Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varatusta tykkääminen

Vierailija
25.12.2022 |

Miksi täältä poistettiin ketju, jossa kerroin yrittäväni päästä eroon varattuun kohdistuvista kielletyistä tunteista? Miksi tästä aiheesta ei saa keskustella? Luulisi, että se olisi kaikkien osapuolten etu saada vinkkejä miten tällaiset ongelmat saa kuriin.

Kommentit (955)

Vierailija
601/955 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sähkömies on varattu, se purkautuu välähdyksenä sulakekaapin räjähtäessä.

Vierailija
602/955 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla muuten terveellisiä rajoja elämässä muita ihmisiä kohtaan? Kunnioitatko ylipäätään muiden ihmisten rajoja vai katsotko mikä on parasta omasta mielestäsi ja teet niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/955 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nykyään ihan noin välttämättä mene. Jotkut miehet osaa pelata vaikka parisuhteessa ei mitään huonoa olisikaan eli voi liittyä myös ihmiseen itseensä tämä. Mutta siinä olet oikeassa että parisuhde on vapaaehtoista, ei sitä mikään pakko ole olla edes parisuhteessa.

Joo samaa mieltä. Varattu saattaa olla parisuhteessa, jossa asiat on kunnossa ja menee puolison kanssa hyvin, mutta silti hakea salattua säpinää suhteen ulkopuolelta. Sekä miehet että naiset. Been there done that. Ikävä kyllä omakohtainen kokemus tästä. Olen itse toiminut varattuna näin, mistä en ole ylpeä. Myös se toinen varattu osapuoli teki samoin, vaikka oli aika onnellinen parisuhteessaan.

Joo, tajusin itsekin että oli typerästi ilmaistu. Meinasin vaan, ettei ihmiset ole mitään tavaroita joita voi noin vaan varastaa. Ei ketään sellaista voi väkisin viedä, joka ei itse halua lähteä. Suomessa ja laillisesti ainakaan. Toki tuo petettyä/jätettyä syyllistävä tapa esittää asia oli väärä. Mutta ei se uhka ole se ulkopuolinen kilpakosija, vaan se uhka on tai ei ole siellä ihan oman suhteen sisällä. Joko siinä parisuhteessa tai sitten toisen (tai kummankin) osapuolen omassa päässä.

Tosin sekin on sitten vähän määritelmäkysymys, että voiko sanoa parisuhteen olevan kunnossa, jos se perustuu sille ettei toinen tiedä mitä selän takana puuhataan?

-Ap

Sanot että ihmiset ei ole mitään tavaroita, joita ei voi noin vaan varastaa. Silti viimeisimmäksi olet maininnut että haluat sen miehen kokonaan itsellesi. Aika ristiriitaista. Eli toisinsanoen sinulla on oikeus haluta hänet itsellesi mutta toisinpäin et varmaankaan tällaista oikeutta suvaitsisi.

Kaikissa parisuhteissa ja ihmisissä on omat ongelmansa. Sekin on että voiko määritellä mikä parisuhde on kunnossa ja mikä ihminen on kunnossa kun elämässä on niin paljon erilaisia vaiheita. Jotkut haluavat pitää omat mokansa tai huonot tapansa salassa juuri siksi että haluaa suojella toista, ettei toisen tarvitse kantaa sitä painolastia omista ongelmista. Tämä on oman miehen suusta analysoituna. Kyllä sen parisuhteen osapuolet itse määrittelevät omat arvonsa parisuhteessa.

Tietysti ajatukseni on ristiriitaisia jos kommenttini tulkitsee tahallaan väärin. Ei sellaista ihmistä olekaan, jonka sanomisia ei saisi kuumostamaan epäloogiselta kun niitä tarkoitushakuisesti vääntelee uuteen uskoon.

Joskus sivutolkulla aiemmin kirjoitinkin, että rakkaus on subjektiivinen käsite jonka jokainen määrittelee itse. Varmaan sama pätee siihen hyvään suhteeseenkin. Jos joku kokee pettävänsä hyvässä suhteessa, niin se on hänen oma kokemuksensa. Se ei vaan vastaa sitä miten minä hyvän suhteen näen.

-Ap

Vierailija
604/955 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla muuten terveellisiä rajoja elämässä muita ihmisiä kohtaan? Kunnioitatko ylipäätään muiden ihmisten rajoja vai katsotko mikä on parasta omasta mielestäsi ja teet niin?

Minä en pidä varattuun rakastumista rajattomuutena, minä ymmärrän rajattomuuden käsitteellä jotain ihan muuta. Tosin kysymys on tuossa muodossa vähän samaa luokkaa kuin "joko olet lakannut hakkaamasta vaimoasi." Tuskin siihen edes odotetaan vastausta.

-Ap

Vierailija
605/955 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaali ihminen ymmärtää mitä tarkoitetaan ihmissuhteissa terveellisillä rajoilla. Ihmeellistä asian väistelyä. Kunnioitettavaa kyllä tuo että et näe rakkaussuhdetta niin että siinä petetään, sehän omalla tavalla on toisen omistamista silloin.

Vierailija
606/955 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä normaali ihminen ymmärtää mitä tarkoitetaan ihmissuhteissa terveellisillä rajoilla. Ihmeellistä asian väistelyä. Kunnioitettavaa kyllä tuo että et näe rakkaussuhdetta niin että siinä petetään, sehän omalla tavalla on toisen omistamista silloin.

Enhän minä sanonut, etten ymmärrä rajojen käsitettä, vaan että minä en miellä tätä sellaiseksi asiaksi.

Ja minä en pidä uskollisuutta omistamisena, minä olen aina pitänyt sellaista väitettä vähän hölmönä. Minusta se on kahden ihmisen vapaaehtoinen sopimus josta pääsee ilmoittamalla eroon. Mitä ihmeen omistamista se sellainen on, joka omaisuudella on valta milloin tahansa lopettaa? Eikö se ole aika pahassa ristiriidassa omistamisen konseptin kanssa?

-Ap

Vierailija
607/955 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa summarum, ap ei pidä pahana yrittää saada varattua miestä vaihtamaan suhteessaan "lennosta" häneen, koska se ei ole pettämistä eikä toista voi omistaa. Jos tunne iskee, ap tekee kaikkensa saadakseen miehen omakseen, viis omasta tai miehen parisuhteesta. Nehän voi ilmoitusluonteisesti lopettaa saman tien.

Nyt mies ei halunnutkaan vaihtaa, ap silti ottaisi hänet heti jos mies sellaista ehdottaisi. Ap odottaa ja toivookin sitä tapahtuvaksi.

En tiedä missä vaiheessa ap yrittää kuolettaa niitä tunteitaan varattuun. Vai onko se edes tarpeellista, moinen tunne tulee ehkä vain kerran elämässä. Ainakin kunnes seuraava mies tulee kohdalle 🙄

Vierailija
608/955 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan. AP on vaaninut miestä (ja onko miehellä jotain muuta myös mitä haluaa omaksi) jo usean vuoden ajan ollen samalla epärehellinen omalle miehelleen (sekä mahdollisesti miehen puolisoa voi olla vedätetty varsinkin jos kyseessä on joku kenet hän tuntee eli pystynyt käyttämään hyväkseen salaa tätä tilannetta) ja itselleen. Nyt jostain syystä on tullut hetki iskeä, onko miehen suhteessa käynyt joku muutos ja tilanne on muuttunut AP:n kannalta huonommaksi eli tilanne on muuttunut epätoivoisemmaksi. Onneksi AP on vihdoin tullut järkiinsä oman miehensä suhteen ettei enää vedätä tätä, vai onko näin... Tuskin AP toivoisi itselleen tätä samaa tilannetta jos olisi miehen puoliso, vaikka nyt selittelee että lennosta on ok vaihtaa. Kuka toivoo tuollaista puolisoa itselleen.

Vierailija
609/955 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu alkaa mennä hirmu väsyttäväksi, jos jatkuvasti ymmärretään tahallaan väärin, väännellään kommenttejani ja joka toinen vastaukseni pitäisi aloittaa sanoilla "enhän minä noin ole sanonut". Joten kahta edellistä en lähde edes korjaamaan. Jonkun tai joidenkin pitäisi ehkä päättää, haluaako mieluummin keskustella vai hutkia olkinukkeja. Jälkimmäiseen ei varmaankaan tarvita enempää minun panostani.

Minä seuraan edelleen ketjua ja kommentoin mielelläni jos joku haluaa keskustella. Noihin "Ap on sitä ja ajattelee tätä" jaarituksiin en pääsääntöisesti jaksa enää hirveästi kommentoida. Lienee ollut tähänkin saakka aika turhaa. Tosin ketjun tarkoitus onkin ollut pääasiassa selkeyttää omia ajatuksiani itselleni, ja siihen tarpeeseen se on aika hyvin vastannutkin. Varmaan se on viimeisten sivujen jankkajalle/jankkaajillekin ollut jonkun oman kipeän kohdan tuulettamista ennemminkin kuin rehellistä yritystä keskustella. Toivottavasti kommentointi on silläkin puolella vastannut tarpeeseen, mikä ikinä se sitten onkaan.

Peace.

-Ap

Vierailija
610/955 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu alkaa mennä hirmu väsyttäväksi, jos jatkuvasti ymmärretään tahallaan väärin, väännellään kommenttejani ja joka toinen vastaukseni pitäisi aloittaa sanoilla "enhän minä noin ole sanonut". Joten kahta edellistä en lähde edes korjaamaan. Jonkun tai joidenkin pitäisi ehkä päättää, haluaako mieluummin keskustella vai hutkia olkinukkeja. Jälkimmäiseen ei varmaankaan tarvita enempää minun panostani.

Minä seuraan edelleen ketjua ja kommentoin mielelläni jos joku haluaa keskustella. Noihin "Ap on sitä ja ajattelee tätä" jaarituksiin en pääsääntöisesti jaksa enää hirveästi kommentoida. Lienee ollut tähänkin saakka aika turhaa. Tosin ketjun tarkoitus onkin ollut pääasiassa selkeyttää omia ajatuksiani itselleni, ja siihen tarpeeseen se on aika hyvin vastannutkin. Varmaan se on viimeisten sivujen jankkajalle/jankkaajillekin ollut jonkun oman kipeän kohdan tuulettamista ennemminkin kuin rehellistä yritystä keskustella. Toivottavasti kommentointi on silläkin puolella vastannut tarpeeseen, mikä ikinä se sitten onkaan.

Peace.

-Ap

Kirjoitin kommentin 610 mutta ihan omien viestiesi perusteella. Olet kaikki nuo asiat sanonut mitä viestiin laitoin. Mitä ihmeen korjattavaa niissä olisi.

Mutta joo, ilmeisesti ulosannissasi on sitten toivomisen varaa, jos et ole noita asioita noin tarkoittanut. Toivottavasti saat pääsi selväksi etkä enää yritä rikkoa toisten parisuhteita jatkossa.

Vierailija
611/955 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Summa summarum, ap ei pidä pahana yrittää saada varattua miestä vaihtamaan suhteessaan "lennosta" häneen, koska se ei ole pettämistä eikä toista voi omistaa. Jos tunne iskee, ap tekee kaikkensa saadakseen miehen omakseen, viis omasta tai miehen parisuhteesta. Nehän voi ilmoitusluonteisesti lopettaa saman tien.

Nyt mies ei halunnutkaan vaihtaa, ap silti ottaisi hänet heti jos mies sellaista ehdottaisi. Ap odottaa ja toivookin sitä tapahtuvaksi.

En tiedä missä vaiheessa ap yrittää kuolettaa niitä tunteitaan varattuun. Vai onko se edes tarpeellista, moinen tunne tulee ehkä vain kerran elämässä. Ainakin kunnes seuraava mies tulee kohdalle 🙄

Veikkaan että miehen paksu lompakko on tässä se mikä kiinnostaa. Mikä muu selittäisi tuota, että ap saa selkeät pakit mieheltä, mutta olisi silti halukas suhteeseen miehen kanssa jos mies muuttaa mielensä. Itsekunnioituksen puutetta? Miehen hyväksikäyttö mielessä?

Vierailija
612/955 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko tuota on teidän välillä sitten jatkunut?

Yksipuoliseksi luultuna useita vuosia, molemminpuoliseksi paljastuneena joitakin kuukausia ja nyt ilmeisesti takaisin yksipuoliseksi kääntyneenä muutamia kuukausia.

-Ap

Eli kyseessä on kaveri, jonka ap on tuntenut useita vuosia. Et ap kuitenkaan eronnut omasta miehestäsi ennen kun luulit ihastuksesi antavan sinulle vastakaikua. Mitä muuta se on kuin pettämistä? Haikailla vuosia toista miestä salaa.

Vierailija
613/955 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin vaikeaa tukahduttaa tunteet ja yrittää ajatella jotain muuta väkisin, kun omat ajatukset pyörii 24/7 ihastuksessa.. Mutta pakko yrittää unohtaa se mies. Molemmat ollaan varattuja, eikä yhteistä tulevaisuutta. Minä vain ihastuin pahemmin ja toinen pisti jarrut päälle. Nyt koitan kärvistellä ja päästä näistä ihastuksen tunteista eroon, sillä yksipuolinen ihastus on aivan kamalaa kidutusta! Ei ole helppoa, vaikka tiedänkin, että jonkin ajan kuluttua ahdistus helpottaa enkä mieti häntä enää. Ainakaan näin paljon ja tunne ikävää. Vihaan sydänsuruja! Olen helposti ihastuvaa sorttia, mutta aiemmin olen pitänyt omat ihastukseni vain itseni tiedossa. Tämä oli eka kerta kun annoin itseni ihastua toiseen varattuun, niin että kumpikin ihastui. Vahva tunne, mutta karma toi mulle myös vahvat sydänsurut.

Vierailija
614/955 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: käytät ihastuksestasi (ainakin julkisesti) hänen sukunimestään lyhennettyä lempinimeä.

Näit miestä usean viikon ajan "treeneihin" kuskaamisen varjolla kahden (muutin syyn miksi tarvitsit viikottain autokyytiä). Sitten kyydityksiin tuli tauko joka on toistaiseksi jatkunut.

Olet kerran laittanut vaimolle messengerviestin, liittyen asiaan, jota en tässä avaa.

Jos osui kohdalleen, laita vaan viestiä uudestaan vaimolle.

Vierailija
615/955 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos olet nyt tänään ollut mesessä vähän väliä (näen paikallaolosi) niin laita rohkeasti viestiä. Ei tarvitse enää miettiä, tietääkö vaimo. Kyllä tietää.

Vierailija
616/955 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni jäi kiinni toisen naisen kanssa viestittelystä. Mies oli jopa valehdellut toiselle naiselle, ettei meillä ole seksiä ja että ei halua olla kanssani.

Joka päivä on halinut, suukotellut ja muutoinkin huomioinut ja sanonut minua rakkakseen. Seksiäkin on ollut. Mies sanoo minulle, ettei halua tätä toista naista.

Olen aivan sekaisin, enkä luota mieheen enää.

Meillä oli kaikki hyvin, ei riitoja eikä muuta. Mies valehdellut toiselle naiselle, ettei meillä mene hyvin.

Esimerkkinä vaan, ap.

Vierailija
617/955 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten menee? Joko olet irtaantunut miehestä?

Vierailija
618/955 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Jos mies on seksiaddikti niin nehän valehtelee ihan kenelle tahansa pitääkseen lähteensä eli sivuhoitonsa. Sama asia kuin alkoholistilla. Viitteitä voi olla jos ei ole pystynyt olemaan omassa lähipiirissä uskollisena vaan löytyy useampaa eri sivuhoitoa jo ihan lähipiiristä. Tämä tilanne voi tarkoittaa ettei miehellä ole pelissä tunteita vaan käyttäytymistä ohjaa addiktio.

Vierailija
619/955 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP: Jos mies on seksiaddikti niin nehän valehtelee ihan kenelle tahansa pitääkseen lähteensä eli sivuhoitonsa. Sama asia kuin alkoholistilla. Viitteitä voi olla jos ei ole pystynyt olemaan omassa lähipiirissä uskollisena vaan löytyy useampaa eri sivuhoitoa jo ihan lähipiiristä. Tämä tilanne voi tarkoittaa ettei miehellä ole pelissä tunteita vaan käyttäytymistä ohjaa addiktio.

Minulla on melko hyvät perusteet uskoa ettei tilanne ole tämä. Mutta tavallaan sillä ei minusta ole väliä. Oli tunteita tai ei, niitä ei mitä ilmeisimmin ole tarpeeksi ratkaisuihin. Ainakaan enää. Ehkä siinä oli joku lyhyt hetken huuma, joka toisen puolelta haihtui. Yritän nyt hyväksyä tämän ja tehdä luopumistyötä.

-Ap

Vierailija
620/955 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: käytät ihastuksestasi (ainakin julkisesti) hänen sukunimestään lyhennettyä lempinimeä.

Näit miestä usean viikon ajan "treeneihin" kuskaamisen varjolla kahden (muutin syyn miksi tarvitsit viikottain autokyytiä). Sitten kyydityksiin tuli tauko joka on toistaiseksi jatkunut.

Olet kerran laittanut vaimolle messengerviestin, liittyen asiaan, jota en tässä avaa.

Jos osui kohdalleen, laita vaan viestiä uudestaan vaimolle.

Ei ole sama tilanne kyseessä. Toivottavasti teillä ratkeaa asia.

-Ap