Ella ei pidä miehensä lapsista, joten hän muutti pois: Lapsiviikot olivat täyttä tuskaa"
Voi kun itsekin uskaltaisi.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/5d779442-8589-4d93-ad1b-ad6523710e0d
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantsii ottaa lapseton mies tai lapset on aikuisia.
en kyllä ottaisi naistakaan, jonka mukana tulee toisen miehen lapsia elätettäväksi
En minäkään ottaisi miestä jonka mukana tulee toisen naisen lapsia elätettäväksi. En myöskään ottaisi miestä itseään elätettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ai valitaanko ne miehet ikään kuin apteekin hyllyltä, että tässä on lapseton mies ja tässä on lapsellinen mies, että valitsenpa lapsettoman miehen?
(ja sama sukupuolet toisinpäin)
Ikinä en sotkisi lapsiani uusperhekuvioon. Joku kärsii noissa aina. Niin kauan kuin lapsia asuu kotona, niin kukaan mies ei asu minun katon alla.
Tunnetteko ainoatakaan onnellista uusperhettä? Aivan, en minäkään.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä sama valitus tuntuu toistuvan nykyisin jatkuvasti, täällä palstallakin joku lapseton nainen tuskailee uusperhehelvettiään harva se päivä.
Minulla on sellainen veikkaus, että usein se menee niin, että nimenomaan nainen tekee aloitteen yhteenmuutosta ja mies suostuu tähän. Ainakin siinä tilanteessa, jossa mies on varakkaampi kuin nainen. Naiset ehkä useammin ajattelevat niin, että asioiden kuuluu mennä niin, että ensin seurustellaan ja sitten muutetaan yhteen ja että se kuuluu parisuhteeseen, että asutaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä sama valitus tuntuu toistuvan nykyisin jatkuvasti, täällä palstallakin joku lapseton nainen tuskailee uusperhehelvettiään harva se päivä.
Onko nykynaiset niin lapsellisia, itsekkäitä vai haluttomia sietämään pientäkään epämukavuutta elämässään?
Siis kuinka tämä asia tulee naisille aivan puskista eikä löydy realismia eikä itsetuntemusta vaan tämä perhehelvetti pitää käydä testaamassa ja vuoden päästä häivytään ja aina näissä lapset kärsivät.
Ajattelisitte jo alunperin niitä lapsia ettekä vain itseänne!
Lapsettoman naisen on parasta pysyä erossa miehistä, joilla on lapsia. Aiheutatte vaan suurta tuskaa ja surua näihin eroperheisiin, joissa lapsilla jo muutenkin voi olla paha olla, kun vanhemmat eronneet.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sellainen veikkaus, että usein se menee niin, että nimenomaan nainen tekee aloitteen yhteenmuutosta ja mies suostuu tähän. Ainakin siinä tilanteessa, jossa mies on varakkaampi kuin nainen. Naiset ehkä useammin ajattelevat niin, että asioiden kuuluu mennä niin, että ensin seurustellaan ja sitten muutetaan yhteen ja että se kuuluu parisuhteeseen, että asutaan yhdessä.
Itse veikkaisin päinvastaista, mies haluaa muuttaa yhteen ja saada jonkun hoitamaan arkirumbaa lasten kanssa. Luuletko tosiaan että nainen muuttaisi vieraiden lasten kanssa yhteen rahankiilto silmissään?
Vierailija kirjoitti:
Tunnen, omanikin oli. Ei se aina niin mustavalkoista.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai valitaanko ne miehet ikään kuin apteekin hyllyltä, että tässä on lapseton mies ja tässä on lapsellinen mies, että valitsenpa lapsettoman miehen?
(ja sama sukupuolet toisinpäin)
Voi tehdä miten haluaa. En tutustu miehiin joilla on alaikäisiä lapsia. Mun lapsi on aikuinen. Tapailin kerran yhtä mun ikäistä miestä jolla on pienet lapset. Oli niin kiinni lapsissa että meillä oli tosi vähän yhteistä aikaa. Nyt mulla on lapseton mies. Edellisellä miehellä on aikuisia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Onko nykynaiset niin lapsellisia, itsekkäitä vai haluttomia sietämään pientäkään epämukavuutta elämässään?
Siis kuinka tämä asia tulee naisille aivan puskista eikä löydy realismia eikä itsetuntemusta vaan tämä perhehelvetti pitää käydä testaamassa ja vuoden päästä häivytään ja aina näissä lapset kärsivät.
Miehethän eivät nykyään siedä pienintäkään epämukavuutta. iväthän he hoida edes omia lapsiaan ja hoida omaa osuuttaan ydinperheessä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen, omanikin oli. Ei se aina niin mustavalkoista.
Niin, oli.
Lapset varmaan jakavat samat ajatukset Ellasta. Joten win-win.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä ymmärrä lainkaan näitä vanhempia jotka pahoinpitelevät lapsiaan uusperhekuvioilla. Kun erosin minulle oli täysin selvää etten tule asumaan toisen aikuisen kanssa yhdessä ainakaan ennen kun lapseni ovat lähes aikuisia
T vuoroviikko M39
Vierailija kirjoitti:
No tunnen, useamman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisitte jo alunperin niitä lapsia ettekä vain itseänne!Minä en kyllä ymmärrä lainkaan näitä vanhempia jotka pahoinpitelevät lapsiaan uusperhekuvioilla. Kun erosin minulle oli täysin selvää etten tule asumaan toisen aikuisen kanssa yhdessä ainakaan ennen kun lapseni ovat lähes aikuisia
T vuoroviikko M39
Hei, vaikka sä olet huono valitsemaan kumppaneita ja tilanteet päätyy lasten pahoinpitelyyn, niin ei tarkoita että muillakin asiat on niin.
Joku voisi joskus tehdä jutun erillissuhteista eri näkökulmasta. Nyt jutun keskiössä oli se että nämä naiset eivät sietäneet kumppaninsa lapsia. Kuitenkin on paljon tavallisempaa että kaksi aikuisella iällä tavannutta ja parisuhteen aloittanutta pitävät omat asuntonsa ilman aikomustakaan kokeilla yhteiseloa saman katon alla. Joidenkin mielestä sellainen suhde ei ole oikea parisuhde lainkaan, vain kevyt tapailusuhde, hauskanpitoa siinä sivussa, vaikka oikeasti tunteet voi olla aivan yhtä isot ja aidot kuin saman katon alla. Monesti suhdekin pysyy paljon tuoreempana kun ei tarvitse hoitaa arkea ja taloutta koko ajan yhdessä. Niistä ne riidatkin useimmiten nousee.
Nimim. Onnellisesti erillissuhteessa jo kymmenen vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrottiinko jutussa oliko miesystävä tyytyväinen tilanteeseen ? Jos ei niin miksi Ella ylipäätään valitsi miehen jolla lapsia .
Aluksi ei tykännyt, mutta pitkien keskustelujen jälkeen alkoi kannattaa asiaa.
Ellalla oli itselläänkin lapsia, vaikka tästä asiasta ei artikkelissa puhuttu juurikaan.
Sotket nyt asioita. Juttu oli sekava ja siinä puhuttiin kahdesta eri lapsesta. Toisella oli lapsi toisella ei.
Kyllä olisi palsta revennyt jos haastateltava olisikin ollut mies.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en sotkisi lapsiani uusperhekuvioon. Joku kärsii noissa aina. Niin kauan kuin lapsia asuu kotona, niin kukaan mies ei asu minun katon alla.
Ihanaa, että vielä on kaltaisiasi äitejä.
Mutta eron jälkeen et valitettavasti pysty vaikuttamaan lasten oloihin heidän toisessa kodissaan isänsä luona.
Siellä saattaakin sitten olla ella nyrpistelemässä nenäänsä lapsillesi, etkä voi asialle mitään.