Ip-lehtien köyhyysjutut on aina kyseenalaisia
ja lopulta vain ärsyttävät.
Olisiko jollain kertomus oikeasta köyhyydestä ja sen syistä? Kun oikeasti ei laiteta rakennekynsiä, "Koska on oikeus johonkin hemmotteluun" ym. höpölöpöä.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ole Suomessa tai se itse aiheutettua.
Kyllä on.
Mekin elämme lapsiperheenä alle köyhyysrajan. Mitään tukia ei tule ja kaikki maksetaan itse. Sähkökin 50 senttiä.
Ei todellakaan ole varaa mihinkään kynsiin, hyvä kun lääkkeet saa ostettua.Onpas teillä kallista sähköä, kannattaisi vaihtaa sopimus.
Eipä sitä pysty vaihtamaan. Ja mistä edes saa halvemmalla?
Todellako olette ottaneet 50 sentin määräaikaisen sopimuksen? Vaikea uskoa. Ja jos olette, se selittänee taloudelliset vaikeudet ylipäänsä. Jos tietämys ja osaaminen on tuolla tasolla, varmasti on vaikea tulla toimeen.
tykkään et lisääntyvä köyhyys suomessa ,näkyy myös mediassa. toisaalta järkevä köyhä ei välttämättä ole niin kiinnostava, jos laskee exelillä ostokset ja kotikin on minimalistinen.toi värikkyys ehkä vetoaa enemmän toimittajiin.
miksei koskaan kauhistella rikkaita jotka saastuttaa ökyveneillä merta ja ajaa eläimet rannoilta metelillä,ketään ei myöskään paheksu rikasta jonka riisto tehtaassa, vammautuu ja rikkoo työntekijät nivelensä.ja veronmaksajat maksaa sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset väitteet ovat todella loukkaavia niille joiden vaikeudet johtuvat esim. terveysongelmista eivätkä todellakaan ole itse aiheutettuja.
Tai sitten on syntynyt köyhään perheeseen eikä muista lukemaansa jolloin tulevaisuus suomessa näyttää aika synkältä.
Nyt en kyllä ymmärrä mitä tarkoitat. Taitaa olla tahattomia typoja tekstissä.
Niin ja miksi aina näissä jutuissa se perheen äiti on ns. pääosassa eli haastattelun kohteena? Miksi ne miehet eivät ole koskaan kertomassa, millaista se elämä on ja miksi on haluttu "hankkia" suurperhe lemmikkeineen?
Miksi lisää lapsia kun ongelmat ovat olleet olemassa jo vuosia? Ei pysty käsittään eikä hyväksyyn tuota elämänmenoa ja täydellistä piittaamattomuutta. Tehdään lisää kulutusluottoa niin paljon kun saadaan, tiedossa hyvin ettei maksamaan pysty koskaan. Juurikin tuohon tilanteeseen on luottotietojen menetys, kierre katkaistaan kun itse ei kykene ja/tai välitä. Ja lisää lapsia muutama. Elämänhallinta täydellisesti olemattomissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on.
Mekin elämme lapsiperheenä alle köyhyysrajan. Mitään tukia ei tule ja kaikki maksetaan itse. Sähkökin 50 senttiä.
Ei todellakaan ole varaa mihinkään kynsiin, hyvä kun lääkkeet saa ostettua.Onpas teillä kallista sähköä, kannattaisi vaihtaa sopimus.
Todellako olette ottaneet 50 sentin määräaikaisen sopimuksen? Vaikea uskoa. Ja jos olette, se selittänee taloudelliset vaikeudet ylipäänsä. Jos tietämys ja osaaminen on tuolla tasolla, varmasti on vaikea tulla toimeen.
Miten niin ottaneet? Ei niitä sopimuksia voi noin vain vaihtaa. Ennen sähkö oli 14 senttiä. Tuskinpa nyt ollaan ainoita joilla sähkönhinta nousi.
Totuus on, että jotkut eivät vain edes yritä, vaan he ovat sellaisia taivaanrannan maalareita ja hyväuskoisia typeryksiä, jotka aina uudestaan yllättyvät, että laskut pitää maksaa, ruoka maksaa, sähkölasku pitää maksaa ja että lapsia syntyy, jos pannaan ilman ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on.
Miten niin ottaneet? Ei niitä sopimuksia voi noin vain vaihtaa. Ennen sähkö oli 14 senttiä. Tuskinpa nyt ollaan ainoita joilla sähkönhinta nousi.
Oot ihan pihalla.
Tuostakin jutusta näkee selvästi että äidin tarpeiden mukaan mennään.
Lapset on jotain ihmeellisiä hänen traumansa sammuttajia.
Tuossa IS:n jutussa nurinkurista on se, että perheenäiti odottaa velkajärjestelyä ihan innoissaan. Syy siihen taitaa olla se, että jos pääsee velkajärjestelyn piiriin, saa osan veloista anteeksi. Minusta tuo on aika väärin yhteiskuntaa kohtaan. Eletään kuin pellossa ja tehdään koko ajan lisää lapsia ja sitten odotellaan että pääsee velkajärjestelyyn.
Tämä oli ikeästi sanottu, mutta totuushan tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Totuus on, että jotkut eivät vain edes yritä, vaan he ovat sellaisia taivaanrannan maalareita ja hyväuskoisia typeryksiä, jotka aina uudestaan yllättyvät, että laskut pitää maksaa, ruoka maksaa, sähkölasku pitää maksaa ja että lapsia syntyy, jos pannaan ilman ehkäisyä.
Juuri tämä se on näissä joissakin perheissä uskomatonta, että lapsia tehdään lisää vain, vaikka perhe on jo ihan korvia myöten suossa. Sitten selitellään kuinka lapset ovat syyttömiä köyhyyteen ja itketään kuinka yhteiskunnan pitäisi tukea lapsiperheitä enemmän, jotta pikkuiset saisivat hyvän lapsuuden.
Jos itse ei osata muuta kuin lisääntyä ja valittaa, niin aika kurjalta näyttää lastenkaan tuleva verojenmaksukyky.
Köyhyysjutut ovat propagandaa, jota julkaistaan ennen vaaleja. Niiden juttujen tarkoitus on jakaa kansaa; esimerkiksi rakennekynsköyhän jutun pohjimmainen tarkoitus on saada kansa hyväksymään leikkaukset perusturvasta ; kas kun köyhällä on rakennekynnet, leikataan siltä. Kirjoitetaan nimettömänä joistakin ilmiöistä kuten sossutatu, jota ei ollut edes olemassa. Uusin köyhyysjuttu pyrkii taas saamaan lukijat paheksumaan köyhyyttä ja pitämään sitä ihmisten itsensä vikana; leikataan. Jne. Propaganda menee läpi tosi hyvin, ei tarvitse kuin lukea tätäkin palstaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa IS:n jutussa nurinkurista on se, että perheenäiti odottaa velkajärjestelyä ihan innoissaan. Syy siihen taitaa olla se, että jos pääsee velkajärjestelyn piiriin, saa osan veloista anteeksi. Minusta tuo on aika väärin yhteiskuntaa kohtaan. Eletään kuin pellossa ja tehdään koko ajan lisää lapsia ja sitten odotellaan että pääsee velkajärjestelyyn.
Kyseenalaistan kyllä jutussa mainitun velkaneuvojan ammattipätevyyden.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ilkeästi sanottu, se nyt vain on totuus. Totuus löytyy tuosta jutusta helposti, mutta vaikka tuo mamma saisi velkansa anteeksi, niin muuttuuko mikään? Oppiko hän siitä mitään? En usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on.
Ei todellakaan ole varaa mihinkään kynsiin, hyvä kun lääkkeet saa ostettua.
No ne kynnetkö ne on jokin mittari...ei ole ikinä mulla ollut, eikä tule vaikka rahaa on riittävästi, ettei tarvi mitään töitä tehdä toimeentulon takia.
Nuo kaikki kynnet ja hiusjatkeet ym. turhuudet todellakin estää kaiken muun tekemisen, mistä on oikeasti iloa.
Miten nuo hiusjatkeet päässä pestään pää, ihmettelen vaan
Ai se alkuperäinen Niina-juttu poistui?
Miksi, itse tulleet julkisuuteen. Äiti ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ilkeästi sanottu, se nyt vain on totuus. Totuus löytyy tuosta jutusta helposti, mutta vaikka tuo mamma saisi velkansa anteeksi, niin muuttuuko mikään? Oppiko hän siitä mitään? En usko.
Ei hän opi mitään, vaan sama show jatkuu. Mamma virnuilee ympärilleen vain ylimielisesti ja jatkaa kahta kauheammalla vauhdilla elämäänsä. Jos joku sitä kyseenalaistaa, niin hän on paha ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Köyhyysjutut ovat propagandaa, jota julkaistaan ennen vaaleja. Niiden juttujen tarkoitus on jakaa kansaa; esimerkiksi rakennekynsköyhän jutun pohjimmainen tarkoitus on saada kansa hyväksymään leikkaukset perusturvasta ; kas kun köyhällä on rakennekynnet, leikataan siltä. Kirjoitetaan nimettömänä joistakin ilmiöistä kuten sossutatu, jota ei ollut edes olemassa. Uusin köyhyysjuttu pyrkii taas saamaan lukijat paheksumaan köyhyyttä ja pitämään sitä ihmisten itsensä vikana; leikataan. Jne. Propaganda menee läpi tosi hyvin, ei tarvitse kuin lukea tätäkin palstaa.
Niin propagandaa käytetään, koska se toimii. Ylimieliset länsimaalaiset vain luulevat, ettei sitä käytetä heihin, hehheh!
Suomalainen köyhä nykyään: rakennekynsiköyhä.
Olen myös yrittäjä ja jouduin koronan tullessa muuttamaan palvelukonseptiani ihan täysin erilaiseksi kuin mitä se oli aikaisemmin. Vähän aikaa siinä meni muutoksissa ja huolia oli, mutta koska ammattitaitoni on rautainen ja halu tehdä töitä todella vahva, niin onnistuin ja käänsin tilanteen erittäin hyväksi.
Tiedän, että kaikki eivät pysty niin tekemään, mutta tiedän myös monia yrittäjiä tälläkin meidän kylällä, jotka saivat pyöräytettyä kurjan tilanteen hyväksi.