Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Kouvolaa dissataan niin paljon? Suomea työn vuoksi paljon kiertäneenä olen kyllä törmännyt paljon kamalampiinkin paikkoihin.

Vierailija
27.12.2022 |

Ei Kouvolassa nyt mitään erityisen silmiinpistävän rumaa ole. Aika samanlaisiahan nuo on kaikki pienet kaupungit.

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouvola on ruma vain keskustasta. Liitoskunnat ovat tuoneet sen kauneuden mm. kymijoen ja repoveden erämaiden kautta.

Mikä se ruumuuden lähde siellä keskustassa on? SIellä on ne pari korkeaa kerrostaloa (jotka eivät edes ole ydinkeskustassa), jotka kuvataan kaikkiin näihin "kouvola on perseestä"-kuviin. Muilta osin Kouvola näyttää ihan tavanomaiselta keskikokoiselta kaupungin keskustalta.

Rumuuden lähde on paikallisten ihmisten sieluissa, ei rakennuksissa.

Nimenomaan. Ulkopaikkakuntalaisen raha kelpaa Veturissa yms, mutta erehdypä käymään keskustan kaupoissa. Ns asiakaspalvelijat kaikkoavat heti, jos puhut muuta kuin Kymin seudun murretta. Ja se muiden ihmisten, varsinkin vähänkin vieraamman näköisen ihmisen tuijotus, muistuttaa jo toljotusta.

Minäkin asuin lapsuuden Kouvolan naapuri kunnassa ja siellä käytiin viikottain kaupoilla. Muutama vuosi sitten kävin vuosikymmenten jälkeen Kouvolan Prismassa, missä ennenkin aina käytiin, niin ei meinannut päästä hyllyjen välissä eteen päin, kun kaikki töllötti, kuin halpaa makkaraa. Enkä mielestäni eroa pukeutumisen tai ulkonäön perusteella mitenkään tavallisesta ihmisestä. Kai ne sitten vaan tuntee kaikki toisensa, niin tunnistavat "ulkosuomalaisen".

Olen asunut Kouvolassa yli 40 vuotta. Täällä on luonto lähellä ja halvat asumiskustannukset. Kaikki Prisman asiakkaat eivät voi mitenkään tuntea toisiaan ja täällä on myös paljon mökkiläisiä. En muuttaisi muualle. Luontoa pitää olla ympärillä. Täällä ollaan rentoja ei tiukkapipoja.

Varmaan on halvat asumiskustannukset, kun ei siellä kukaan halua asua. Pitää varmaan maksaa, että joku muuttaasinne asumaan.🤣

Vierailija
102/142 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risumies oli vissiin Kouvolasta ja silloin tuoreeltaan videon kommenteissa luki mm. että tyypillistä Kouvola -meininkiä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjanmaa on oikea syväjoki. 

Kyllä. Pohjalaiset on täynnä itseään. Töissä ollut muutama, ja ei jaksa kuunnellasitä mahtipontista itsekehua.

Oisko kuitenkin Etelä-Pohjanmaalta nämä jotka ovat täynnä itseään? Se niiden murrekin sattuu korviin.

Vierailija
104/142 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjanmaa on oikea syväjoki. 

Kyllä. Pohjalaiset on täynnä itseään. Töissä ollut muutama, ja ei jaksa kuunnellasitä mahtipontista itsekehua.

Oisko kuitenkin Etelä-Pohjanmaalta nämä jotka ovat täynnä itseään? Se niiden murrekin sattuu korviin.

Naapurin isääntä meni ja osti uuren raktorin. Seuraaval viikol me ostettiin numeroo suurempi!

Vierailija
105/142 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouvolassa on paljon puistoja, Museokortteli, Urheilupuisto, Salpakankaan hienot kävelytiet. Kaikki lähellä. Hyvä paikka ihmisille, jotka pitävät ulkoilusta ja liikkumisesta.

Voi apua, niin on muuallakin ja sitä luontoa, mm vesistöjä.

Varmaan onkin. On Helsingissäkin, missä asun. Noita alueita on vaan paljon aivan keskustan tuntumassa. Toki keskusta on pieni mutta juuri niin.

Vierailija
106/142 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Risumies oli vissiin Kouvolasta ja silloin tuoreeltaan videon kommenteissa luki mm. että tyypillistä Kouvola -meininkiä :D

Kouvola meininkiä oli se hengiltä kiusaaminen

Vierailija
107/142 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouvolan ongelma on, ettei siellä juuri ole turisteja. Matkailu avartaisi myös paikallisia. Itse tykkään Kouvolasta ja kouvolalaisista. Suhtaudun kaikkiin kohteliaan ystävällisesti ja niin minuun suhtaudutaan takaisinpäin.

Eihän siellä ole turisteja, koska ne karkotetaan pois tylyllä palvelulla. Heidän rahansa kelpaavat Prismassa ja Veturissa, mutta jos eksyvät keskustan puolelle asenne muuttuu. Turistin ystävällisyyteen suhtaudutaan hyvinkin nihkeästi. Ja kyllä, olen ollut siellä kohtuullisen kauan töissä huomatakseni tuon asian. Jos keskustan puolella saa oikeaa palvelua, on tämä palvelua antava takuuvarmasti jostain muualta kotoisin.

Virstisi menee paremmin perille, jos kerrot missä liikkeissä saat tylyä palvelua. On totta että ihmiset tekevät kaupungin mutta en kyllä muutaman epäonnistuneen asiakaspalvelutilanteen vuoksi haukkuisi mitään kaupunkia.

Muutama? Olen kotoisin paikkakunnalta, jossa osataan asiakaspalvelu. Sen takia tuntuikin niin tyrmäävältä tuo Kouvolan keskustan asiakaspalvelijoiden tyyli viikosta, kuukaudesta, vuodesta toiseen.

Vierailija
108/142 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Kouvolassa pari vuotta ajan, aikaa ennen kuntaliitoksia, ja silloin itselleni suurin murhe oli vesistöjen puuttuminen. Siis jos ei Käyrälampea laskettu. Ja kaikki historiattomuus. Siihen sitten vielä se Pohjolan kolossi ja Euroopan rumin kirkko. Kyllä kaupunki on maineensa ansainnut.

Et oo sitten Kymijoesta kuullut? Rantaviivaa kyllä löytyy muualtakin kuin Käyrälammelta jos nyt ei ihan kaupungin keskustasta sitä etsi. Kirkkoja on muitakin kuin keskuskirkko. Verla, Ankkapurha ja Museokortteli nyt muutamia mainitakseni myös ilmeisen vieraita?

Vierailija
109/142 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouvolassa asuva kirjoitti:

Kyllä Kouvola on ihan rektumista! Sen ihmisistä puhumattakaan!

Mistäs päin Suomea noin negatiivisia ihmisiä asuu?

Kouvolassa.

Kappas, olet paikkakunnalla - vieläkin.

Vierailija
110/142 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouvolan ongelma on, ettei siellä juuri ole turisteja. Matkailu avartaisi myös paikallisia. Itse tykkään Kouvolasta ja kouvolalaisista. Suhtaudun kaikkiin kohteliaan ystävällisesti ja niin minuun suhtaudutaan takaisinpäin.

Eihän siellä ole turisteja, koska ne karkotetaan pois tylyllä palvelulla. Heidän rahansa kelpaavat Prismassa ja Veturissa, mutta jos eksyvät keskustan puolelle asenne muuttuu. Turistin ystävällisyyteen suhtaudutaan hyvinkin nihkeästi. Ja kyllä, olen ollut siellä kohtuullisen kauan töissä huomatakseni tuon asian. Jos keskustan puolella saa oikeaa palvelua, on tämä palvelua antava takuuvarmasti jostain muualta kotoisin.

Virstisi menee paremmin perille, jos kerrot missä liikkeissä saat tylyä palvelua. On totta että ihmiset tekevät kaupungin mutta en kyllä muutaman epäonnistuneen asiakaspalvelutilanteen vuoksi haukkuisi mitään kaupunkia.

Muutama? Olen kotoisin paikkakunnalta, jossa osataan asiakaspalvelu. Sen takia tuntuikin niin tyrmäävältä tuo Kouvolan keskustan asiakaspalvelijoiden tyyli viikosta, kuukaudesta, vuodesta toiseen.

No mainitse ne liikkeet joista saat huonoa asiakaspalvelua, ole ystävällinen.

Vierailija
111/142 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolassa on Repoveden kansallispuisto. En ikinä tule muuttamaan muualle. Tuota en ymmärrä, ettei palvella tai tuijotetaan. Minulla on ystäviä ihan naapurissa ja meillä on tiivis yhteisö. Niin metsä vastaa kuin huudetaan.

Vierailija
112/142 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mainitse ne liikkeet joista saat huonoa asiakaspalvelua, ole ystävällinen.

Esim paikallisesta Sokoksesta, siitä vanhasta. Erityisesti ruokaosasto loisti huonolla palvelullaan kassoja myöten. Robin Hoodissa oli myös kassalla tavaroita paiskova myyjä, taisi olla töissä vielä Tokmanninkin aikaan. Tämä tytsy siis paiskoi kaikkien asiakkaiden.tavaroita hihnalla.

Vierailija
113/142 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut ruokaa tuosta S-marketista. Sokoksella ei ole ruokaosastoa, on vaatteita ja kosmetiikkaa. Tokmannilla joku kassa paiskonut tavaroita joo jokainen paiskoo. Ei vaikuttavaa.

Vierailija
114/142 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouvolassa on kolme ns. keskustaajamaa jotka ovat entisiä kaupunkikuntia ja siksi vikoja on myös kolme. Viat ovat suuruus järjestyksessä: Kuusankosken demarit, Anjalankosken demarit ja Kouvolan demarit. 

Siis yhdessä kaupungissa on kolme SDP:n keskenään riitelevää ja kinaavaa junttaa asioita jarruttamassa.

Ei täällä ole useita keskustoja, mutta muuten olet oikeassa.

Vierailija
115/142 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut ruokaa tuosta S-marketista. Sokoksella ei ole ruokaosastoa, on vaatteita ja kosmetiikkaa. Tokmannilla joku kassa paiskonut tavaroita joo jokainen paiskoo. Ei vaikuttavaa.

Vanhassa Sokoksessa oli City-herkku. Sittemmin muuttui S-marketiksi. Sen S-marketin takia itse Sokoskin joutui muuttamaan ilta-aukiolonsa klo 20 asti klo 19 sijaan, ruokaosastolle kun piti mennä tavaratalon läpi. Yleensäkin muualta tulleena ihmettelin kauppojen aikaisia kiinnimenoja, monessa pienemmässäkin kaupungissa oli vaatekaupoissakin pidemmät aukioloajat.

Vierailija
116/142 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvola on pintaalaltaan maamme suurimpia kaupunkia.

Vierailija
117/142 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Kouvolan keskustassa ole juuri mitään kauppoja. Kannattaa mennä marketalueelle ja kauppakeskus Veturiin sekä Katajaharjuun.

Vierailija
118/142 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo on oikeasti suomen perse jos merenrannat lasketaan pois. Ahdasta asumista kalliiseen hintaan. Paikka näyttää ihan Neuvostoliitolta

Vierailija
119/142 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoo on oikeasti suomen perse jos merenrannat lasketaan pois. Ahdasta asumista kalliiseen hintaan. Paikka näyttää ihan Neuvostoliitolta

Ei ole pelkoa, että tulisimme lähellekään Kouvolaa.

T. westendiläinen👍

Vierailija
120/142 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku epätoivoinen kouvolalalinen yrittää ylistää neuccucuutiocityä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän