Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (5304)

Vierailija
1141/5304 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaus ja synnytys ovat liian suuri riski ja rasite keholle. Ällöttää ajatuskin olla raskaana ja vielä enemmän riskejä on synnytyksessä. Haluan itse päättää kehostani enkä rikkoa sitä tarkoituksella. Pidän suurena huijauksena kun raskaudesta ja synnytyksestä puhutaan naisille ihanana aikana. Minua ei ku**teta. Olen seurannut vierestä niin monta hankalaa raskautta ja vielä hankalampaa synnytystä jotta minua ei moiseen hommaan saa ryhtymään. Kuka haluaa vapaaehtoisesti ottaa kuolemanriskin ja loppuiän vammat? Kukaan ystävistäni tai sukulaisista ei ole selvinnyt synnytyksestä ilman pysyviä vaurioita.

Keisarinleikkauksen saa Suomessa, kun pyytää. Raskaudella on myös positiivisia vaikutuksia naisen kehoon, esim. pienentää rintasyövän riskiä kudosvaikutustensa vuoksi.

Vierailija
1142/5304 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän länsimainen yhteiskuntajärjestys ole ainoa, eikä edes oikea. Monessa maassa lapsia todellakin tehdään vanhuudenturvaksi ja perheestä huolehtiminen on ensisijaista, vaikka ei kai teille lapsettomille kerma*erseille kannata selittää.

Kyllä tämä länsimainen yhteiskuntajärjestys, jossa me elämme, on ihan oikea ja todellinen. Se ei ole ainoa maailmassa, mutta se on juuri se, missä me Suomessa elämme. On aivan sama, mikä yhteiskunta järjestys esim jossain Intiassa on tai Afrikan alkuperäiskansoilla on, sillä ei ole mitään merkitystä meidän kannaltamme. Ja on aivan sama tehdäänkö jossain kaukana 10 lasta vanhuuden turvaksi vai saako niitä jälkeläisiä olla vain tasan 1. Yhdentekevää! Me elämme Suomessa, ja niin ei tarvitse toimia täällä, meillä on ihan eri systeemit.

Sä näytät olevan ympäröivästä todellisuudestasi täysin vieraantunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/5304 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syitähän on paljon, se on selvä. Jokaisen oma asia täysin.

Yksi ryhmä on kuitenkin ikuisesti teini-ikää viettävät egosentrisyyteen jämähtäneet fomoilijat. Ryhmä siinä kuin muutkin ryhmät.

Kyllä se teini-ikä loppuu ihan jokaisella riippumatta siitä lisääntyykö vai ei. Ymmärtäähän sen toki, että epäkiitollisia ruuhkavuosia verenmaku suussa suorittava mamma kokee tarvetta vähätellä toisen ihmisen mukavampaa elämäntyyliä.

Osui ja upposi näemmä. Tänään vielä jokunen tykkää Oak Barrell päivityksistäsi, kymmenen vuoden päästä ei enää kukaan. Me olemme silloinkin matkalla perheenä aivan kuten nytkin. Ikäihmisenä se vapaus sinulla sitten vasta koittaakin, kun et pääse edes sitä yhtä kynnystä yksiöstäsi pois.

Ottakaa lisää koiria.

Ottaa näemmä mammalla koville kun tänäkin aamuna on joutunut heräämään raatamaan perheen eteen seuraavaksi 18 tunniksi eivätkä ne kakaranperkuleet vieläkään osaa muuta kuin huutaa ja sotkea. Tottele eivät tietenkään myöskään. Ymmärrän, harmittaahan se!

No jaa. Mä heräsin kymmeneltä ja olen lähdössä tyttären kanssa kaupungille kiertelemään. Poika lupasi sillä välin siivota. Heistä tulee pyllynpesijöitä isoina, ehkä sinullekin. Lapset katsos kasvavat, eivätkä ole ikuisesti pieniä. Voihan se koville ottaa, kun huomaa, että omassa elämässä ei sitten lopulta ole mitään järjellistä pointtia.

En ole tuo, jolle vastasit, mutta mua on aina säälittänyt ihmiset, jotka on niin yksinkertaisia, etteivät keksi elämäänsä muuta sisältöä kuin lapset. Viimeinen lauseesi paljastaa, että sinäkin kuulut tähän tyhjäpäiden laumaan. Toki on hyvä, että voitte niitä lapsia elämänne sisällöksi hankkia, mutta entäs jos ne lapset ei enää aikuisina välitäkään pitää yhteyttä?

En usko, että niin käy ja jos käykin, niin se on vain elämää. Todellakin, lapset elämässä on jotain sellaista, mitä ei mikään muu voi korvata. Naurattaa joskus lapsettomien höyryäminen koirien tai milloin minkäkin asian parissa, se vasta tyhjäpäistä on.

Eri, mutta tyhjäpäistä välittää lemmikeistään ja olla innoissaan niiden edesottamuksista? Eli lapsistaan välittäminen ja heidän asioistaan intoilu on myös tyhjäpäistä tuolla logiikalla. Harrastuksia on ihmisillä monia ja erilaisia, miksi lapsettoman harrastukset ovat vähäpätöisempiä kuin perheellisen? Eikö saa innostua savenvalantakurssista jos on lapseton? Perheellinen sitten saa, jos perheellisellä on aikaa sellaiselle kurssille. Eivät lapsettomat etsi korvikkeita, heillä ehkä on aikaa ja rahaa laittaa harrastuksiin ja lemmikkeihin ja he tekevät sen. Uskon, että lapsenkorviketta ei ole, mutta jos ei halua korvata yhtään mitään vaan elää elämäänsä kuten haluaa, miksi se nähdään lapsenkorvikkeena?

Vierailija
1144/5304 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio hankkia lapsia koska lähes jokainen kana liittää lapset isän ja appiukon sukuun. Ironisinta on että MIEHET syrjivät naisia aviomiehen nimen kantamisen takia ja silti akat vaihtavat nimeä kaksinaamaisen, itsekkään käärmeen mukaan.

Sen saa valita sen saa valita sen saa valita. Ja silti nainenkin valitsee aina syrjiä itseään :D heterosuhteet eivät tosiaan ole terveitä, ei ihme että teitä ta*etaan koko ajan.

Ota lääkkeet. Tässä kommentissa ei ollut päätä eikä häntää.

Otitko omat lääkkeesi, kun tulit tänne vaikka sinulta ei kysytty mitään. Mene lisää lisääntymään ihan rauhassa.

Vierailija
1145/5304 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkein syy lapsettomuuteeni on se että en enää usko miesten kykyyn rakastaa naista, enkä halua olla yksinhuoltajakaan. Voi olla, että olen lukenut liikaa tätä palstaa.

Olet lukenut liikaa tätä palstaa. Pareton periaate (missä tahansa ilmiössä 80 % seurauksista johtuu 20 %:sta syistä) pätee tähänkin = suurin osa miehistä on aivan normaaleja ja elävät omaa elämäänsä kokematta tarvetta surffailla nettipalstoilla keksimässä juttuja 18-vuotiaiden panemisesta. Jakojäännökset mouhuavat täällä loppujenkin puolesta pilaamassa niiden maineen ja ajamassa sukupuolet yhä kauemmas toisistaan.

Vierailija
1146/5304 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta olevan realistinen kuva monillakaan raskaudesta, synnytyksestä ja vanhemmuudesta. Jotenkin hyvin negatiivinen ja liioitteleva. Ei se ole kamalaa ja raskaus ja synnytys ei tee tuhoa naisen vartalolle. Maailman luonnollisimpia asioita ja synnytykseenkin löytyy tehokkaat kivunlievittäjät.

Realistinen kuva? Mikä sinä olet sanomaan, mikä on realistinen kuva vanhemmuudesta?? Sehän on täysin kiinni siitä, miten itse sen vanhemmuuden kokee. Ja jos lapsen tuomat muutokset (ihan ne yleiset ja vääjäämättömät muutokset!) elämään on hyvin negatiivisia yksilön näkökulmasta, niin silloin se vanhemmuus on negatiivinen asia, mitenkään liioittelematta. Se on ihan realismia se.

Vierailija
1147/5304 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä seksistä

Ei ole miestä eikä rahaa / varaa kasvattaa lapsi

En halua pilata vartaloa ja vielä vähemmän alapäätä

Haluan nukkua yöni hyvin

Et voi tietää onko lapsi juuri sellainen kuin haaveilet

Olen yksinäinen

Pahin pelkoni on että lapsi sairastuu vakavaan perinnölliseen sairauteen

Haluan välttää lasut ja huostaanoton

Vierailija
1148/5304 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan pidä lapsista, en ole koskaan pitänyt kuin ehkä muutamasta ja hetkittäin.

Olen aina tiennyt etten halua lapsia, se ei niinkään ole valinta vaan sellainen minä olen.

Näin keski iällä kun katson ruuhkavuosia eläviä tuttuja ja 2-3 kiljuvaa vilkasta huutavaa lasta marketissa paimentavia vanhempia, niin aina ja aina vaan enemmän olen sitä mieltä että se pas...avaippojen vaihtoralli ja yleensäkään lapsiperhearki ei ole mun juttu.

Vierailija
1149/5304 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat jäävät vanhana hoitamatta, mutta toisaalta, moni saattaa olla vanhana niin hyvässä kunnossa, ettei tarvitse toisten apua. Ainakin jos on hyvät elämäntavat, syö terveellisti, liikkuu, eikä juo ja pystyy jo nyt säästämään eläkkeensä. Mitään vanhustenhoidon kriisiä ei välttämättä edes tule.

Vierailija
1150/5304 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kasvatus ei vaan kiinnosta, ei ole koskaan kiinnostanut. En myös halua pilata kehoani raskaudella ja synnytyksellä.

Edelleen ajatellaan, että äiti on se lapsen ensisijainen vanhempi ja äiti jää kotiin lasta hoitamaan tämän ensimmäisinä elinvuosina, äiti joustaa jne. mutta minä en halua luopua urastani.

Erotilanteissa se on nainen, joka lapsen lähivanhemmaksi jää enkä halua enkä voi (reissutyö, olen paljon jopa viikkoja poissa kotoa) olla yh. Olen itse yh:n lapsi ja nähnyt mitä se on, joten siitäkään syystä en halua sitä. Ja eroaminen on niin yleistä, että pakko jokaisen naisen miettiä lapsiasiaa pohtiessaan, pystyykö olemaan yh.

Naiselle lapsi on niin iso riski, ettei se kannata. Jos olisin mies, voisin suostua isäksi, mutta naisen roolissa en ikinä.

Oma äitini on jo kuollut, mutta hän hyväksyi vapaaehtoisen lapsettomuuteni. Isä ei ole hyväksynyt ja tuskin hyväksyy, hänelle geenien siirtäminen eteenpäin ja suvun jatkuminen on kaikkein tärkeintä.

Näin, ja sitten miehiä syytetään yleensä seksismistä ja sukupuolittamisesta. 

Miehenä en näe asiaa lainkaan samoin, naista/äitiä ei tarvita välttämättä muuhun kuin synnytykseen. Minähän nuo meidän lapset olen hoitanut ihan sytymästä asti, syöttänyt yöt jne.

Ja jos ero tulisi, niin minun ne lapset olisi pakko ottaa. Ei se ole sukupuolesta kiinni vaan siitä kumpi on parempi vanhemmaksi.

Mutta naisille ne kakarat silti ehdottomassa valtaosassa tapauksista jäävät. Pahimmassa tapauksessa mies ryntää kikkeli paljaana siittämään lisää lapsia jollekin toiselle.

Mun muija ei halunnut lapsia niin olen käynnyt paria vauvapalstan naista luonnollisella tavalla auttamassa. 

Vierailija
1151/5304 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ryhmä on kuitenkin ikuisesti teini-ikää viettävät egosentrisyyteen jämähtäneet fomoilijat. Ryhmä siinä kuin muutkin ryhmät.

Kyllä se teini-ikä loppuu ihan jokaisella riippumatta siitä lisääntyykö vai ei. Ymmärtäähän sen toki, että epäkiitollisia ruuhkavuosia verenmaku suussa suorittava mamma kokee tarvetta vähätellä toisen ihmisen mukavampaa elämäntyyliä.

Osui ja upposi näemmä. Tänään vielä jokunen tykkää Oak Barrell päivityksistäsi, kymmenen vuoden päästä ei enää kukaan. Me olemme silloinkin matkalla perheenä aivan kuten nytkin. Ikäihmisenä se vapaus sinulla sitten vasta koittaakin, kun et pääse edes sitä yhtä kynnystä yksiöstäsi pois.

Ottakaa lisää koiria.

Ottaa näemmä mammalla koville kun tänäkin aamuna on joutunut heräämään raatamaan perheen eteen seuraavaksi 18 tunniksi eivätkä ne kakaranperkuleet vieläkään osaa muuta kuin huutaa ja sotkea. Tottele eivät tietenkään myöskään. Ymmärrän, harmittaahan se!

No jaa. Mä heräsin kymmeneltä ja olen lähdössä tyttären kanssa kaupungille kiertelemään. Poika lupasi sillä välin siivota. Heistä tulee pyllynpesijöitä isoina, ehkä sinullekin. Lapset katsos kasvavat, eivätkä ole ikuisesti pieniä. Voihan se koville ottaa, kun huomaa, että omassa elämässä ei sitten lopulta ole mitään järjellistä pointtia.

En ole tuo, jolle vastasit, mutta mua on aina säälittänyt ihmiset, jotka on niin yksinkertaisia, etteivät keksi elämäänsä muuta sisältöä kuin lapset. Viimeinen lauseesi paljastaa, että sinäkin kuulut tähän tyhjäpäiden laumaan. Toki on hyvä, että voitte niitä lapsia elämänne sisällöksi hankkia, mutta entäs jos ne lapset ei enää aikuisina välitäkään pitää yhteyttä?

En usko, että niin käy ja jos käykin, niin se on vain elämää. Todellakin, lapset elämässä on jotain sellaista, mitä ei mikään muu voi korvata. Naurattaa joskus lapsettomien höyryäminen koirien tai milloin minkäkin asian parissa, se vasta tyhjäpäistä on.

Eri, mutta tyhjäpäistä välittää lemmikeistään ja olla innoissaan niiden edesottamuksista? Eli lapsistaan välittäminen ja heidän asioistaan intoilu on myös tyhjäpäistä tuolla logiikalla. Harrastuksia on ihmisillä monia ja erilaisia, miksi lapsettoman harrastukset ovat vähäpätöisempiä kuin perheellisen? Eikö saa innostua savenvalantakurssista jos on lapseton? Perheellinen sitten saa, jos perheellisellä on aikaa sellaiselle kurssille. Eivät lapsettomat etsi korvikkeita, heillä ehkä on aikaa ja rahaa laittaa harrastuksiin ja lemmikkeihin ja he tekevät sen. Uskon, että lapsenkorviketta ei ole, mutta jos ei halua korvata yhtään mitään vaan elää elämäänsä kuten haluaa, miksi se nähdään lapsenkorvikkeena?

Et taida olla sinäkään täysipäinen mäiskyttäjä. En kaipaa mitään korviketta jos lapsiasia sillä nimellä kutsutaan. Minulla on rikas monipuolinen elämä ilman lapsiakin. Ne tehkööt ketkä niin päättää. Iloista uuttavuotta sullekin.

Vierailija
1152/5304 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa lisää koiria.

"Uskon, että lapsenkorviketta ei ole, mutta jos ei halua korvata yhtään mitään vaan elää elämäänsä kuten haluaa, miksi se nähdään lapsenkorvikkeena?"

Koska näin sanovilla ihmisillä ei ole mitään muuta elämää kuin ne lapset. Heidän näköalansa on täysin kaventunut, eivätkä he näin ollen osaa edes ajatella asioita mistään muusta kuin siitä omasta putkimaisesta vinkkelistään käsin. He ovat hyvin yksinkertaisia.

Vierailija
1153/5304 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän länsimainen yhteiskuntajärjestys ole ainoa, eikä edes oikea. Monessa maassa lapsia todellakin tehdään vanhuudenturvaksi ja perheestä huolehtiminen on ensisijaista, vaikka ei kai teille lapsettomille kerma*erseille kannata selittää.

Käyttämäsi termi "kermaperse" kertoo sinusta kaiken tarvittavan. Lapsettomien vapaudesta ja huolettomuudesta kateellinen ja katkera äippähän se siellä.

Vierailija
1154/5304 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että itse tekee lapsia ei ole välttämättä tae suvun jatkumiselle. Voi olla että lapsesi jonka olet tehnyt jatkamaan sukua ei itse halua lapsia. Voi olla että lapsesi kuolee ns. ennen aikaisesti. Mitä vaan voi tapahtua.

Sitä paitsi olisi typerää jos se olisi ainut syy hankkia lapsia.

Vierailija
1155/5304 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa lisää koiria.

Et taida olla sinäkään täysipäinen mäiskyttäjä. En kaipaa mitään korviketta jos lapsiasia sillä nimellä kutsutaan. Minulla on rikas monipuolinen elämä ilman lapsiakin. Ne tehkööt ketkä niin päättää. Iloista uuttavuotta sullekin.

Ja se luetunymmärtäminen...?

Kävisitkö etsimässä itsellesi jostain sellaista, ja palaa vasta sitten takaisin tänne.

Eri

Vierailija
1156/5304 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen tehkää tai olkaa tekemäätä lapsia. Näin ollu aina, ja on tulevaisuudessakin. Aamen.. 😜😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
1157/5304 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen tehkää tai olkaa tekemäätä lapsia. Näin ollu aina, ja on tulevaisuudessakin. Aamen.. 😜😂😂😂😂😂😂😂

..

Vierailija
1158/5304 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että itse tekee lapsia ei ole välttämättä tae suvun jatkumiselle. Voi olla että lapsesi jonka olet tehnyt jatkamaan sukua ei itse halua lapsia. Voi olla että lapsesi kuolee ns. ennen aikaisesti. Mitä vaan voi tapahtua.

Sitä paitsi olisi typerää jos se olisi ainut syy hankkia lapsia.

Mä en ole muutenkaan koskaan ymmärtänyt tuota perustelua suvun jatkamisesta.

Joo okei, joskus 1900-luvun alussa ja sitä ennen se varmasti olikin vielä iso juttu, kun lapset jatkoivat suvun tilaa ja karjanpitoa suoraan jne. Mutta että nykyään? Mitä väliä jatkuuko se suku vai ei?

Vierailija
1159/5304 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ketju tuhan pastan lorikointia ees taas.

Vierailija
1160/5304 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaus ja synnytys ovat liian suuri riski ja rasite keholle. Ällöttää ajatuskin olla raskaana ja vielä enemmän riskejä on synnytyksessä. Haluan itse päättää kehostani enkä rikkoa sitä tarkoituksella. Pidän suurena huijauksena kun raskaudesta ja synnytyksestä puhutaan naisille ihanana aikana. Minua ei ku**teta. Olen seurannut vierestä niin monta hankalaa raskautta ja vielä hankalampaa synnytystä jotta minua ei moiseen hommaan saa ryhtymään. Kuka haluaa vapaaehtoisesti ottaa kuolemanriskin ja loppuiän vammat? Kukaan ystävistäni tai sukulaisista ei ole selvinnyt synnytyksestä ilman pysyviä vaurioita.

Keisarinleikkauksen saa Suomessa, kun pyytää. Raskaudella on myös positiivisia vaikutuksia naisen kehoon, esim. pienentää rintasyövän riskiä kudosvaikutustensa vuoksi.

No ei saa pelkästään pyytämällä, niin kuin ei saa umpisuolen poistoakaan. Keisarileikkaus on lääketieteellinen toimenpide ja sellaiseen pitää olla peruste, koska leikkauksissa on aina riskit ja siitäkin voi tulla jälkiseurauksia. Alatiesynnytykseen pyritään aina, kun se on mahdollista, ja synnytyspelkoa pitää hoitaa sen sijaan, että leikellään maha auki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme