Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5304)
Sisarusten perhe-elämä esimerkkinä ei paljon hotsita.
En ole tähän päivään mennessä keksinyt yhtään hyvää syytä miksi juuri minun pitäisi hankkia jälkikasvua.
Huonot geenitkin ym. haittaa.
Lapset ovat varakkaiden juttu
En ole ikinä ymmärtänyt miksi lapsia pitäisi hankkia. Mikä se argumentti on, että niitä pitäisi olla? Mitä minä tekisin lapsella?
🇺🇦🇮🇱
Te jotka ette halua omia hevosia niin mikä siihen on syynä?
Ei vanhempia pahemmin kiinnosta jatkanko sukua vai en kun lastenlapsia on muutenkin jo yli 10. Ehkäpä se suku säilyy. Ja eiväthän naiset jatka omaa sukuansa, vaan jatkavat miehen sukua (tai näin eräs vanhempi sukulaiseni ainakin totesi).
1) en halua koskaan kokea synnytystä. 2) en halua koskaan olla raskaana. 3) raskaana oleminen vanhentaa naisia solutasolla kuluttaen, oliko n. 11v jonkun arvion mukaan. Haluan pysyä nuorekkaana. 4) elän täysin vain itseäni varten. 5) tiedän miten paljon vaatii olla oikeasti hyvä vanhempi, joten tiedän myös etten ole valmis siihen. 6) tällä maailmalla, tai Suomella ei ollut resursseja tukea omaa opiskeluani, sairastumistani masennukseen, tai syrjäytymistä työelämästä. Miksi siis tekisin lapsen omilla geeneilläni, jos näin jo oman elämäni aikana ettei ole takeita turvatusta elämästä? 7) en ole tavannut vielä yhtäkään miestä joka olisi ansainnut lapsen, tai jonka olisin ajatellut olevan hyvä isä. 8) omat vanhempanikin epäonnistuivat vanhempina täysin. Ja heidän vanhempansa. Ja tuttavien vanhemmista useat. Kamalaa katsottavaa. 9) en oikeasti halua vain rupsahtaa, olen nytkin joutunut näkemään vaivaa tavallista ikääntymistä vastaan mielestäni ihan tarpeeksi. En halua pilata nahkaani tai joutua parsituksi kasaan. 10) koen että omien aatteiden, ajatusten ja kokemusten sanallinen siirtäminen sukupolvien yli on tärkeämpää, kuin oman geenin, veren tai dna:n. 11) sukupuolten tasa-arvo vanhemmuudessa on aivan surkea, en halua lapsesta omaa projektia samalla kun siittäjä porhaltaa ilman yhtä painavaa vastuuta. 12) ihmiset ovat kamalia, sotaisia ja itsekkäitä. Miksi tekisin noin inhottavan eliön lisää tähän maailmaan?
Siinä heti ekana mieleen tulleet. Enemmänkin syitä varmasti on jos ajattelisi tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Koska naisen elämä loppuu kun lapsi syntyy. Sen jälkeen hänellä ei ole enää edes nimeä, hän on pelkkä äiti, eikä ikinä enää mitään omaa, hän on vain lapsia ja miestä palveleva orja. En ikinä halunnut elää niin, ja olen joka päivä onnellinen oikeasta päätöksestä.
Yhteiskunnallisesti on aina kaikin tavoin helpompaa alistaa, määräillä, sivuuttaa ja sortaa synnytyskoneita.
Mun kipukynnyksellä jo hampaiden vaihtuminen on lapsirääkkäytä. En haluaisi oman lapseni joutuvan kokemaan sitä. Vieläkin vihloo ja sattuu kun ajattelen.
Te, jotka teette typeriä aloituksia, niin mikä siihen on syynä?
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette halua omia hevosia niin mikä siihen on syynä?
Mä oon taas aina ihmetellyt miksi joku ei halua koiraa 🤔, pitäisiköhän tehdä oma aloitus aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naisen elämä loppuu kun lapsi syntyy. Sen jälkeen hänellä ei ole enää edes nimeä, hän on pelkkä äiti, eikä ikinä enää mitään omaa, hän on vain lapsia ja miestä palveleva orja. En ikinä halunnut elää niin, ja olen joka päivä onnellinen oikeasta päätöksestä.
Yhteiskunnallisesti on aina kaikin tavoin helpompaa alistaa, määräillä, sivuuttaa ja sortaa synnytyskoneita.
Vaihdoin yhdessä vaiheessa koko nimeni. Lapsille sillä ei ollut mitään merkitystä, koska nimeni on äiti. Mahtaako ne edes tietää minkä niminen olen ja onkohan unohtaneet sen ensimmäisenkin... Tiesikö ne edes sitä..
Naiset hoivaa tänä päivänä kaikenmaailman jyrsijöitä, vipeltäjiä ja karvaturreja. Ennen hoivattiin omia vauvoja, mutta nämä karvaiset oliot ovat korvanneet omat vauvat koska mukavuus ja minäminä ja vain minä itse....
Vierailija kirjoitti:
Naiset hoivaa tänä päivänä kaikenmaailman jyrsijöitä, vipeltäjiä ja karvaturreja. Ennen hoivattiin omia vauvoja, mutta nämä karvaiset oliot ovat korvanneet omat vauvat koska mukavuus ja minäminä ja vain minä itse....
Lemmikeillä on tapana kuolla joten niitä ei tarvitse hyysätä lopun ikäänsä. Yhtä kissaani kaipaan vieläkin, mutta monta lemmikkiä on ollut mitä on katsellut sillä silmällä että miten hitossa sain juuri sen yksilön joka päättää elää monta vuotta yli lajityypillisen elinikänsä, kuolis jo
Vierailija kirjoitti:
Meinaat siis, että karvaturrit hoitavat ihan itse itsensä? Että niiden ruoasta, terveydestä, riittävästä liikunnasta ja muusta ei tarvitse niiden omistajan huolehtia lainkaan? Trololoo :D
En oikein näe syytä miksi lapsi tulisi hankkia? En välitä lapsista. Mielestäni tylsää ja usein ärsyttävää seuraa. Lisäksi rakastan elämääni, vapautta, matkustelua, hyviä yöunia, ulkona käymistä, harrastuksiani. En myöskään haluaisi pilata timmiä vartaloani olemalla raskaana. Enkä tahtoisi synnyttää. Tykkään alapäästäni juuri sellaisena kuin se on.
Suurin syy lapsettomuuteen on kuitenkin se, että tylsistyn lasten seurassa. En näe yhtäkään kivaa syytä miksi semmoisen hankkisin.
Minusta on älytöntä, että lapsia ei saisi inhota!
Velan pitäisi aina olla jotenkin, että "pidän kyllä lapsista...suorastaan rakastan siskoni lapsia....ikävä kyllä, anteeksi, en ole hankkinut omia ja ymmärrän, että en nyt tiedä elämästä mitään ja jään kaikesta hienosta paitsi, mutta....."
Ja p****t, minä kyllä ihan oikeasti inhoan lapsia ja niiden typeryyttä! Joten lienee parasta ihan kaikille, että en oikeasti edes esitä mitään muuta. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat siis, että karvaturrit hoitavat ihan itse itsensä? Että niiden ruoasta, terveydestä, riittävästä liikunnasta ja muusta ei tarvitse niiden omistajan huolehtia lainkaan? Trololoo :D
No sen hoivavietin verran se vaatii vaivannäköä, mutta ei lähellekään niin paljon kuin vauvan hoito. Turren voi aina tyrkätä koirahoitolaan pariksi viikoksi tai tuttavalle ja lähtä Italian matkalle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sen hoivavietin verran se vaatii vaivannäköä, mutta ei lähellekään niin paljon kuin vauvan hoito. Turren voi aina tyrkätä koirahoitolaan pariksi viikoksi tai tuttavalle ja lähtä Italian matkalle...
Jos ei haluaisi nähdä vaivaa, niitä elukoita ei otettaisi ollenkaan.
Kaffebulla kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt miksi lapsia pitäisi hankkia. Mikä se argumentti on, että niitä pitäisi olla? Mitä minä tekisin lapsella?
Jos nyt oikein miettii, niin ainoa syy miksi sinä olet ylipäätään olemassa ja pohtimassa tätä kysymystä on se, että takanasi on yli 3 miljardin vuoden yhtenäinen jatkumo(!) jossa kaikki esi-isäsi ovat lisääntyneet systemaattisesti ja vieläpä onnistuneesti. Jos siis päätät että sinun ei tarvitse lisääntyä vaan voit sen sijaan keskittyä nauttimaan omasta elämästäsi, tuo 3 miljardin vuoden polku päättyy kohdallasi umpikujaan. Mutta ehkä se päättyy sitten syystä, niinhän se evoluutio toimii.
Kysymykseen mitä sinä tekisit lapsella on simppeli vastaus: kasvattaisit hänestä hyvän ihmisyksilön. Hyviä yksilöitä kun tuntuu muutenkin olevan aina liian vähän. Lapsia tehdään lajille, ei itselle.
Vanhemmilleni on ok, oma valintani.
En halua olla raskaana, en synnyttää tai imettää tai olla äitiyslomalla. En kaipaa lasta elämääni.
Maailma on melko kamala ja ankea paikka nykyään. Eikä varmaan olisi varaakaan lapsiin.