Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joita ei ulkomaanmatkustelu enää kiinnosta?

Vierailija
25.12.2022 |

Ikä tehnyt tän joskaan en ole koskaan ollut mikään kova matkustelemaan mutta nyt ei se vähäkään kiinnosta. Hirmuisesti ihmisiä joka puolella, turistinähtävyydet on oikeasti kauniimpia kuvissa kuin reaalissa jne.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua periaatteessa kiinnostaa nähdä erilaisia paikkoja. Esim. Roomassa käyminen nuorena oli suuri elämys: kaikki se historia kävelymatkan sisällä. Mutta turismi on ilmiönä mun mielestä ankea, joten käytännössä en ole niin kiinnostunut matkustamisesta, plus itse matkustaminen on mun mielestä stressaavaa.

Vierailija
2/84 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyramidit kiinnostivat. Katsoin youtubesta muutaman kokemusvideon kairosta ja olen tuhatprosenttisen tyytyväinen että katson vain kuvia pyramideista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 🙋 Koronan matkustelutauon myötä ei enää yhtään houkuttele huonot ja kiireiset lentokentät (miten se joskus tuntui luksukselta?) ja turistikohteissa jonottelu, jotta saa otettua huonon kuvan (parempia saa katsottua netistä). Tällä hetkellä tuntuu, että haluan käyttää rahani muuhun.

Vierailija
4/84 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mun iäkkäät sukulaiset jauhaa tuota samaa aina kun kerron heille että olen lähdössä matkalle.

Vierailija
5/84 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa kiinnostava kohde oli Auschwitz. Se oli koskettava jajärkyttävä.

Vierailija
6/84 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurtigrutenille voisin joskus uskaltautua. Keski-eurooppaa etelämmäs ei enää koskaan.

Vierailija
7/84 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lofootit kauniimpaa nähtynä kuin kuvissa, se on poikkeus.

Vierailija
8/84 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukolomat ei koronan ja maailmantilanteen myötä kiinnosta. Eurooppa kyllä. Ensi vuodelle varattu jo Ateena 2 vkoa manner -Espanjaan.

Vierailija
9/84 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hurtigrutenille voisin joskus uskaltautua. Keski-eurooppaa etelämmäs ei enää koskaan.

Mua ei sais Afrikkaan millään. Ei vaikka matkat maksettaisiin ja ylläpito.

Vierailija
10/84 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa nykyisin matkailu vähemmän tunnetuissa paikoissa, kattelin just esim. Lerwick.

Vierailija
11/84 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvullakin etelänlomien eksotiikka karisi kun pääsi tutustumaan kohdemaan infraan ja kulttuuriin. Huonoista puolista ei tietenkään mainittu kun diakuvia näytettiin projekorilta ja maistettiin ekxoottisia tuliaisjuomia.371

Vierailija
12/84 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko se on tunkea johonkin turistinähtävyyksiin jonottamaan. Mä käyn patikoimassa, kiertelen kulttuuritapahtumissa, tutkin maaseudun pikkukyliä. En roiku Eiffel-torneilla tai Kolosseumeilla.

Vierailija
13/84 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä ole pakko matkustaa paikkaan, jossa on paljon ihmisiä. Maailmassa on vaikka kuinka paljon upeita kohteita, jotka eivät ole massaturismin suosiossa. 

Vierailija
14/84 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkoko se on tunkea johonkin turistinähtävyyksiin jonottamaan. Mä käyn patikoimassa, kiertelen kulttuuritapahtumissa, tutkin maaseudun pikkukyliä. En roiku Eiffel-torneilla tai Kolosseumeilla.

Mulle kyllä Rooman kohteet, esim. kolosseum, on jotain sellaista, mitä en ikinä unohda. Palaan sinne mielessäni jatkuvasti, vaikka Rooman-matkasta on 21 vuotta.

Vierailija
15/84 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvullakin etelänlomien eksotiikka karisi kun pääsi tutustumaan kohdemaan infraan ja kulttuuriin. Huonoista puolista ei tietenkään mainittu kun diakuvia näytettiin projekorilta ja maistettiin ekxoottisia tuliaisjuomia.371

Miten se "infra" sun lomaasi vaikutti?

Vierailija
16/84 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt Hurtigrutenilla viisi kertaa, ja keväällä 2020 oli tarkoitus lähteä kuudennen kerran. Matka oli varattu ja maksettu, mutta koronan takia se peruuntui, joten siirsin sen kevääseen 2021. Sama juttu taas. Sain lopulta puolen vuoden kuluttua melkein kaikki rahat takaisin, mutta vieläkään en jaksa enkä uskalla ryhtyä suunnittelemaan uutta matkaa. Maailmantilanne on niin epävarma. Mene sinä, Hurtigruten on ehdottomasti hintansa arvoinen.

Vierailija
17/84 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä ole pakko matkustaa paikkaan, jossa on paljon ihmisiä. Maailmassa on vaikka kuinka paljon upeita kohteita, jotka eivät ole massaturismin suosiossa. 

Kyllä. Mutta miten niihin pääsee jos ei uskalla vuokrata autoa vieraassa maassa ja julkiset eivät kulje?

Vierailija
18/84 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena halusin käydä maapallon jokaikisessä maassa.

Onhan tuo lista lyhentynyt todella, enkä harmittele, jos en enää Euroopan ulkopuolelle matkusta.

Aasiassa ja Afrikassa en ole käynyt koskaan ja varsinkaan Afrikkaan en menisi maksustakaan.

Vierailija
19/84 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena halusin käydä maapallon jokaikisessä maassa.

Onhan tuo lista lyhentynyt todella, enkä harmittele, jos en enää Euroopan ulkopuolelle matkusta.

Aasiassa ja Afrikassa en ole käynyt koskaan ja varsinkaan Afrikkaan en menisi maksustakaan.

Ite oon asunutkin Etelä-Afrikassa, ja olis ihan kiva käydä vielä parissa kohteessa. Mutta tuskin enää käyn.

Vierailija
20/84 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se "infra" sun lomaasi vaikutti?

Olen eri, mutta voisi ajatella, että esim jätehuolto (sen puute), teiden kunto, kulkueläinten laumat jne. matkakohteiden ulkopuolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi