Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sellaista maalla tapahtuu mitä kaupungeissa ei tapahdu

Vierailija
27.12.2022 |

Aloitan: kiireettömyys, tilaa hengittää, turvallisuuden tunne.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kännissä ajo

Tilastot kertovat että tätä tapahtuu eniten kaupungeissa. Emme voi syyttää maalaisia jos teemme sitä itse enemmän.

Johtuu vain siitä, ettei maalla ole poliiseja tilastoimassa tapahtumia.

Vierailija
42/94 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse asua ahtaassa kerrostaloläävässä kuunnellen naapurin mölyämistä, kusemista ja sontimista.

Asun kaupungissa, enkä silti asu ahtaassa kerrostaloläävässä, eikä naapureistakaan kuulu ääniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä varmaan juuri mitään...on kiirettä, kyttäämistä kuten kaupungissakin eikä täälläkään enää missään lintukodossa asuta, vaan kyllä ovet laitetaan lukkoon kun kotoa lähdetään. Tietty riippuu turvallisuuden käsitteestä, mitä turvallisuutta haetaan. Ei ole kyllä sellaista paikkakuntaa vielä Suomessa vastaan tullut, jossa olisi tuntunut turvattomlata, ei edes Helsingissä yöllä kävellessä, toisin kuin tuolla isossa maailmassa.

Pihalla voi tietty bongata metsän elukoita, jota nyt ei ehkä ihan kaupungissa omalla pihalla näe, vaan siellä ne näkee puistoissa ulkoillessa. Tuotantoelämiä ja maatalaous-/metsäkoneita nyt ehkä harvemmin kaupungissa näkee, mutta sekään ei ole mahdottomuus, ei edes Helsingin kaupungin rajojen sisällä.

Tähdet ja revontulet, jos ilma sallii, näkee ehkä helpommin täällä kuin kaupungissa, mutta ei se sielläkään mahdotonta ole kun löytää sopivan paikan. Hiljaisuus ehkä on täällä edelleen se, mitä kaupungissa ei juuri ole, vaikka saattaa sieltäkin paikan löytää.

Ehkä täällä maalla pitää olla omavaraisempi ja varautua moneen asiaan enemmän mitä kaupungissa. Mutta riippuu jälleen, mitä käsite "maalla" nyt tässä keskustelussa tarkoittaa. Tuskin jossain keskustassa pitää sen kummemmin varatua kuin muissakaan keskuksissa, olivat isoja tai pieniä. Keskellä metsää, kuten meidän torppa, niin täällä pitää toimia erilailla.

Ei täällä maallakaan tarvitse tuntea naapuriaan, jos ei halua. Mekin tunnetaan kylältä muutama hyvä tyyppi ja se riittää. Muutettiin tänne n. 10 vuotta sitten harrastusten myötä kun molemmilla oli jo silloin etätyömahdollisuus.

Vierailija
44/94 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannaan maate ajoissa.

Pirttiviljelyä.

Ollaan onnellisia.

Vierailija
45/94 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pulahtaa avantouinnille oman pihan rantasaunasta vaikka ei olisi miljonääri.

Vierailija
46/94 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on hiljaista ja elämä soljuu vuodenaikojen mukaan. Naapurit tuntee toisensa, huolehtii ja tarvittaessa auttaa toisiansa. Elämä on rauhallista ja oman näköistä. Saa kasvattaa juurekset, vihannekset ym. Ja marjametsät on kävelymatkan päässä eikä tarvi kaupasta kaikkea hakea kun säilöö itse. On tilaa hengittää ja olla.

Syy miksi muutin maalta kaupunkiin heti lukion jälkeen oli se syy että en saanut viettää omannäköistä elämää. Jatkuvasti juoruttiin, puhuttiin pahaa selän takana, huudeltiin lytättiin maahan. Kaupungissa sentään löysin omahenkistä seuraa ja naapurit antavat olla rauhassa.

Vierailija
47/94 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kiireettömyys. Kaupungissa ihmiset juoksee metroihin, jotka kulkee 3min välein ja ruuhkabusseihin hiki hatussa. Täällä kauppiaskin jää juttelemaan tovin ja kaikki on todella ystävällisiä.

Vierailija
48/94 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on hiljaista ja elämä soljuu vuodenaikojen mukaan. Naapurit tuntee toisensa, huolehtii ja tarvittaessa auttaa toisiansa. Elämä on rauhallista ja oman näköistä. Saa kasvattaa juurekset, vihannekset ym. Ja marjametsät on kävelymatkan päässä eikä tarvi kaupasta kaikkea hakea kun säilöö itse. On tilaa hengittää ja olla.

Syy miksi muutin maalta kaupunkiin heti lukion jälkeen oli se syy että en saanut viettää omannäköistä elämää. Jatkuvasti juoruttiin, puhuttiin pahaa selän takana, huudeltiin lytättiin maahan. Kaupungissa sentään löysin omahenkistä seuraa ja naapurit antavat olla rauhassa.

Täähän on ihan susta itsestäsi kiinni. Jos kovasti välität ja kyttäät, mitä muut puhuu, niin sulla on vaikeaa ihan missä vaan. Mutta mitä väliä sillä on, vaikka jotkut puhuu ja arvostelee? Aivan sama ainakin itselle...silti voi elää ihan omaa elmäänsä kuten haluaa, elit sitten sitä maalla tai kaupungissa. Kyllä mua tuijotetaan niin kaupungissa kuin maallakin koska olen erilainen mutta siinähän tuijottavat.

Vierailija
49/94 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse asua ahtaassa kerrostaloläävässä kuunnellen naapurin mölyämistä, kusemista ja sontimista.

Ja kantapää kävelyjä. Näitä inhosin eniten kaupungin asunnoissa.

Vierailija
50/94 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koti täällä Stadissa ja kesämökki pöndellä. Kyl ne maalaismaisemat vie voiton tästä betonihelvetistä. Onhan se aina loman kohokohta päästä puulämmitteiseen mökkiin ja pistää uunipadat tulille. Sauna lämpiämään ja pihalle kuuntelemaan lintujen viserrystä.

Vierailija
51/94 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöndellä voi kävellä vaikka alasti tohon omalle pihalle, ei ole kukaan näkemässä ja pöyristymässä. Kaupungissa ei olis sama onnistunut.

Vierailija
52/94 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ystäväni sai uudiskohteen Kalasatamasta ja kaikki wc äänet kantautuu putkia pitkin naapuriin. On kuulema kiva todistella naapurin pönttöpieruja heti aamusta.

Vierailija
53/94 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä sellaista maalla tapahtuu mitä kaupungeissa ei tapahdu"

Otsikko kertoo kaupunkiin viehättyneen henkilön ajatusmaailmasta. No, kaupungeissahan tapahtuu koko ajan jotain, eli niissä on muita ihmisiä jotka järjestävät nähtävää ja koettavaa. Maaseudulla tällaisella näkökulmalla tylsistyy nopeasti ja varmasti, sillä siellä tekeminen pitää keksiä itse.

Maaseutuelämisen kokevat mielekkääksi ne jotka miettivät että mitä kaikkea siellä voisi tehdä. Maaseudun vapaus sopii aktiiviselle ja oma-aloitteiselle ihmiselle. Passiiviselle sivustaseuraajalle suosittelen kaupunkia ja sen tarjoamia valmiita ratkaisuja.

Vierailija
54/94 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Traktorilla tai moottorikelkalla kauppaan

Kouluun niillä ajellaan. Ovat parkkipaikalla rivissä pyörien ja mopojen vieressä.

Vierailija
55/94 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy miksi muuttaisin maalle on kasvavat kustannukset kaupunkiasumisessa. Ei ole mitään järkeä nelihenkisen perheen asua noilla hinnoilla kaupungissa, kun neliömäärätkin vuokraan nähden ovat aivan käsittämättömän korkeat. Kummasti alkoi meidän perheellä jäämään vuosittain, jopa säästöön rahaa, kun hankimme muualta asunnon. Vieressä on hevostalli, jossa tyttäremmekin voi harrastaa edullisesti.

Vierailija
56/94 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täähän on ihan susta itsestäsi kiinni. Jos kovasti välität ja kyttäät, mitä muut puhuu, niin sulla on vaikeaa ihan missä vaan. Mutta mitä väliä sillä on, vaikka jotkut puhuu ja arvostelee? Aivan sama ainakin itselle...silti voi elää ihan omaa elmäänsä kuten haluaa, elit sitten sitä maalla tai kaupungissa. Kyllä mua tuijotetaan niin kaupungissa kuin maallakin koska olen erilainen mutta siinähän tuijottavat.

Niin, varmaan se on. Ja varmaan mulla on aika huono itsetunto. Mutta elettyäni koko nuoruuden ilman ystäviä ja kuunnellen suoraa v-ttuilua, olen kokenut elämäni paljon paremmaksi täällä kaupungissa. Ehkä naapurit täälläkin keskenään ihmettelee mikä tuo oikein on olevinaan mutta eivät ainakaan ääneen huutele. Jokaisessa päivässä ei ole enää läsnä väkivallan uhkaa ja minulla on muutama ystäväkin. Ensimmäistä kertaa

Vierailija
57/94 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kiireettömyys. Kaupungissa ihmiset juoksee metroihin, jotka kulkee 3min välein ja ruuhkabusseihin hiki hatussa. Täällä kauppiaskin jää juttelemaan tovin ja kaikki on todella ystävällisiä.

Tai nuohooja tulee aamulla 9 aikoihin ja istahtaa puutarhatuoliin isännän seuraksi ja hokaa 13 aikoihin, että jospa ne hormit katsoisi... Ei ole kiire.

Vierailija
58/94 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kännissä ajo

Tilastot kertovat että tätä tapahtuu eniten kaupungeissa. Emme voi syyttää maalaisia jos teemme sitä itse enemmän.

Johtuu vain siitä, ettei maalla ole poliiseja tilastoimassa tapahtumia.

Ergo, maalla niin rauhallista että poliiseja ei tarvita.

Vierailija
59/94 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla joutuu olemaan sosiaalisempi. Kaupunkiin erakoituu luontevammin. Vilkkaassa marketissa kerran kuukauteen käyvä hikky olisi nähtävyys pikkupaikkakunnalla. Kaupungissa ketään ei kiinnosta.

Vierailija
60/94 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori nainen ja asun maalla, asun yksin ja olen saanut stalkkereita nuorista miehistä. Se siitä rauhallisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän