Kuka muu täällä syö vielä jouluruokia tänään? Mulla rosollia, perunalaatikkoa,porkkanalaatikkoa kaikki avaamattomia
Kommentit (62)
Kyllä me syödään tyttären kanssa hyvällä ruokahalulla jouluruokia ainakin uuteen vuoteen. On tuoresuolattua itse paistettua kinkkua vielä n 3 kiloa jäljellä, itsetehtyjä laatikoita, kuten: imellettyä perunalaatikkoa noin kilo, porkkanalaatikkoa vajaa kilo ja lanttulaatikkoa vajaa kilo. Myös punajuuri-sinihomejuustovuokaa on vielä, mutta valitettavasti bataatti-chililaatikko loppui jo. Oli niin hyvää.
Poika jo kitisi jotain jouluruuasta ja iskin hänelle eteen lohikiusausta. Varmaan haluaa huomenna jotain tuttua ja turvallista perusruokaa. Me nautiskelemme tyttären kanssa vielä laatikoista, ei kyllästytä, päin vastoin.
Meillä paistettiin eilen toinen kinkku.
Vierailija kirjoitti:
Ei enää! Kolme päivää riitti jouluna.
Juu, ei maistu jouluruoat enää kenellekään meidän perheessä. Ällöttää ajatuskin syödä neljättä päivää kinkkua ja rosollia...Suklaastakin ei tällä hetkellä kukaan enää välitä.
Kyllä me uutena vuotena syödään vielä jouluruokaa. Tässä syödään tällä viikolla arkiruokaa välissä.
Laatikoita ja kinkkua söin lounaaksi. Nyt riittää.
Meillä vielä rosollia, karjalanpaistia, kinkkua, graavilohta ja silliä. Ei kyllästytä yhtään, vaikka kolme kertaa näitä jo syöty. Lanttulaatikkoakin on pakastimessa pari vuokaa, mutta säästämme ne tuonnemmaksi.
Me syödään. Kalat loppui jo mutta porkkanalaatikkoa, kinkkua, sienisalaattia ainakin vielä jäljellä. Kaikki aina syödään pois eikä laiteta roskiin.
ostin kaupan valmista petunalaatikkoa 😄 porkkanaa on vielä omatekemä peruna on pakkasessa, ei viitti sulattaa..
Jos vaikka kalaa laittaisi huomenna näiden kanssa
Tavallaan. Mulla on lohikeitto, sen kaikki ainekset olemassa valmiina joulun jäljiltä.
Paistaisin kinkun tänään, mutta en tiedä mistä potkasuoja pitää poistaa. Googletin potkasuoja, mutta en saanut vastausta. Pakkauksessa käsketään poistamaan pakkaus ja potkasuoja, mutta unohdettiin kertoa mikä se on. Apuja?
Vierailija kirjoitti:
Paistaisin kinkun tänään, mutta en tiedä mistä potkasuoja pitää poistaa. Googletin potkasuoja, mutta en saanut vastausta. Pakkauksessa käsketään poistamaan pakkaus ja potkasuoja, mutta unohdettiin kertoa mikä se on. Apuja?
Sellainen erillinen kääre potkan ympärillä. Muovia tai jotain voipaperin tapaista. Näet kyllä ihan omilla silmillä, ettei se kuulu uuniin.
Aattona syötiin jouluruokaa, joulupäivänä pizzaa. Ei kiinnosta mössölaatikot ja ylisuolaiset kalat ja lihat yhtä vuorokautta pidempään.
Olen syönyt tämän joulun aikaan kaksi rasiaa perunalaatikkoa ja yhden rasian rosollia, muuten olen syönyt tavallista ruokaa, kuten pasta carbonaraa. Olen yksin kotona, joten ei ole tarvinnut kokata kuin itselleni. Tänään aion mennä ilta-aleen ja jos siellä on hyvä jouluruokia (kuten graavikalaa tai bataattilaatikkoa) niin ostan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Söisin, mutta ei tässä talossa saa syödä.
Kaiken ruoan pitäisi antaa hapantua jääkaappiin.
Hapantuuko teillä vanukkaatkin?
Omat laatikot loppui eilen. Hain tänään kaupasta saarioisten äitien tekemiä kun oli niin edullisesti. Teen perunamuusia ja lihapullia myös. Kinkku ja rosolli loppuu tällä aterialla.
En käynyt jouluksi kaupassa, koska olin edellisviikolla käynyt ja kaupankäyntiväli on kaksi viikkoa. Huomenna tai ylihuomenna menen hakemaan ruokatäydennystä. Jääkaappi on ihan täynnä valoa!
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään vielä jouluruokia.
Haluaisin ostaa joulukinkkuja muulloinkin kuin jouluna, mutta ei niitä ole myynnissä.
Ne on halpoja ja helppo valmistaa. Syömistä riittää pitkäksi aikaa.
Minä ostin tänään puoleen hintaan "pääsiäiskinkun". Osta sinäkin nyt kinkku tai kaksi pakkaseen ja paista myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söisin, mutta ei tässä talossa saa syödä.
Kaiken ruoan pitäisi antaa hapantua jääkaappiin.Hapantuuko teillä vanukkaatkin?
Ei meillä sellaisia ole, mutta jos mies saa ruokajonosta jonkun jogurtin tapaisen, vegeä tai ei, niin kyllä se niitä syö.
Muuta sitten ei, enkä saisi minäkään syödä.
Tein juuri kinkkupiirakan kinkun jämistä.
Tämä. Kolme päivää vuodessa menee irvistellen, mutta ei yhtään sen enempää. Onneksi tänään on perinteinen PIZZAPÄIVÄ!