Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joita ei ulkomaanmatkustelu enää kiinnosta?

Vierailija
25.12.2022 |

Ikä tehnyt tän joskaan en ole koskaan ollut mikään kova matkustelemaan mutta nyt ei se vähäkään kiinnosta. Hirmuisesti ihmisiä joka puolella, turistinähtävyydet on oikeasti kauniimpia kuvissa kuin reaalissa jne.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena matkustelin paljon, ja asuin usassa yhteensä 7 vuoden ajan. Silloin jaksoi ja kaikki oli uutta ihmeellistä. Olihan se 90-luvulla muutenkin erilaista. Nykyään en matkusta kuin eurooppaan, italia ja espanja ovat mieluisimpia paikkoja. Espanjanssa tykkään pyöräillä, italia on muuten vaan kaunis maa. Pidemmälle ei ole enää mitään mielenkiintoa, ikää nyt 51v. Saa nähdä, muuttuuko mieli eläkeläisenä.

Vierailija
62/84 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan jälkeen ei ole enää ollut niin suurta intoa. Oli matka alpeille ja safarille varattuina, jotka sitten peruuntuivat. Olen kyllä tosi kiitollinen, että olen ennen tätä aikaa saanut jo matkustaa ja nähdä monia upeita paikkoja kuten esim. Machu Picchun, jossa turistit olivat nyt joulua ennen jumissa maan levottomuuksien vuoksi https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009273589.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa kiinnostava kohde oli Auschwitz. Se oli koskettava jajärkyttävä.

Totta! Siinä sitä sai ihmetellä mitä julmuuksia tämä kristikunnan eri uskonnot sai aikaiseksi.

Vierailija
64/84 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat turvalliset matkakohteet (lue: etnografisesti homogeeniset) löytyy entisistä itäblokin maista.

Vierailija
65/84 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki matkustamiseen liittyvät ikävät mahdolliset lentolakot, jumitutaan lentokentille tai ei päästä ollenkaan matkaan. Tai tulee yhtäkkiä tulivuorenpurkaus, ei pääse matkaan tai matkalta kotiin jne jne.

Vierailija
66/84 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoon Piccadilly circus...kuvissa näyttää mahtipontiselta valotauluineen. Olin kävellä ohi ellen olisi kartalta huomannut että tässä se on. Pienehkö spotti valotauluineen, ei mitenkään merkittävän näköinen ja tuo muka nähtävyys. Esimerkki miten kuvissa näyttää paremmalta.

67/84 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei kiinnosta. Ihmiset samoja kaikkialla, hengittää ja syö. Kulttuuri omasta poikkeava ja usein sellainen, että turistia huijataan tai ainakin yritetään. Nähtävyydet näkee kuvista. Kiitos ei ulkomaan matkailulle.

Vierailija
68/84 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan tuli reissattua paljon ja monta kertaa vuodessa. Omalla kohdallani homma hyytyi jo ennen koronaa. Nuorena viihdyin myös perinteisissä turistikohteissa, Roomassa, Barcelonassa, Kreetalla jne. Sittemmin valitsin hieman erikoisempia kohteita, enkä matkustellut enää sesonkiaikoina.

Joku kerta mietin lentokentällä taas kerran myöhästynyttä lentoa odotellessani, että mitä helvettiä täällä teen kökkimässä tämän ihmismassan keskellä. 9/11 jälkeen lentokentät ovat olleet viheliäisiä paikkoja. Ymmärrän, että kyse on turvallisuudesta, mutta eihän se iänikuinen jonottaminen ole mistään kotoisin. Lentoja saa nykyään todella halvalla, ja matkustajamäärät ovat muutenkin ihan älyttömiä. Jonotat ensin lentokentällä ja sitten myös kohteessa joka paikkaan.

En yksinkertaisesti nauti enää matkustamisesta. Olen joskus miettinyt jotain Antarktista tai Galapagos-saaria, mutta matka on Suomesta pitkä, ja nekin alkavat olla jo turismin saartamia.

Aikoinaan oli kiva reissata, ja paljon onkin tullut nähtyä. Nyt jätän areenan nuoremmalle ja jaksavammalle sukupolvelle. Olen tyytyväinen kotimaan matkailuun ja mökkeilyyn.

Vierailija
69/84 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävyydet ei kiinnosta, eikä ole koskaan kiinnostanutkaan. Edelleen kiinnostaa matkustaa rantalomakohteisiin nauttimaan auringosta ja lomatunnelmasta. Edelleen nautin kun saan syödä tunnelmallisessa rantaravintolassa, tai käydä iltakävelyllä rannalla, tai istua drinkillä hyvässä seurassa katsellen auringonlaskua. Tähän juntti-turisti lomailuun en taida kyllästyä koskaan. Kulttuurin ja extreme-lomailun jätän suosiolla muille. Itse olen sellainen Karvinen, että nautin juuri niistä asioista, joita jotkut ei pidä minkään arvoisina.

Vierailija
70/84 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomatkustamisesta on mennyt kaikki hohto koska kentät ruuhkaisia ja palvelu minimaalista lentomatkoilla. 

Vierailija
71/84 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen nyt huonoa omaatuntoa kun itse viihdyn rantalomakohteissa ja myös ns. turistirysissä.

Olen niin kesäihminen, viihdyn lämmössä ja haluan lomallani helppoutta.

Omaa kesämökkiä ei ole ja usein joudun kesälomani aloittamaan jo toukokuun lopulta jolloin Siomessa ei välttämättä vielä ole niin lämmintä.

Siitä en tunne huonoa omaatuntoa, että kerran vuodessa lennän lomakohteeseen viikoksi tai kahdeksi.

Olen myös useamman vouden tehnyt kahta työtä, en ole mikään muiden siivellä eläjä, joten palkitsen itseni kunnon lomalla ja silloin ei säästellä!

Vierailija
72/84 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen nyt huonoa omaatuntoa kun itse viihdyn rantalomakohteissa ja myös ns. turistirysissä.

Olen niin kesäihminen, viihdyn lämmössä ja haluan lomallani helppoutta.

Omaa kesämökkiä ei ole ja usein joudun kesälomani aloittamaan jo toukokuun lopulta jolloin Siomessa ei välttämättä vielä ole niin lämmintä.

Siitä en tunne huonoa omaatuntoa, että kerran vuodessa lennän lomakohteeseen viikoksi tai kahdeksi.

Olen myös useamman vouden tehnyt kahta työtä, en ole mikään muiden siivellä eläjä, joten palkitsen itseni kunnon lomalla ja silloin ei säästellä!

Miksi tunnet huonoa omaatuntoa rantalomakohteissa viihtymisestä? Sehän on ihan parasta! Itse en muualla käykään kuin juuri turistirysissä, joissa on tarjolla kaikki se mitä lomalta kaipaan. Tosin nuo kaikkein pahimmat turkit ja bulgariat ei niin kiehdo. Siellä on liian huvipuistomainen meno, ja pelkkää piraattikrääsää tyrkytetään jokapuolella. Haluan olla kohtalaisen rauhassa, kauniissa maisemissa, mutta kuitenkin turistikohteessa, koska siellä on sopivat palvelut. Lanzarote ja Italian kohteet on parhaat mun makuun.myös Madeira on aika ihana.

Vierailija
73/84 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kotiutui Espanjasta palmujen alta ja nyt jo kaipaa sitä valoa ja papukaijojen meteliä. Ei ole Suomen talvi minua varten.

Vierailija
74/84 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne sitä matkustaisi? Ainakin Euroopan kulttuurikohteet on kaikki sotatantereina.

Rooma? Lontoo? Zurich? Istanbul? Bologna? Lleida? Jerez? Split? Bukarest? Voisin listata n 1000 muutakin kivaa kaupunkia.

Oletko tosissasi???

Vierailija
75/84 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kiinnostus on vähentynyt huomattavasti. Ilmastonmuutoksen ja luonnonvarojen säästämisen vuoksi kenenkään muunkaan ei pitäisi enää matkustaa kuin aivan välttämättömistä syistä. Vähintään pitäisi vähentää radikaalisti, lopettaa lyhyet reissut lentäen ja satsata kestäviin asioihin. Totaalisen passé kehuskella matkailulla, sekä työ- että hupi. Matkabloggaajiakin on yhä hämmentävän paljon.

Vierailija
76/84 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ehdin matkustella ja työnkin puolesta melkein liikaa. Pari kertaa olin jollain rantalomalla turistirysissä, ei ollut minun juttuni. Lentäminen ei enää nykyään ole myöskään minun juttuni. Eläkkeellä muutinkin Italiaan, jossa saan autolla ja junalla matkustella niin paljon kuin sielu sietää, aina löytyy mielenkiintoisia kohteita. Seuraava matkustelukohde on höyryveturilla ja historiallisilla junilla Italiassa tai Brittein saarella. Joku jokilaivareissukin voisi olla varsin mielenkiintoinen. N72

Vierailija
77/84 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua periaatteessa kiinnostaa nähdä erilaisia paikkoja. Esim. Roomassa käyminen nuorena oli suuri elämys: kaikki se historia kävelymatkan sisällä. Mutta turismi on ilmiönä mun mielestä ankea, joten käytännössä en ole niin kiinnostunut matkustamisesta, plus itse matkustaminen on mun mielestä stressaavaa.

Rooma. Voisin vaikka asua siellä. Saatan muuttaakin eläkepäivien koittaessa.

Noin muuten muut paikat ei niin kiinnosta. No joo, Ateena, Egypti ym. menis tietysti kanssa.

Vierailija
78/84 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne sitä matkustaisi? Ainakin Euroopan kulttuurikohteet on kaikki sotatantereina.

Mitä ihmettä? Euroopassa on kulttuurikohteita muuallakin kuin Ukrainan ja Venäjän rajalla.

Vierailija
79/84 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa kiinnostava kohde oli Auschwitz. Se oli koskettava jajärkyttävä.

Totta! Siinä sitä sai ihmetellä mitä julmuuksia tämä kristikunnan eri uskonnot sai aikaiseksi.

Sotketko johonkin muuhun kohteeseen? Toinen maailmansota ja holokausti ei olleet uskonsotia missään mielessä. Ja siis juutalaiset eivät edes ainoita uhreja tuossa, vaikka ehkä tärkein yksittäinen ryhmä.

Vierailija
80/84 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, toki paikat ja kulttuurit kiinnostavat aina. Olen vain väsynyt matkailuun sinänsä. Pääasiassa olen töissä, eli aina pitää odotella lomia. Matkat sinänsä ovat aika uuvuttavia ja raskaita. Lisäksi pyrin tietenkin lentämään vähemmän kuin aikaisemmin jatkuvan matkustelun vuosinani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä