Miksi Kouvolaa dissataan niin paljon? Suomea työn vuoksi paljon kiertäneenä olen kyllä törmännyt paljon kamalampiinkin paikkoihin.
Ei Kouvolassa nyt mitään erityisen silmiinpistävän rumaa ole. Aika samanlaisiahan nuo on kaikki pienet kaupungit.
Kommentit (142)
Kouvola on kuin koulukiusattu kaupunki, kaikki joukolla haukkumassa.
Mitä ne paljon kamalammat paikat ovat? Esimerkkejä kuvailuineen.
Kouvola on sentään jonkun kokoinen kaupunki ja Helsinkiin pääsee junalla tunnissa.
Paljon kamalampi on esim joku Jyväskylä tai Seinäjoki.
Vierailija kirjoitti:
Kemi
Iisalmi
Imatra
Kuhmo
Nuorgam
Oulu
Rovaniemi
Pietarsaari
Kokkola
Ym ym ym
Kuntaliitosten myötä Kouvola on nykyään Suomen suurimpia kesämökkikuntia.
Ei taida kesämökkimaiset oikein sopia yhteen Kouvola-dissaajien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kouvola on sentään jonkun kokoinen kaupunki ja Helsinkiin pääsee junalla tunnissa.
Tunnissa? 90-luvulla se oli 2h!
Vierailija kirjoitti:
Miksi helsinkiin "pääsee". Mielestäni se kuuluu lausua "joutuu". Minä en halua päästä helsinkiin, mutta välillä sinne pakostakin joutuu menemään.
Vierailija kirjoitti:
Et oo asunu missään noista, joten turha arvostella. Mä oon asunut sekä Kouvolassa että Jyväskylässä ja mukavia paikkoja molemmat.
Harvasta kaupungista löytää mitään erityisen vanhaa ja kaunista, joku Rauma, Savonlinna tms. poikkeuksia.
Mun puolesta Kouvola kuuluu pääkaupunkiseutuun. Kamalampia on Pohjanmaa ja Savo täynnä. Lapista en edes ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnissa? 90-luvulla se oli 2h!
Junalla 1,22 nykyään.
Kouvolaa kamalampi on esim Jyväskylä. Myös Pori ja Vaasa hirveitä. Kaikista myös pitkä matka mihinkään järkevään paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi helsinkiin "pääsee". Mielestäni se kuuluu lausua "joutuu". Minä en halua päästä helsinkiin, mutta välillä sinne pakostakin joutuu menemään.
Siellä päin on maan suurin lentoasema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä päin on maan suurin lentoasema.
Malmin kenttä suljettiin.
Olen asunut siellä nuoruuteni ja koko alue on outo kiteytymä pahaa oloa, negatiivisyyttä ja "me on hävitty tää peli"-looseriasennetta.
Nykyään sitten vielä pahasti eläköitynyt asujaimisto päälle.
Peteliuksen Kymenlaakson laulu -sarja tavoitti osuvasti tuon myrkyllisen tunnelman.
Vierailija kirjoitti:
Harvasta kaupungista löytää mitään erityisen vanhaa ja kaunista, joku Rauma, Savonlinna tms. poikkeuksia.
Savonlinnan keskustakin on aika ankea. Linna ok ja järvimaiset ok, mutta keskusta itsessään, plääh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kemi
Iisalmi
Imatra
Kuhmo
Nuorgam
Oulu
Rovaniemi
Pietarsaari
Kokkola
Ym ym ym
Noista ehkä Kemi, Kuhmo ja Pietarsaari suomenkieliselle yltävät lähelle Kouvolaa, mutta tuskin ovat kamalampia.
Suomessa on paljon isompia ja kamalampia ja paikkoja kuin Kouvola: Oulu, Rovaniemi, Pori, Seinäjoki, Espoo
Tämä.