Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ip-lehtien köyhyysjutut on aina kyseenalaisia

Vierailija
26.12.2022 |

ja lopulta vain ärsyttävät.
Olisiko jollain kertomus oikeasta köyhyydestä ja sen syistä? Kun oikeasti ei laiteta rakennekynsiä, "Koska on oikeus johonkin hemmotteluun" ym. höpölöpöä.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä ole Suomessa tai se itse aiheutettua.

Kyllä on.

Mekin elämme lapsiperheenä alle köyhyysrajan. Mitään tukia ei tule ja kaikki maksetaan itse. Sähkökin 50 senttiä.

Ei todellakaan ole varaa mihinkään kynsiin, hyvä kun lääkkeet saa ostettua.

Minä olen yh-äiti enkä saa edes asumistukea, elarit saan silloin kun lasten isää huvittaa niitä maksaa.. Maksan siis YKSIN ihan kaiken. Mihin työikäiset ihmiset tarvitsevat niin kauheasti lääkkeitä, että niiden takia joutuu vararikkoon?

Vaadi elarit suoraan kaupungilta, ja kaupunki perii ne sitten isältä. Elareiden on tultava ajallaan. Jos ei toimi, niin varaa aika lastenvalvojalle.

Vierailija
82/84 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä iltapäivälehtien "köyhyysjutut" on asennemuokkausta. Siksi niihin valitaan joku rakennekynsi tyyppi, että saadaan ihmiset ärsyyntymään ja sanomaan että miksi meidän yhteiskunnassa täytyy elättää näitä "köyhiä", joilla on kuitenkin varaa rakennekynsiin ja suurperheeseen. Ikinä näissä jutuissa ei haastatella sitä oikeasti köyhää, joita kyllä Suomestakin löytyy. Sairaus, avioero, työttömyys tietyn ikäisenä (liian "vanha" työnantajan mielestä, liian nuori eläkkeelle) voi syöstä kenet tahansa köyhyyteen. Mutta koska Suomessa halutaan hehkuttaa yksinpärjäämisen ideologiaa ja kokoomusmyönteinen media pukkaa julki näitä "köyhyysjuttuja", joiden tarkoitus on päinvastainen mitä äkkiseltään näyttää, kokoomuksen kannatus on yli 23%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä ole Suomessa tai se itse aiheutettua.

Kyllä on.

Mekin elämme lapsiperheenä alle köyhyysrajan. Mitään tukia ei tule ja kaikki maksetaan itse. Sähkökin 50 senttiä.

Ei todellakaan ole varaa mihinkään kynsiin, hyvä kun lääkkeet saa ostettua.

Minä olen yh-äiti enkä saa edes asumistukea, elarit saan silloin kun lasten isää huvittaa niitä maksaa.. Maksan siis YKSIN ihan kaiken. Mihin työikäiset ihmiset tarvitsevat niin kauheasti lääkkeitä, että niiden takia joutuu vararikkoon?

No onhan paljon sairauksia, jotka pysyvät kurissa lääkityksen avulla sen verran, että pystyy käymään töissä. Esim reuma. Jotkut joutuu käyttämään siihen biologisia lääkkeitä 1200€/kk. Onneksi lääkekatto tulee heti vuoden alussa täyteen, ja voi olla kiitollinen että yhteiskunta maksaa lääkkeen, jotta pääsee liikkumaan ja niihin töihin. Mutta pienituloiselle se noin kuudensadan paukku aina vuoden alussa kerralla on iso summa ja siihen joutuu säästämään pitkään etukäteen. Ei nyt varsinaisesti konkurssiin mene kun sen tietää etukäteen, mutta voihan esim joutua onnettomuuteen, joutua teholle, saada aivovamman tms. Siinä tulot putoaa yllättäin ja varmasti. Aika typerää ihmetellä mihin "työikäiset voi tarvita lääkkeitä". Ei sitä tiedä mitä kenellekin sattuu kun on sattuakseen.

Vierailija
84/84 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosahti lanttu, sen jälkeen kahden vuoden kuluttua kosahti miehellä suoni aivoista. Lapset oireilevat, lanttuni ei ole tullut kuntoon. Rahaa ei ole edes terapiaan. Yritän selviytyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän