Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (5302)

Vierailija
421/5302 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap:n oma perce kestä tehdä niin paljon lapsia ettei tarvitsisi väkisin pakottaa muita haluttomia siihen?

Vierailija
422/5302 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä kohdeltiin kuin prinsessaa ja painotettiin miten erityinen olen. En sitten halunnut tyytyä perustamaan perhettä minkään peruspertin kanssa. Pitäisi olla iso talo ja lastenhoitajat ym., jotta jaksaisiin. Nyt kissan jaksaa juuri ja juuri ruokkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/5302 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on vastuullisen aikuisen käytöstä, että tiedostaa omat puutteensa ja pohtii vanhemmuutta juuri siltä kantilta, että mitä annettavaa minulla on lapselle. Ei niin päin, että lapsi tehdään omaa elämää parantamaan tai sokeasti jonkun biologisen alkukantaisen lisääntymishalun kourissa, huolimatta siitä, että on varaton ja sivistymätön lähiöasukki, jonka kaikista lapsista tulee nepsyja. Jostain kumman syystä.

Fiksuimmat ja koulutetuimmat lähipiirissäni ovat lapsettomia, niin olen minäkin. Vastuuttomat ja impulsiiviset, pelkkien tunteiden vietävissä ovat puolestaan niitä, jotka hehkuttavat jotain puuduttavaa prisma-arkea, joka puolestaan itselleni on täysi kauhistus. En tiedä millainen ihminen elää tyytyväisenä toisteista arkea, josta puuttuu älyllinen haaste ja uudet kokemukset.

Minä en ymmärrä perheellisiä, koska elämääni sisältöä tuo aivan muut asiat, kuten jatkuva opiskelu ja itseni haastaminen. En pidä rutiineista. Jatkuva siivoaminen, räkänokkien pyyhkiminen ja kokkaaminen kuulostaa vankeustuomiolta. Toisaalta monet perheelliset eivät ymmärrä minua. He saavat ilonsa siitä, että se kiukutteleva taapero hymyilee sulle kerran päivässä räkäkuplien ja kyynelten läpi.

Vierailija
424/5302 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lapsista, enkä ole koskaan pitänyt. Vanhemmille kai ok, koska sisaruksillani on lapsia.

Vierailija
425/5302 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudutte kaikki helvetin tuleen.

Ite joudut. Typerys.

Vierailija
426/5302 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapsettomat varttuneet naiset joihin olen lähemmin tutustunut ovat olleet kummallisia. Elämä koetetaan epätoivoisesti täyttää jollain korvikkeella, ikäänkuin pitkäaikaisvanki joka rakentaa tulitikuista Notre Damea tms. Aiemmin koin että lapsettomuus voisi naisessa olla plussaa kun itsellä on lapsia. Nyt tuntuu että ei toimi, liian erilaista.

Toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään. Tämä on vain kolmen lapsen isän mielipide.

Vierailija
427/5302 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin aina halunnut isäksi, mutta olen nainen. Perinteinen äidin rooli ei tunnu omalta eikä kiinnosta.

Tasan ei käy onnen lahjat. Minä taas olisin aina halunnut äidiksi, mutta olen mies. Surullista.

Vierailija
428/5302 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppa rupsahtaa, tai on  kuin ilmapallo ja tussukka löystyy. Raskaus-arvet näin äidilläni,  vastenmieliset   ja ikuisen pömppövatsan joka ei todellakaan lähde jumppaamalla pois. Haluan olla tyttömäisen simpsakka. Vanha sanonta, että lapsen synnyttyä äiti "ämmittyy", joka pitääkin  paikkansa.

Vierailija
429/5302 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia, koska en halua omistaa elämääni muille, haluan elää itseäni varten. Moni vanhempi on pelkkä elämyspalvelujen ja ylläpidon tuottaja jälkikasvulleen. Omille toiveille ja haluille ei sitten jää tilaa, elämä menee muita passatessa.

Vierailija
430/5302 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lapsettomat varttuneet naiset joihin olen lähemmin tutustunut ovat olleet kummallisia. Elämä koetetaan epätoivoisesti täyttää jollain korvikkeella, ikäänkuin pitkäaikaisvanki joka rakentaa tulitikuista Notre Damea tms. Aiemmin koin että lapsettomuus voisi naisessa olla plussaa kun itsellä on lapsia. Nyt tuntuu että ei toimi, liian erilaista.

Toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään. Tämä on vain kolmen lapsen isän mielipide.

Ei pahastuta, ymmärrettävää, että noinhan sinun täytyy itsellesikin jatkuvasti vakuutella, jotta kestät.

Vierailija
431/5302 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole löytänyt sopivaa miestä, joka oikeasti haluaisi lapsia. Moni olisi saattanut taipua painostuksesta, mutta olivat tyytyväisiä, kun emme siihen ryhtyneet.

Ja kun miehet eivät ole olleet tarpeeksi vakaita, turvallisia ja määrätietoisia, niin pelottaisi liikaa taloustilanne, maailman kriisit sekä lapsen kasvattaminen tervepäiseksi ja yhteiskuntakelpoiseksi. Pelottaisi, että lapsesta tulee masentunut tapatyötön tai päihdeongelmainen.

Vierailija
432/5302 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla ottaa niitä riskejä joita lasten hankkiminen tuo tullessaan. Jos näkisin kristallipallosta että kaikki menee täydellisen hyvin niin voisin harkita.

Vierailija
433/5302 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne harrastukset, joita korvikkeiksi kutsut, ovat olleet sellaisia joista et ole pitänyt. Se on täysin ok, eivät kaikki pidä samoista asioista. On myös ok sanoa, että lapseton ja lapsellinen voivat olla liian erilaisia toisilleen, kumpikaan ei välttämättä ymmärrä toisen elämää ja maailmaa eikä halua siihen mukaan.

Vierailija
434/5302 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudutte kaikki helvetin tuleen.

Ite joudut. Typerys.

Joutuvatko kiltit lapsukaisetkin ja jos eivät niin kuka heidät sitten hoitaa kun kaikki väärintekijät on liekitetty?

Vierailija
435/5302 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap itselläsi? Oletko perustanut perheen? Minä en itse halua lapsia tähän maailmaan, koska se tuottaa yhä enemmän rakennuksia, luonnon tuhoamista, vaatteita yhä enemmän ja kaikkea materiaa yhä enemmän, autoja, asuntoja yhä enemmän. Maapallon päällä jo liikaa ihmisiä, josta me kaikki tuhoamme luontoa yhä enemmän. Luuletko, että se on oikein luontoa kohtaan, kun maapallon päällä on jo liikakansoitusta. Tämä minun mielipide ei siis ole syyttää niitä, joilla lapsia, mutta jos ajattelee tätä koko maapallon tilannetta, niin aika tuhoisaa on koko ajan. Luontoa tuhotaan kaikin tavoin. Ja mielestäni ne metsän omistajat tekevät suurta työtä, että eivät enää myy metsiä, että luonto säilyy. Eli jos luonto tuhotaan, eläimet ym. niin ei ole silloin myöskään meitä ihmisiä enää lainkaan. Joten kunnioita luontoa. 

Liikakansoittaminen on ongelma Afrikassa ja Aasiassa mutta ei Suomessa. Vihreää ajatusmaailmaa että väkiluvultaan pienen Suomen pitäisi pelastaa maapallo kurittamalla omia kansalaisiaan kun ongelma on aivan muualla. Suomen teoilla ei ole juuri mitään merkitystä asiaan.

Vierailija
436/5302 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löytyisi vastuuntuntoinen mies kumppaniksi, niin voisin harkita yhden lapsen tekoa. Ihan vaan kokemuksen vuoksi. Miehen pitäisi kyllä ottaa vähintään puolet kasvatusvastuusta. Enemmänkin. Mun tavoite on ain ollut kokea elämä mahdollisimman monipuolisesti. Seikkailu kai sekin olisi, vaikka toisaalta maailma alkaa olla sillä mallilla, että surku käy lasta, joka siinä joutuu kasvamaan.

Toinen vaihtoehto olisi sitten löytää kumppani, joka pystyisi kustantamaan lasten ja kodinhoitajan, koska itse en haluaisi olla kahlittu kotiin, vaan elää äitiydestä huolimatta suht vapaata elämää. Tai voittaa lotossa, että voisin palkata sen henkilökunnan itse.

Koska kaikki kolme vaikuttaa aika epätodennäköisiltä vaihtoehdoilta ja lisääntymisen takaraja alkaa kohta iän puolesta tulla vastaan, kun neljäkymppiä uhkaavasti lähestyy, niin elelen ja kerään kokemuksia yksikseni. Mukavan vapaata elämää. Voin kuljeksia minne huvittaa hetken mielijohteesta. Vaikka muuttaa toiseen maahan huolehtimatta siitä, että revin muita ihmisiä juuriltaan.

Vierailija
437/5302 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ap itselläsi? Oletko perustanut perheen? Minä en itse halua lapsia tähän maailmaan, koska se tuottaa yhä enemmän rakennuksia, luonnon tuhoamista, vaatteita yhä enemmän ja kaikkea materiaa yhä enemmän, autoja, asuntoja yhä enemmän. Maapallon päällä jo liikaa ihmisiä, josta me kaikki tuhoamme luontoa yhä enemmän. Luuletko, että se on oikein luontoa kohtaan, kun maapallon päällä on jo liikakansoitusta. Tämä minun mielipide ei siis ole syyttää niitä, joilla lapsia, mutta jos ajattelee tätä koko maapallon tilannetta, niin aika tuhoisaa on koko ajan. Luontoa tuhotaan kaikin tavoin. Ja mielestäni ne metsän omistajat tekevät suurta työtä, että eivät enää myy metsiä, että luonto säilyy. Eli jos luonto tuhotaan, eläimet ym. niin ei ole silloin myöskään meitä ihmisiä enää lainkaan. Joten kunnioita luontoa. 

Liikakansoittaminen on ongelma Afrikassa ja Aasiassa mutta ei Suomessa. Vihreää ajatusmaailmaa että väkiluvultaan pienen Suomen pitäisi pelastaa maapallo kurittamalla omia kansalaisiaan kun ongelma on aivan muualla. Suomen teoilla ei ole juuri mitään merkitystä asiaan.

Maantietopuoli ok, Suomessakaan ei ole silti pakko kenenkään haluttoman lapsia tehdä antivihreänäkään.

Vierailija
438/5302 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä mitään lapsetomia naisia tunne.

Mitä muuten täällä kirjoittelet? Kuka ne sinun lapsesi hoitaa kun täällä laiskottelet?

Vierailija
439/5302 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kyllä selvinnyt lapsen kanssakin- vanha sana on: lapsi tuo leivän tullessaan. Pyydä Taivaan Isältä anteeksi tuota tekoasi lapsesi suhteen ,se oli 10 käskyssä kielletty teko.

Vierailija
440/5302 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako historia tuntea yhtään onnellista, vanhaa, lapsetonta naista? Ei tule heti mieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä