Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5304)
Sisarukseni syyttelivät minua siitä etten hoitanut tarpeeksi heidän (jotka ehtivät lisääntyä ensin) lapsiaan, ja syyttäminen sai vakavia muotoja. Äitini uhkaili ja kiristi minua erilaisilla asioilla jotka liittyivät hänen pelkoonsa liittyen siihen että saattaisin perustaa perheen.
Lapsi olisi joutunut kokemaan julmuutta suvun tahoilta tai nämä tilanteet olisivat vähintään aiheuttaneet hänelle samaa kärsimystä kuin ne ovat aiheuttaneet minulle.
En olisi voinut asettaa lasta pelastajan rooliin tilanteessa jossa kaikkialla ympärillä oli vihamielisyyttä.
Syy on hyvin yksinkertainen. En ole koskaan tuntenut halua tulla äidiksi. Tunne ollut sama teini-iästä tähän yli viidenkympin ikään. En tiedä "selitystä" tähän. Sisarusteni lapsista pidän, ja vietän heidän kanssaan säännöllisesti aikaa. En silti ole koskaan toivonut omia.
Olen tokaissut jo pikkulapsena vanhemmilleni että minä en kyllä ikinä halua omia lapsia. Jännä juttu että sama ajatus on pitänyt voimansa jo näin vuosikymmeniä myöhemmin. Tavallaan odotin nuorena aikuisena että koska se vauvakuume tulee. Ei tullut vaikka ympärillä ystäville lapsia syntyi. Ystävien lapset on hauskoja, mutta silti ei ole tullut itselle sitä oloa että olisipa itsellänikin lapsia. Itseäni ahdistaa ajatus miten sidottu sitä on 24/7 pieneen lapseen. Olen aika erityisherkkä ja todennut monet kerrat että kestän pienten lapsien seuraa ehkä pari tuntia kerrallaan, kaikki se vilkkaus ja melu vie omat voimani. Tarvitsen tuntikaupalla hiljaisuutta kotiini ja itselleni jotta voin itse palautua. Ajatus myös työ- ja perhe-elämän yhdistämisestä on ihan mahdoton itselleni. Jaksaisin korkeintaan vain jomman kumman. Itselläni ja puolisollani ei ole aikoihin ollut elämässämme mitään turvaverkkoja lapsen hoitoa ajatellen, sen jälkeen kun omat iäkkäämmät läheiset nukkuneet pois.
Kaikkien näiden edellämainittujen osalta sekä sen että ei ole tunnetta lapsen haluamisesta, ovat johtaneet siihen että lapsia ei myöskään tule. Todennäköisesti vanhana ei tarvitse jäädä kuitenkaan yksin pärjäämään, siitä pitänee huolen vähintään riittävä omaisuus jolla voit hankkia itsellesi loppuajaksi hoivapaikan jos tarve on. Muutoin elämäni osalta on kiva seurata läheisten ystävien lapsien kasvua ja kehittymistä.
Woke ja vihervasemmiston edistämä misogyniä.
Yksinkertaisesti; tykkään elämästäni ilman lapsia. Eli että on paljon aikaa (muille läheisille sekä itselle) ja vapaus tehdä ja mennä oman mielen mukaan!
N45vuotta
Vierailija kirjoitti:
Olen tokaissut jo pikkulapsena vanhemmilleni että minä en kyllä ikinä halua omia lapsia. Jännä juttu että sama ajatus on pitänyt voimansa jo näin vuosikymmeniä myöhemmin. Tavallaan odotin nuorena aikuisena että koska se vauvakuume tulee. Ei tullut vaikka ympärillä ystäville lapsia syntyi. Ystävien lapset on hauskoja, mutta silti ei ole tullut itselle sitä oloa että olisipa itsellänikin lapsia. Itseäni ahdistaa ajatus miten sidottu sitä on 24/7 pieneen lapseen. Olen aika erityisherkkä ja todennut monet kerrat että kestän pienten lapsien seuraa ehkä pari tuntia kerrallaan, kaikki se vilkkaus ja melu vie omat voimani. Tarvitsen tuntikaupalla hiljaisuutta kotiini ja itselleni jotta voin itse palautua. Ajatus myös työ- ja perhe-elämän yhdistämisestä on ihan mahdoton itselleni. Jaksaisin korkeintaan vain jomman kumman. Itselläni ja puolisollani ei ole aikoihin ollut elämässämme mitään turvaverkkoja lapsen hoitoa ajatellen, sen jälkeen kun omat iäkkäämmät läheiset nukkuneet pois.
Kaikkien näiden edellämainittujen osalta sekä sen että ei ole tunnetta lapsen haluamisesta, ovat johtaneet siihen että lapsia ei myöskään tule. Todennäköisesti vanhana ei tarvitse jäädä kuitenkaan yksin pärjäämään, siitä pitänee huolen vähintään riittävä omaisuus jolla voit hankkia itsellesi loppuajaksi hoivapaikan jos tarve on. Muutoin elämäni osalta on kiva seurata läheisten ystävien lapsien kasvua ja kehittymistä.
Mulla on kans toi erityisherkkyys sekä ääniherkkyys.
Haluan että alakertani pysyy kunnossa.
N45vuotta kirjoitti:
Yksinkertaisesti; tykkään elämästäni ilman lapsia. Eli että on paljon aikaa (muille läheisille sekä itselle) ja vapaus tehdä ja mennä oman mielen mukaan!
N45vuotta
Toivottavasti pidät siitä myös vanhana. Koska nykymenolla meillä ei riitä hoitajia vanhuksille, koska lapsia ei tähän maahan synny eikä tänne tule riittävästi väkeä muualtakaan.
En syyllistä niitä, jotka eivät pysty saamaan lapsia, mutta nämä jotka omasta mukavuudenhalustaan jättävät lapset tekemättä, hoitakoon itse itsensä vanhuksena. Enkä tarkoita, että omien lasten pitäisi hoitaa, ei se ole realistista, vaikka ihanteellista onkin. Tarkoitan, että kun niin suuri osa elää tässä hetkessä minä-ensin -periaatteella, niin tästä maasta loppuu nuori väki, tulevat veronmaksajat, tulevat hoitajat.
Vanhemmiksi päätyneet ihmiset ovat äksyjä, väsyneitä, itsekkäitä ja heillä on hirveä tarve puuttua toisten elämään väittämällä, että lisääntyminen on elämän tarkoitus. Ei muuten ole.
Lisäksi vanhemmat eivät arvosta edes itseään. Nähdään ettei omalla elämällä ole merkitystä ilman jälkikasvua.
Kuka nyt tuollaista elämää haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
N45vuotta kirjoitti:
N45vuotta
Toivottavasti pidät siitä myös vanhana. Koska nykymenolla meillä ei riitä hoitajia vanhuksille, koska lapsia ei tähän maahan synny eikä tänne tule riittävästi väkeä muualtakaan.
En syyllistä niitä, jotka eivät pysty saamaan lapsia, mutta nämä jotka omasta mukavuudenhalustaan jättävät lapset tekemättä, hoitakoon itse itsensä vanhuksena. Enkä tarkoita, että omien lasten pitäisi hoitaa, ei se ole realistista, vaikka ihanteellista onkin. Tarkoitan, että kun niin suuri osa elää tässä hetkessä minä-ensin -periaatteella, niin tästä maasta loppuu nuori väki, tulevat veronmaksajat, tulevat hoitajat.
Elämä on vanhana kurjaa. Ehkäpä sanon pam pam vanhana...
Vierailija kirjoitti:
N45vuotta kirjoitti:
N45vuotta
Ihan turha syyllistää heitä, jotka eivät lapsia halua. Kannustusta tarvitaan heille, joilla on jo lapsia ja jotka haluaisivat lisää, mutta syystä tai toisesta eivät tee. Meillä on kaksi lasta ja olisin halunnut vielä kolmannen, mutta mies kieltäytyi. Ymmärrän itsekin, että kulut olisi nousseet ihan eri tasolle, ensimmäisen ja toisen lapsen kohdalla nousu oli pieni. Kaksi lasta menee samassa huoneessa, mutta kolmas ei sinne sovi.
Vierailija kirjoitti:
Haluan että alakertani pysyy kunnossa.[/quote
No siihen voi vaatia sektion. Näin tekisin ehdottomasti jos vahingossa tulisin raskaaksi vasten tahtoani. Kirjaalinen paperi sektiosta etukäteen, lakimiehen laatimana. En usko että pystyisin aborttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmiksi päätyneet ihmiset ovat äksyjä, väsyneitä, itsekkäitä ja heillä on hirveä tarve puuttua toisten elämään väittämällä, että lisääntyminen on elämän tarkoitus. Ei muuten ole.
Lisäksi vanhemmat eivät arvosta edes itseään. Nähdään ettei omalla elämällä ole merkitystä ilman jälkikasvua.
Ei olla sen parempia kuin esim. virukset. Elämän tarkoitus on luoda lisää elämää, aivan kuten virukset joilla ei ole muuta tarkoitusta kuin lisääntyä, on ihmisenkin perimmäinen syy täällä oloon lisääntyminen.
Se vaan on totuus, että vasta kun saa oman lapsen ymmärtää mitä on rakkaus ja miksi olemme tässä maailmassa. Saada kasvattaa pieni ihminen aikuiseksi, ei sen suurempaa onnea ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kukaan kuolinvuoteellaan miettinyt, että onneksi en jatkanut sukuani. Surullista miten lyhytkatseisia ihmiset nykyään ovat.
Miten monta sukupolvea mennään eteenpäin, kunnes kantasuomalaisia ei enää ole maailmassa. Esim. Kiina ja Intia lisääntyvät, heitä tulee olemaan ajan loppuun, suomalaiset kuolevat sukupuuttoon.
Ihmiselämän tarkoitus, kuten minkä tahansa elävän, on lisääntyminen, oman sukuhaaran jatkaminen.
Elämän suurin rikkaus on oma lapsi, vasta silloin ymmärtää mitä rakkaus oikeasti on. Vasta silloin ymmärtää mikä järki tässä kaikessa on.
Säälittää kaikki jotka eivät tätä saa koskaan kokea, niin surullista.
Näin 57-vuotiaana olen ymmärtänyt oman elämäni tarkoituksen: se on olla ollut synnyttämättä lapsia. Sinä saat sitten lisääntyä minunkin puolestani. Kai sinulla nyt edes kymmenen lasta on?
Jos sinä et uskaltanut edes yhtä hankkimaan, niin miksi oletat toisen hankkivan kymmenen. Säälittävää, ja vaikka toinen hankkisi kymmenen, se ei sinun sukuani jatka yhtään. Olen pahoillani, ettet saanut kokea äitiyden onnea.
Minun sukuani jatkoi veli, minun ei tarvitse. Äitiyden onneen minä en usko, pelkkää myyttiä. Vai valehdellaanko meille lapsensa tappaneista tai kiduttaneista ja kiusanneista äideistä? Tälläkin palstalla monet ovat kertoneet kauhutarinoita äideistään. Ovatko ne kaikki valehdelleet? Miksi?
Ja tietenkin sinulla on vähintään kymmenen lasta, kun ne ovat sinulle rikkaus. Kuvaannollinen ja varmasti myös kirjaimellinen, valtiovallan anteliaalla avustuksella, ihan vanhempien palkoista riippumatta.
Ei, vaan veljesi jatkoi omaa sukuhaaraansa ei sinun, sinun linjasi sammuu valitettavasti sinuun.
Olisit varmasti ollut hyvä äiti lapsillesi.
Häh? Tiesin jo alta kymmenen vanhana, etten lapsia tee. Nyt viisikymmentä vuotta myöhemmin olen ylpeä, että osasin olla noin viisas noin nuorena. Kaikki eivät osaa.
Paljosta olet jäänyt paitsi.
Jossittelu on turhaa. Ei hänen vanhemmuutensa olisi mennyt juuri kuten sinulla. Jokaisella on oma elämä polkuineen. Et voi tietää jäikö kyseinen ihminen paitsi hyvästä vai huonosta.
Surullista, hän voisi olla jo isovanhempi. Mikä onni jää kokematta ilman lapsia ja mahdollisia lapsenlapsia. Tai jos ei lapsenlapsia, niin aikuisten lasten seura jää kokematta. Surullista miten tyhjäksi voi ihmisen elämä jäädä.
Miksi naisella pitää olla jokin "syy" lapsettomuuteen? Pitäisi kysyä samalla miksi jotkut miehet eivät halua lapsia. Sukupuolisidonnaisuus tässä kysymyksessä on täysin tarpeeton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olla sen parempia kuin esim. virukset. Elämän tarkoitus on luoda lisää elämää, aivan kuten virukset joilla ei ole muuta tarkoitusta kuin lisääntyä, on ihmisenkin perimmäinen syy täällä oloon lisääntyminen.
Se vaan on totuus, että vasta kun saa oman lapsen ymmärtää mitä on rakkaus ja miksi olemme tässä maailmassa. Saada kasvattaa pieni ihminen aikuiseksi, ei sen suurempaa onnea ole.
Kyllä ihminen eroaa viruksista hyvin monella tapaa. Meillä on esimerkiksi hyvin monimutkainen kulttuuri ja pystymme ajattelemaan sekä mennyttä, tulevaa että nykyhetkeä.
Se on hyvin surullista, jos elämä typistyy pelkkään lisääntymiseen, onneksi on toisenlaistakin ajattelua. Eihän me kehityttäisi mihinkään, jos oltaisiin jääty eläimen tasolle ihan vaan lisääntymään.
Pelkkää soopaa tuo "sitten vasta ymmärrät rakkaudesta" -höpötys. Kyllä minä teen hyvin paljon muita mielekkäämpiä asioita kuin hoidan toista ihmistä. Minulla on elämänmittainen ilo, onni, rakkaus ja merkitys elämälleni. Mitäs sinä teet kun se lapsi lähtee elämään omaa elämää? Seuraat vierestä, kun toinen elää? Hankippa kuule ihan oma elämä.
Vierailija kirjoitti:
N45vuotta kirjoitti:
N45vuotta
Jos olet yhtään seurannut uutisia viimeisen 10 vuoden ajalta, niin nuoret joiden pitäisi aloittaa työelämä, eivät kestä sitä, mielenterveydet reistailee ja päät hajoaa pienestäkin vastoinkäymisestä jos jokin ei mene heidän mielensä mukaan, joten joka neljäs-viides jää nykyään sairaseläkkeelle heti kun valmistuvat. Miten ne tulevia veronmaksajia olisivat, sillä me työssäkäyvät lapsettomat niiden parikymppisten työttömyyseläkkeet maksetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihminen eroaa viruksista hyvin monella tapaa. Meillä on esimerkiksi hyvin monimutkainen kulttuuri ja pystymme ajattelemaan sekä mennyttä, tulevaa että nykyhetkeä.
Se on hyvin surullista, jos elämä typistyy pelkkään lisääntymiseen, onneksi on toisenlaistakin ajattelua. Eihän me kehityttäisi mihinkään, jos oltaisiin jääty eläimen tasolle ihan vaan lisääntymään.
Pelkkää soopaa tuo "sitten vasta ymmärrät rakkaudesta" -höpötys. Kyllä minä teen hyvin paljon muita mielekkäämpiä asioita kuin hoidan toista ihmistä. Minulla on elämänmittainen ilo, onni, rakkaus ja merkitys elämälleni. Mitäs sinä teet kun se lapsi lähtee elämään omaa elämää? Seuraat vierestä, kun toinen elää? Hankippa kuule ihan oma elämä.
Voi kultapieni, ei se ole joko tai, ei omasta elämästä tarvitse luopua kun saa lapsia. Niin on vääristynyt kuva lapsettomilla meidän vanhempien maailmasta. Meillä on kaikki mitä lapsettomilla ja vielä elämän tarkoitus ja suurin lahja siihen päälle. Olen pahoillani, että sinulta se puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
N45vuotta kirjoitti:
N45vuotta
Mitäpä jos sinä hoitaisit ihan itse omat lapsesi. Miksi lapsettomien pitää verovaroin tukea lapsellisia, kun emme itse näitä palveluja käytä? Maksa ihan itse lapsesi terveydenhoito, hammashoito, neuvola, päivähoito, varhaiskasvatus, alakoulu, yläkoulu, amis, lukio, amk, yliopisto, lastensuojelun palvelut, jne, jne, jne. Maksatatte muilla. Häpeäisit. Itsekäs.
Jossittelu on turhaa. Ei hänen vanhemmuutensa olisi mennyt juuri kuten sinulla. Jokaisella on oma elämä polkuineen. Et voi tietää jäikö kyseinen ihminen paitsi hyvästä vai huonosta.