkään takia se ei niitä arvosta sen vertaa että jaksisi hakea). En heittänyt pois aiemmin koska ajattelin et tytöllä on oma "vaatekauppa" mistä voi käydä hakemassa uudet farkut, t-paidat, neuleet yms. kun tuntuu siltä.
Mut nyt tuntuu että pakko tehdä jotain, ymmärrän ettei se varmasti tunnu uudesta kumppanista kivalta jos täällä exän vaatteet ja muut kamat kummittelee. AP
Minä myin arvokkaimmat exän tavarat Torissa ja heitin loput kierrätyskeskukseen. Käytin rahat omaan hyvinvointiini. Hän ei koskaan kysynyt tavaroiden perään, joten tulkitsin että ne oli lahjoitettu minulle.
"Nyt olisi uusi naisystävä tulossa kuvioihin ja..."
Laita heti exälle viesti jossa kerrot tämän heti ensiksi ja sanot että viikko aikaa käydä kamat.
Alkaa muuten tapahtumaan :D
Vierailija kirjoitti:
Jäi nyt vähän epäselväksi kuka tässä tapauksessa on mies ja kuka nainen, vai onko kaikki osapuolet samaa sukupuolta.
Ei kait sukupuolella pitäisi olla merkitystä, oli ap.nainen tai mies tai ex.
Ap.nä laittaisin kaikki ex-tavarat jätesäkkiin ja viestiä eteenpäin, milloin voi tavarat noutaa ja jos ei, silloin lähtevät kierrätykseen/roskikseen.
Jotenkin tuntuu exän pitävän sinua vallassaan, vaikka on itse lähtenyt suhteesta, mutta pitää sinua "varalla", eikä anna sinun mennä elämässä eteenpäin, kun tavarat muistuttamassa suhteesta.
Ja miksi ihmeessä olet säilyttänyt niitä 1v 2kk ja antanut exän pitää kotiasi varastona? Syyksi ei käy lapset.
Vierailija kirjoitti:
Jäi nyt vähän epäselväksi kuka tässä tapauksessa on mies ja kuka nainen, vai onko kaikki osapuolet samaa sukupuolta.
Hauku nyt kumminkin varalta mies alimpaan helvettiin.
Kiitoksia kaikille vastauksista, luulen et se ainoa oikea ratkaisua on käydä tytön kanssa läpi ne. Loput voin silittää ja viikata sievästi sekä ehdottaa eksälle että tuleeko hakemaan (vitsi)
Pitääpä alkaa käymään niitä läpi viikonloppuna, siinähän se sitten menee... kaikella tapaa uusi vuosi alkaa :)
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No saihan tästä nyt täysin selvän, että ex on nainen. Toki tällaisissa tapauksissa oletus on aina, et sen on pakko olla mies.
Juuri siksi kysyinkin kun oletin häipyneen olevan mies niin kuin lähes aina näissä tapauksissa ja sitten ap. puhui uudesta naisystävästään.
Mitä sillä on väliä asian kanssa, mitä sukupuolta on kotoa lähtenut ex-puoliso ja mitä sukupuolta kotiin asumaan jäänyt? Sukupuolesta riippumatta tässä ihan samalla tavalla voi toimia, oli AP sitten nainen tai mies (exä nyt on ihan selkeästi ap:n kirjoituksen mukaan nainen)
Mitä läpikäymistä niissä on? Kaikki säkkeihin ja jos eksä höpisee jotain "ei mahdu autoon"-satuja joka kerralla niin veisin säkit kympin vuokrapakulla hänen uudelle asunnolleen.
Hyvin voin "auttaa" pari tuntia että pääsen riesasta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Mitä läpikäymistä niissä on? Kaikki säkkeihin ja jos eksä höpisee jotain "ei mahdu autoon"-satuja joka kerralla niin veisin säkit kympin vuokrapakulla hänen uudelle asunnolleen.
Juuri näin. Jos on epäilys että yrittää jotenkin vältellä vastaanottamista niin kurvaa vaikka yllätyksenä paikalle. Jos ihmettelee mikä meininki niin voi sanoa suoraan että kyllästyit hänen tavaroihinsa nurkissa ja tarvitset tilan omaan / uuden naisen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin jo mitä pitää tehdä ja eipä tässä vaihtoehtoja ole. Ongelmana mulla oli ettei kamat ole mitään roskaa H&M, Gina, New Yorker... Esim. Pertti Palmrothin nahkasaappaita jäi 3 paria ja iteki jotaki niistä ymmärrän kun olin mukana niitä hakemassa
Kiitoksia vielä, en usko että tarvin enää apuja! Ootte ihania! AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin jo mitä pitää tehdä ja eipä tässä vaihtoehtoja ole. Ongelmana mulla oli ettei kamat ole mitään roskaa H&M, Gina, New Yorker... Esim. Pertti Palmrothin nahkasaappaita jäi 3 paria ja iteki jotaki niistä ymmärrän kun olin mukana niitä hakemassa
Kiitoksia vielä, en usko että tarvin enää apuja! Ootte ihania! AP
14 kuukautta pähkäilin ja mammapalsta ratkaisi ongelman 😂
Vierailija kirjoitti:
Kiitoksia kaikille vastauksista, luulen et se ainoa oikea ratkaisua on käydä tytön kanssa läpi ne. Loput voin silittää ja viikata sievästi sekä ehdottaa eksälle että tuleeko hakemaan (vitsi)
Pitääpä alkaa käymään niitä läpi viikonloppuna, siinähän se sitten menee... kaikella tapaa uusi vuosi alkaa :)
AP
Sanotko nyt siis uudelle naiselle, että vietät uuden vuoden käyden läpi ja siistien exän tavaroita?
Vierailija kirjoitti:
mitä hiton väliä, on mitä on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Sanotko nyt siis uudelle naiselle, että vietät uuden vuoden käyden läpi ja siistien exän tavaroita?
Aattelin ehdotaa että "tässä on meille yhteinen uusi alku, tuletko uutena vuotena siivoamaan minun exän kamat kaapeista? Ps. Voit ottaa käyttöön mitä haluat". AP
Voi v..tu mikä lapanen! Ei tarvitse miettiä miksi lähti toisen matkaan. Ota ne lumput ja heivaat roskiin!
Ristus sentään! kirjoitti:
Voi v..tu mikä lapanen! Ei tarvitse miettiä miksi lähti toisen matkaan. Ota ne lumput ja heivaat roskiin!
Olen ollut varmaan lapanen kamojen suhteen, mut ollaan kuitenki vielä vanhempia yhdessä niin tuskin kannattaa yrittää hirveästi haastaa riitaa jostain kamoista ja en oo sitä tehnyt. Lapanen joo ehkä, mut myös aikuinen joka laittaa asiat omille paikoilleen niiden painoarvolla. Niin ja ei tässä mitään teinejä olla. AP
Lain mukaanhan toisen omaisuutta ei saa hävittää ja toiselle on annettava aivan järkyttävän paljon aikaa hakea kamansa pois.
Kamat kassiin ja kaatopaikalle.