Meitä ei kutsuta mihinkään!
Minulla on laaja monipuolinen sosiaalinen ympäristö, paljon läheisiä pariskuntia/perheitä, joiden kanssa tehty paljon kivaa. Sanoisin et he ovat sosiaalisesti huomioivia ja lahjakkaita ihmisiä.
Nykyinen kumppanini on sosiaalisesti hyvin tönkkö ja tökerö, introverttikin. Hän ei osaa kysyä keneltäkään mitään, pitää keskustelua hengissä. Ja nyt huomaan, suhteen kestettyä muutaman vuoden ettemme saa enää kutsuja mihinkään. Ei siis yhtään minnekään. Kukaan ei halua kutsua meitä kylään eikä varsinkaan mökille. Joku sanoi kauniisti että kanssamme on hieman vaikeaa kun mieheni vastaa niin lyhyesti, eikä kysymyksiä keksi loputtomasti. Ja Ystäväni miehetkin on yrittäneet puhua hänelle teemoista, jotka ovat hänen erityisosaamista, mikä on ehkä ainoa joka jotenkin toimii keskusteluna.
Kohtalotovereita? Tuntuu että rakas, mutta niin sosiaalisesti taitamaton kumppani eristää minutkin ulkomaailmasta. Kukaan ei kehtaa olla kutsumatta puolisoani, joten tapailuystävyyteni on muuttuneet chatystävyyksiksi.
Kommentit (73)
Kokeilkaa kutsua itse heitä teille, siinä asia selviää.
No ei kai tuossa ole kuin 3 vaihtoehtoa; ero, tapaat ystäviäsi yksin tai ette tapaa ihmisiä. Ei kukaan tuollaista ihmistä jaksa, turha selittää millään introverttiudella, ei sillä ole sen kanssa tekemistä. Tuollainen on epäkohteliasta.
Mikset juttele ystäväpariskuntien kanssa siitä, että mies on omanlaisensa. Ehkä hän haluaa olla hiljaa ja kuunnella, joten antaa hänen olla hiljaa ja kuunnella - muille jää enemmän puhuttavaa. Pyydä hyväksymään sellaisena kuin on. Toki jos vietätte iltaa vain yhden pariskunnan kanssa, niin silloin miestenvälinen keskustelu ei onnistu jos toinen ei halua tai näe tarpeelliseksi keskustelua. Eli järjestäkää ja osallistukaa jatkossa sellaisiin illanviettoihin, missä on enemmän pariskuntia/ihmisiä läsnä, niin silloin yksi saa olla kuuntelijan roolissa jos näin tykkää. Ihmiset ovat erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai tuossa ole kuin 3 vaihtoehtoa; ero, tapaat ystäviäsi yksin tai ette tapaa ihmisiä. Ei kukaan tuollaista ihmistä jaksa, turha selittää millään introverttiudella, ei sillä ole sen kanssa tekemistä. Tuollainen on epäkohteliasta.
Valitsin tuon kakkosvaihtoehdon ja jälkimmäisen. Olemme yksinäisiä kahdestaan. Toki näen ystäviäni silloin tällöin. Mutta tähänkin tottuu ja olen aivan tyytyväinen tilanteeseen, koska mieheni on minulle juuri se oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitsin tuon kakkosvaihtoehdon ja jälkimmäisen. Olemme yksinäisiä kahdestaan. Toki näen ystäviäni silloin tällöin. Mutta tähänkin tottuu ja olen aivan tyytyväinen tilanteeseen, koska mieheni on minulle juuri se oikea.
Niin se on monelle muullekin naiselle, heh heh.
Minun yhden kaverini mies on hiljainen introvertti ja erakko. Meille muille on ihan Ok se, että hän istuu hiljaa, kun muut keskustelevat. Joskus hän ei lähde illanviettoon mukaan ollenkaan. Täytyy hyväksyä se, että ihmiset ovat erilaisia. Niin ja vaikka muut olisivat sosiaalisia, niin ei se tarkoita sitä, että kaikilla kemiat kohtaavat.
Luultavasti olet aika sokea miehellesi. Kannattaa miettiä, millainen hän on, jos kukaan muu ei pidä hänestä.
Onko hän sinulle koskaan tyly? Tai pitää mykkäkoulua? Torjuva? Puhuu sinulle töksäytellen epäkohteliaasti?
Tiedoksi, se ei ole introverttiyttä, vaan k*sipäisyyttä.
Ystävän exä oli tuommoinen k*sipää, onneksi ovat nykyään eronneet. Oma mies on introvertti mutta kiltti, meitä kutsutaan kaikkialla kyllä.
No jos olisivat kohteliaita ja kunnioittaisivat teidän parisuhdetta,niin kutsuisivat teidät. Ei voi olla syy tuo,että ei osallistu tarpeeksi,kyllä ihmisten pitää ymmärtää,että on erilaisia ihmisiä,ei kaikkien tarvitse olla puheiliaita ja silti voidaan kutsua puheliaamman puolison mukana kylään. Jos itsellä olisi tälläinen kaveripariskunta,niin mulle sopis hiljainenkin mukana. Tai jos hän haluis olla tulematta,niin sekin kävis.
Hiljaisuus ja introverttiys on täysin ok, ellei kyse ole ylimielisyydestä, ts. ei vaivaudu puhumaan muille. On ihan ok olla se kuunteleva osapuoli ja vastata vain kysyttäessä lyhytsanaisesti, kunhan siitä ei paista läpi se "mitä v***ua sinäkin siinä kyselet".
Ap, jos miehesikään ei niin ystävistäsi perusta, niin aina voit vierailla heidän luonaan yksinkin.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti olet aika sokea miehellesi. Kannattaa miettiä, millainen hän on, jos kukaan muu ei pidä hänestä.
Onko hän sinulle koskaan tyly? Tai pitää mykkäkoulua? Torjuva? Puhuu sinulle töksäytellen epäkohteliaasti?
Ystävän exä oli tuommoinen k*sipää, onneksi ovat nykyään eronneet. Oma mies on introvertti mutta kiltti, meitä kutsutaan kaikkialla kyllä.
Näin juuri. Miksi kukaan haluaisi viettää aikaa ihmisen kanssa, joka on ilkeä k*pää? Pidän rauhallisista ja hiljaisista ihmisistä erityisesti, mutta sitten on näitä, jotka ovat sellaisia vain ilkeyttään...
Vierailija kirjoitti:
No jos olisivat kohteliaita ja kunnioittaisivat teidän parisuhdetta,niin kutsuisivat teidät. Ei voi olla syy tuo,että ei osallistu tarpeeksi,kyllä ihmisten pitää ymmärtää,että on erilaisia ihmisiä,ei kaikkien tarvitse olla puheiliaita ja silti voidaan kutsua puheliaamman puolison mukana kylään. Jos itsellä olisi tälläinen kaveripariskunta,niin mulle sopis hiljainenkin mukana. Tai jos hän haluis olla tulematta,niin sekin kävis.
Niin, ehkä ap:n mies ei ole kohtelias ja häntä ei haluta mukaan... Tökerö ja tönkkö eli voi olla jonkun mielestä törkeä k*sipää ja kuka sellaisen kanssa haluaisi viettää aikaa..?
Mun mies kosti kaikki hänen mielestään tekemäni virheet hänen suvulleen. Teki suunnilleen samoin sukulaisilleni, ensin en tätä tajunnut ja riitoja tuli mutta vuosien päästä olen alkanut ymmärtää ja nyt puoliso on alkanut minua pelottaa. Pelkään ajoittain mitä voisi tehdä mullekin. Välillä tuntuu millaisen hirviön kanssa olen vuosia ollut. Ei kai kukaan käyttäydy noin läheiselleen että kostaa tahallaan eikä puhu asioista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies kosti kaikki hänen mielestään tekemäni virheet hänen suvulleen. Teki suunnilleen samoin sukulaisilleni, ensin en tätä tajunnut ja riitoja tuli mutta vuosien päästä olen alkanut ymmärtää ja nyt puoliso on alkanut minua pelottaa. Pelkään ajoittain mitä voisi tehdä mullekin. Välillä tuntuu millaisen hirviön kanssa olen vuosia ollut. Ei kai kukaan käyttäydy noin läheiselleen että kostaa tahallaan eikä puhu asioista mitään.
Kaikkia se leipä elättää. Kuka sen tietää, mitä meistä kukin on täällä elämässä oppimassa. Ehkä sinun opetus on juurikin ymmärtää, että joukossamme on ihmeellisiä hiihtäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Tällaista näkemystä lisää ihmisten ajatuskupoliin. Kiitos.
[quoe=Vierailija]Luultavasti olet aika sokea miehellesi. Kannattaa miettiä, millainen hän on, jos kukaan muu ei pidä hänestä.
Ystävän exä oli tuommoinen k*sipää, onneksi ovat nykyään eronneet. Oma mies on introvertti mutta kiltti, meitä kutsutaan kaikkialla kyllä.[/quote]
Komppaan tätä kirjoittajaa!
Vähän samanlainen tilanne. Minun sukuni on kaikki läheisriippuvaisia ja olen koittanut päästä eroon sellaisesta ottamalla etäisyyttä kun mielestäni se ei ole tervettä.
Mihinkään sukuni juhliin tai hautajaisiin mieheni ei ole tullut.
Jos lähiomaiseni tulee kylään niin arvatkaatteko kuinka on noloa selittää kun mieheni ei tervehdi eikä puhu mitään vaan menee omiin oloihinsa.
Kostaako hän minulle kun en kerran väsymyksestä johtuen kun tulin juuri matkalta niin en päässyt hänen sukunsa juhliin johonka olisi pitänyt matkustaa ulkomaille kun ne siellä pidettiin. Olin vaan ihan rättinä parin viikon matkasta ollen lähiomaiseni tuki ihmisenä siellä niin etten pystynyt lähtemään. Minulle maksettiin se matka kun olin siellä hoitajana enkä lomailemassa. Ne häät vain sattuivat kaikkein pahimpaan aikaan enkä kerta kaikkiaan jaksanut lähteä sinne.
Minun neuvoni on että mene sinne yksin ja kysy että saatko tulla jos ei kutsua tule. Ei ole mikään pakko olla sitä puolisoa mukana jos hän ei nauti kutsuista. Minä olen yksi käynyt kaikki sukuni juhlat ja ihanaa on ollut eikä kukaan ole ainakaan ääneen mitään ihmetellyt.
Voisitko tavata muita ilman miestäsi? Miehellekin voi olla parempi ratkaisu.
Miksi itse et kutsu ihmisiä kotiisi? Jos ei sinulla siihen varaa? Nytti kestit pystyyn. Ihmiset kyllästyy kutsumaan heitä kotiinsa, jotka koskaan itse EI/ eivät kutsu ketään vasta vierilulle.Taidat juuri itse olla sellainen ihminen?
Minulla sama. En ole keksinyt ratkaisua 😞