Kuka muu täällä syö vielä jouluruokia tänään? Mulla rosollia, perunalaatikkoa,porkkanalaatikkoa kaikki avaamattomia
Kommentit (62)
Tänään syödään vasta savukalaa, sitä ei ole vielä ollut tarjolla. Porkkanalaatikkoa, lanttulastikkoa ja perunalaatikkoa ostin lisää - ja toisen kinkun. Meillä on 6 syöjää, joten määrällisesti menee paljon ruokaa. Meille laitetaan jouluksi vain ruokia, josta pidetään, ja niitä syödään mielellään useampaan kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehtiin eilen toinen kinkku. Loppiaisena paistetaan kolmas kinkku.
En voi käsittää näitä suursyömäreitä jotka mussuttavat kinkun toisensa jälkeen. Mulla neljäs päivä ja yritin äsken syödä kinkkua, tökkäsi todella pahasti vaikka ollaan välillä syöty ihan muutakin. Luulen että menee pari kiloa kinkkua roskiin tai osa varmaan pakastimeen. Ei pysty.
Miksi ostitte liian ison kinkun jos pari kiloa on menossa roskiin? Pakasta mielummin ja käyttäkää se sitten myöhemmin vaikkapa hernekeittoon. Olisi järjetöntä heittää roskiin noin iso määrä.
Kinkku toisensa jälkeen ei tarkoita, että ne kaikki kinkun olisivat 10kg:n kinkkuja tai voi olla monta syöjää.
Älä tule mulle jeesustelemaan siellä! Aina on yleensä ostettu saman kokoinen kinkku, ja sekin vain n. 5kg. Aina se on yleensä mennyt mutta nyt ei maistu kenellekään enää.
Miksi ostitte liian ison kinkun.ai että ottaa päähän tollainen viisastelu.
No miksi ostit liian ison kinkun ja nyt heität pari kiloa roskiin. Ottaa päähän tuollaiset ihmiset, jotka ei osaa arvioida paljonko syö ja sitten tulee ruokahävikkiä kilokaupalla. Meillä syötiin jouluruokia 2 päivää, kaikki meni ja hävikkiä ei tullut.
Vierailija kirjoitti:
Söin lopun bataattilaatikon ja sienisalaatin ja muuta ei-jouluruokaa lounaaksi. Nyt on kaikki loppu! Ei yhtään ruokahävikkiä!. Hernekeitto tulossa kinkun rippeistä.
Hyvä systeemi, että kaikkea ei syödä kaikkina päivinä, vaan vuorotellaan. Sillä viisiin tulee vaihtelua.
Meillä ei ollut mitään perinteistä jouluruokaa, koska menimme ostoksille liian myöhään eli aaton aattona.
Kaikki laatikot oli kuulemma myyty loppuun jo 3-4 päivää aikaisemmin.
Ei, en ruvennut harjoittelemaan niiden valmistamista. En ole eläissäni tehnyt itse jouluruokaa, vaan aina syönyt vieraissa tai ostanut valmiina.
Onko vinkkejä jouluruuan uusiokäyttöön?
Kinkun jämän silppuun pakkaseen ja se menee kinkkupiirakaksi myöhemmin tai hernekeittoon.
Sienisalaatista ajattelin tehdä sienilasagnen, lisään jauhelihaa sekaan.
Mitä muuta?
🇺🇦🇮🇱
Tänään vielä juu ja tein äskön lihapullia jatkoksi. Huomenna vielä jatketaan.
Lohet pakastan myös ja teen lohikiusausta myöhemmin.
Savustetun hirvenlihan pilkon ja teen keitoksi. Ylijääneistä keitetyistä perunoista tein perunasalaattia.
Mitä voi tehdä porkkanalaatikosta?
🇺🇦🇮🇱
En ole syönyt yhtään jouluruokaa tänä jouluna eikä harmita yhtään.
Kyllä niitä syystäkin syödään vain kerran vuodessa. Harva niistä oikeasti pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehtiin eilen toinen kinkku. Loppiaisena paistetaan kolmas kinkku.
En voi käsittää näitä suursyömäreitä jotka mussuttavat kinkun toisensa jälkeen. Mulla neljäs päivä ja yritin äsken syödä kinkkua, tökkäsi todella pahasti vaikka ollaan välillä syöty ihan muutakin. Luulen että menee pari kiloa kinkkua roskiin tai osa varmaan pakastimeen. Ei pysty.
Miksi ostitte liian ison kinkun jos pari kiloa on menossa roskiin? Pakasta mielummin ja käyttäkää se sitten myöhemmin vaikkapa hernekeittoon. Olisi järjetöntä heittää roskiin noin iso määrä.
Kinkku toisensa jälkeen ei tarkoita, että ne kaikki kinkun olisivat 10kg:n kinkkuja tai voi olla monta syöjää.
Älä tule mulle jeesustelemaan siellä! Aina on yleensä ostettu saman kokoinen kinkku, ja sekin vain n. 5kg. Aina se on yleensä mennyt mutta nyt ei maistu kenellekään enää.
Miksi ostitte liian ison kinkun.ai että ottaa päähän tollainen viisastelu.
No menipä sulla tunteisiin kun ihan asiallisesti kysyin asiasta. :D Kyllä sitä sopiikin ihmetellä jos joku on heittämässä pari kiloa hyvää ruokaa roskiin.
Niinpä. Ja miksi heittää roskiin, kun kinkku säilyy varsin hyvin. EI tarvitse syödä viipaleina, vaan voi lisätä hernekeittoon, tai pitsaan tai lämpimiin voileipiin....
Älytöntä heitellä roskiin.
Ehkä ensi vuonna sitten ko perhe ei valmistakaan kinkkua, vaan hankkii pari siivua kullekin suoraan kaupasta. Toimii niinkin.
Vierailija kirjoitti:
En ole syönyt yhtään jouluruokaa tänä jouluna eikä harmita yhtään.
Kyllä niitä syystäkin syödään vain kerran vuodessa. Harva niistä oikeasti pitää.
Oikeasti hyvin moni pitää.
Se tekee joulusta joulun, erottaa vuoden muista päivistä.
Kaffebulla kirjoitti:
Savustetun hirvenlihan pilkon ja teen keitoksi. Ylijääneistä keitetyistä perunoista tein perunasalaattia.
Sikke Sumari tai joku muu julkkis just ohjeisti, miten porkkanalaatikosta voi tehdä porkkanapihvejä. Oli jossain iltapäivälehdessä, joten katso niiden kohdasta "ruoka", mutta etköhän sinä osaa ihan ilman hänen reseptiäänkin siitä laatikosta pihvit pyöräyttää.
Porkkanalaatikosta tulee tosiaan ihan ok pihvejä. Itse tein kylmäsavu- ja graavilohijämistä pastakastikkeen tänään.
Itse en jaksa syödä jouluruokia kuin sen kolme päivää. Lapsuudenkodissani vedettiin väkipakolla laatikoita ja kinkkua uuteen vuoteen asti ja päätin omaan kotiin muutettuani, että nyt olen tätä traditiota yhden elämän osalta riittävästi jatkanut. Pyrin silti siihen, että ruokaa ei jää yli ja poisheitettäväksi ja ostan myös aika maltillisia määriä.
Tänä iltana kai pitäisi iltapalana saada syödyksi suunnilleen loppuun. Voi tehdä vähän tiukkaa. Ja rippeet huomenna töihin lounaaksi 🥱
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään vielä jouluruokia.
Haluaisin ostaa joulukinkkuja muulloinkin kuin jouluna, mutta ei niitä ole myynnissä.
Ne on halpoja ja helppo valmistaa. Syömistä riittää pitkäksi aikaa.
Me olemme ostaneet useamman kinkun pakasteeseen. Nyt joulun jälkeen niitä saa -50%. Monesti olemme paistaneet kinkun pääsiäiseksi.
Jääkaapissa ei ole muuta kuin E-koodi jouluruokia. Eli jouluruokia syödään. Jos tästä vielä hengissä selviän, niin ensi jouluna ei tule yhtään laatikkoa tai sörsseliä.
Saa kelvata kanakeitto ja vuoroin kalakeitto, kasviksilla.
Uudeksi vuodeksi saatan kuitenkin langeta vielä ostamaan kalkkunanakki paketin. Mutta en osta perunasalaattia, vaan perunoita. Salaattia ja paljon erilaisia hedelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paistaisin kinkun tänään, mutta en tiedä mistä potkasuoja pitää poistaa. Googletin potkasuoja, mutta en saanut vastausta. Pakkauksessa käsketään poistamaan pakkaus ja potkasuoja, mutta unohdettiin kertoa mikä se on. Apuja?
Sellainen erillinen kääre potkan ympärillä. Muovia tai jotain voipaperin tapaista. Näet kyllä ihan omilla silmillä, ettei se kuulu uuniin.
Kiitos :)
Etsin jotain pullonkorkin tapaista :D
Sain uuniin. Elämäni ensimmäistä kinkkua paistelen. Saas nähdä mitä tulee vai tuleeko mitään.
Kaffebulla kirjoitti:
Voi kai sitä heittää kaikkeen mihin riisi ja porkkana sopisi. Vaikka pasteijoihin tai kasvispiirakan täytepohjaksi.
Ostin tänään lisää laatikkoja sekä juustoja. Kinkku loppui päivällisellä.
Kinkkua ei ole ollutkaan, muutakuin sellainen n. 300 g rasia valmiiksi siivutettua rasiassa myytävää joulukinkkua kaupan kinkku- ja makkarahyllyltä. Ja oli kyllä niin kumimaista kuin voi olla. Mutta en viitsinyt paistaa isoa kinkkua, kun minä vain meillä sitä söisin.
Laatikoita ja rosollia söin kolmena päivänä. Nyt jo tosiaan riittää.
No menipä sulla tunteisiin kun ihan asiallisesti kysyin asiasta. :D Kyllä sitä sopiikin ihmetellä jos joku on heittämässä pari kiloa hyvää ruokaa roskiin.