Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Kaari Utrio tutustumisen arvoinen? Jos niin mistä kirjasta aloitan?

Vierailija
27.12.2022 |

Olen kiinnostunut historiallisesta kirjallisuudesta ja mulle suositeltiin tätä kirjailijaa. Isoäidilläni oli lainata vissiin Vendela, mutta hän ei ollut varma kirjan sijainnista. Mitä kannattaisi etsiä esim. kirjastosta?

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika puusilmäistä, jos Utrion kirjoista ei muuta teemaa löydä kuin harlekiini-typpisen romanttisen juonen. Esimerkiksi huono vanhemmuus ja sen vaikutukset aikuisuuteen asti on toistuva teema Utrion kirjoissa. Ylipäätään se, miten historiallisesti ihmiset ovat olleet paljon enemmän suvusta riippuvaisia aikuisenakin kuin ovat nykyään. Monessa kirjassa avataan hyvin laajasti kyseisen ajan verkoistoitumista ja valta- ja riippuvuussuhteita.

Vierailija
102/105 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut kaikki ja keskiaikatrilogia on kyllä mahtava. Kaikki ovat hyviä.

Oliko ne niitä paksuja Vaskilintu ja Tuulihaukka? Mahtavan hyviä! Olin ihan upoksissa siihhn maailmaan ja aikakauteen. Kun olin ne kaikki kolme lukenut, piti matkustaa ensin Roomaan ja myöhemmin vielä Istanbuliin. Otin siellä oman oppaan että pääsin tutustumaan Bysantin historiaan. Kyllä kannatti.

Ihanaa kuulla että hyvä kirja on avannut historiaa ja maailmaa sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Primitiivistä roskaviihdettä.

Vierailija
104/105 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut kaikki kirjat moneen otteeseen. Tekispä joku niistä elokuvia Arn-Temppeliritarin tyyliin

Vierailija
105/105 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wokea, 0/5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi