Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa kyllä ahdistava jouluaatto uudessa anoppilassa

Vierailija
25.12.2022 |

Ensimmäinen joulu laatuaan ja täytyy kyllä sanoa, että ei ollenkaan minun tyyppinen joulu porukasta puhumattakaan. Tunsin olevani kuin jossain näytelmässä, jossa vedin koko illan roolia joka ei ollut oma itseni. Se koko tunnelma ja ihmiset edustivat juuri jotain sellaista, joka ei todellakaan ole minun maailmani. Oli kuin vihreä olisi istutettu persujen pöytään, tai persu vihreiden pöytään. Tai kokoomuslainen kommunistien porukkaan, tai kommunisti kokoomuspippaloihin.
Vaikka tämän uuden seurustelukumppanin kanssa menee ihan hyvin, niin tämä joulunvietto sai minut epäilemään jopa koko homman tulevaisuutta.

Kommentit (269)

Vierailija
41/269 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kuvailusta. Taisit olla parempi ihminen rahvaan joukossa.

Ajattelin ihan päinvastoin. Rahvas parempien ihmisten joukossa.

Vierailija
42/269 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha keskustelu, kun ap ei kerro mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/269 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran voin kommentoida, että pikemminkin näin päin.

Ap

Vierailija
44/269 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni näin päin.

Uusi anoppi oli meillä kylässä ja meni vessaan. Me muut istuttiin olohuoneessa, muutaman metrin päässä.

Vessasta kajahti sellainen prutku kuin seinät olisivat sortuneet. Sen jälkeen lörinää, puuskutusta ja ähkimistä. Oli täysin mahdotonta esittää ettei kuullut mitään erikoista.

Anoppi täydensi vielä esityksen huokailemalla ja hihittelemällä tultuaan vessasta.

Kun he olivat lähteneet pesin pöntön perusteellisesti.

Joillain ihmisillä vessakäynti on niin äänekäs ja holtiton näytös, että on armeliaampaa muita kohtaan hoitaa se omassa kodissaan.

Eikö teillä ole vessassa kynnyksellistä vessan ovea ja eristeitä. Jos vessassa käynti kuuluu olohuoneeseen asti, silloin rakenteissa on vikaa, ei anopissa.

Vierailija
45/269 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keskustellaan ruokapöydässä politiikasta, kulttuurista ja tieteestä. Anopilla puhutaan sisustuksesta ja siitä mitä on kaupassa tarjouksessa. Ei se minua haittaa. Anoppi on mukava ihminen eikä mikään tyhmä. Keskustelen anoppilassa siitä mistä siellä keskustellaan, vaikka se ei kiinnostaisikaan ja olen vain mukana. Ihmisiä ja tapoja on erilaisia ja sopeudun siihen. Sellaista se on. Helpommalla pääsee kun ottaa ihmiset sellaisina kuin he ovat ja menee virran mukana. Pitää esillä itsestään sellaiset puolet mitkä sopivat siihen tilanteeseen. Ei se lopulta edes rasita kun ottaa vain rennosti.

Vierailija
46/269 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi osattiin sanoa jo isänpäivänä, että meillä ei ole mitään sukujoulua, tytär perheineen on viettänyt omaa joulua jo 5 vuotta ja mekin olemme mielellämme kahdestaan. Poika pysyi miniäkokelaan kanssa poissa ja saatiin appivanhempieni ja miehen siskon perheen kanssa viettää omanlainen, rakas joulu ilman ulkopuolista tarkkailijaa ahdistumassa siitä, että meillä yhdessä juhlineilla on takana 35 yhteistä vuotta, yhteiset muistot ja yhteiset juhlat.

Kuinka sinut otettiin vastaan ulkopuolisena tarkkailijana ensimmäisenä jouluna, jonka vietit appivanhempiesi kanssa?

Vietin ensimmäisen yhteisen joulun appivanhempien kanssa kuopuksen ollessa 16v ikäinen eli en ollut enää ulkopuolinen millään tavalla. Ei minua pidetty tarkkailijana, olin osa perhettä. Mutta jos olisin lähtenyt parisuhteeseen sillä ennakko-oletuksella, että anoppilassa kaikki on väärin ja outoa, niin tuskin sitä yhteistä joulua tai edes toista kahvittelua olisi koskaan tullut.

Eli sitten joskus vanhuksena vietät teini-ikäisten lastenlastesi kanssa ensimmäistä yhteistä joulua

Miksi minun pitäisi viettää lastenlasteni kanssa joulua?

Jostain syystä päätit tehdä niin omassa anoppilassasi.

Vierailija
47/269 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää juttu olisi mehukkaampi, jos nyt vaan kertoisit millä tavalla sinä ja sukusi olette parempia ja hienompia kuin se miehen suku? Millaisia ne heidän typerät arvot on? Mitä kummallisuuksia siellä joulupöydässä tarjottiin?

Olen hetero ja seurustelen naisen kanssa, joten naisen suvusta on kyse.

En avaa asiaa sen enempää, koska sitten se menee juuri siihen, että kuvainnollisesti vihreät ja persut tappelevat keskenään ja kokoomuslainen sekä kommunisti ovat toistensa kurkussa kiinni. Ei sillä ole siinä vaiheessa enää mitään tekemistä tuon koko asiaytimen kanssa, koska silloin tappelusta tulee poliittinen.

Ap

Tästä ei ota erkkikään selvää, nyt minuakin ahdistaa ap:n joulut 😵

Vierailija
48/269 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sukulaisten luona ja siellä on minun kolme serkkua, niitten tyttöystäviä, minun tyttöystävä ja minun veli, serkkujen lapsia, veljeni lapsia 3 koiraa, minun eno ja sen vaimo. Oli melkoinen sirkus.

Vierailija
49/269 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voin sieluni silmin kuvitella, että olet ollut jossain paskan tärkeässä herrasväki-perheessä, jossa on hyvin maltillinen huumori ja joulupöydässä on tarjolla jotain viininpaskoja juustojen kera ja lopuksi suuta töpötellään servetillä hienostuneesti.

Vierailija
50/269 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sieluni silmin kuvitella, että olet ollut jossain paskan tärkeässä herrasväki-perheessä, jossa on hyvin maltillinen huumori ja joulupöydässä on tarjolla jotain viininpaskoja juustojen kera ja lopuksi suuta töpötellään servetillä hienostuneesti.[/quote]

Viinin"paskoja"?

Juupa juu...

Meillä on tarjolla viiniä ja juustojakin.

Silti ei todellakaan olla mitään edellä kuvaamaasi.

Nautitaan herkuista ja ollaan ihan rennosti.

Vierailija
51/269 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voin sieluni silmin kuvitella, että olet ollut jossain paskan tärkeässä herrasväki-perheessä, jossa on hyvin maltillinen huumori ja joulupöydässä on tarjolla jotain viininpaskoja juustojen kera ja lopuksi suuta töpötellään servetillä hienostuneesti.

Tämä oli erittäin lähellä. Juuri kuvaamaasi paskan tärkeää porukkaa semmoisilla äärisivistyneillä jutuilla ja samalla asenteesta paistoi rivien välistä sellainen ihmisten luokittelu. Juuri sellaista "tavallista parempaa väkeä". Yksinkertaisesti sellaisten seura vain vituttaa ja piste.

Ap

Vierailija
52/269 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ne suvut vaan on ihan erilaiset. Tiedän pariskunnan, jonka toisen puolen suku on enimmäkseen hyvin korkeasti kouluttautuneita ja älykkäitä tohtoreita ja arvostaa koulutusta. Toisen suku taas ei arvosta koulujen käymistä ollenkaan, puoli sukua on juoppoja ja loput arvostaa elämässä ehkä eniten sitä että hankkii lapsia heti kun täyttää 18. Oli aika mielenkiintoista, kun nämä suvut kohtasi häissä. Korkeasti koututetut häipyi siinä vaiheessa, kun toisen puolen suvusta puolet alkoi olla umpihumalassa ja örvelsi sen mukaisesti ja alkoi lähennellä vieraita ihmisiä. 

Vierailija
53/269 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies 47 kirjoitti:

Kävin sukulaisten luona ja siellä on minun kolme serkkua, niitten tyttöystäviä, minun tyttöystävä ja minun veli, serkkujen lapsia, veljeni lapsia 3 koiraa, minun eno ja sen vaimo. Oli melkoinen sirkus.

Meillä oli aikanaan tällaista, kun sukua oli mummolassa.

Aika hölinä ja kaaos.

Onneksi ei enää tarvitse kestää sitä meteliä, vaikka muuten kivaa olikin.

Vierailija
54/269 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tarvitse käydä kuin omien vanhempien ja kahden sisaruksen läsnäollessa, kun alkaa ärsyttää.

Arvot niin erilaiset.

Vierailija
55/269 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä oli erittäin lähellä. Juuri kuvaamaasi paskan tärkeää porukkaa semmoisilla äärisivistyneillä jutuilla ja samalla asenteesta paistoi rivien välistä sellainen ihmisten luokittelu. Juuri sellaista "tavallista parempaa väkeä". Yksinkertaisesti sellaisten seura vain vituttaa ja piste.

Ap

Paskantärkeät ihmiset ovat rasittavia. Ymmärrän sinua tässä. Mutta, jos oikeasti pidät kumppanistasi ja haluat olla hänen kanssaan niin siedät näitä ihmisiä. Sinun ei tarvitse antaa itsestäsi heille mitään. Tapaat heitä sellaisella asenteella, että toisesta korvasta sisään ja toisesta. Yrität ottaa mahdollisimman rennosti niin, ettet anna heidän jutuilleen mitään painoarvoa. Syöt hyvät ruoat ja höpötät jotakin kevyttä. Ulkoistat itsesti henkisesti koko jutusta.

Vierailija
56/269 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedätte kännit ja laulatte vähän. Sillä ne estot lähtee.

Vierailija
57/269 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin joskus jouluja samppanjasosialistien pöydässä. Hirveitä poroporvareita larppaamassa vasemmistointellektuelleja. Lähinnä nauratti. Itse olen pienviljelijäperheestä ja opiskellut akateemisen ammatin, äänestän kepua.

Vierailija
58/269 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä yhtään ihmettele jos toisilla on vahvasti erilainen näkemys politiikka asioissa tai uskonnollisissa asioissa ei välttämättä ole helppoa olla kovin rennosti ainakaan. Eikä kyllä silloinkaan kaikilla jos osan mielestä humalanhakuinen alkoholin käyttö on se juttu ja toisten näkemyksen mukaan ei ole.

Vierailija
59/269 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kaivataan lisätietoa. Oliko joulu jäykkää pönötystä tai muuta. Entä ruokatarjoilu? Oliko paljon alkoholia? Kerrotko.

Tai liian vähän alkoholia?

Vierailija
60/269 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni näin päin.

Uusi anoppi oli meillä kylässä ja meni vessaan. Me muut istuttiin olohuoneessa, muutaman metrin päässä.

Vessasta kajahti sellainen prutku kuin seinät olisivat sortuneet. Sen jälkeen lörinää, puuskutusta ja ähkimistä. Oli täysin mahdotonta esittää ettei kuullut mitään erikoista.

Anoppi täydensi vielä esityksen huokailemalla ja hihittelemällä tultuaan vessasta.

Kun he olivat lähteneet pesin pöntön perusteellisesti.

Joillain ihmisillä vessakäynti on niin äänekäs ja holtiton näytös, että on armeliaampaa muita kohtaan hoitaa se omassa kodissaan.

Eikö teillä ole vessassa kynnyksellistä vessan ovea ja eristeitä. Jos vessassa käynti kuuluu olohuoneeseen asti, silloin rakenteissa on vikaa, ei anopissa.

Nykypäivän vessoissa ei välttämättä ole kynnystä. Ilmanvaihdon poisto on vessan kautta ja vessan tuoreilman otto tulee oven alta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi