Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ette ole tietokoneella koko päivää niin mitä teette?

Vierailija
25.12.2022 |

Oon ite koukussa tietokoneeseen. En oikein osaa irrottautua. Mies addiktio tähän koska mies on aina ollut koko päivän koneellaaan. On edelleen eli hänestä ei ole seuraa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

>urheilu

>Kirjat

>Lautapelit

>Kotityöt

Vierailija
2/29 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä liian paljon koneella päivittäin. Koitan sitä vähentää niin, että ihan laittamalla laitan läppärin kiinni, suljen kokonaan ja koska se on aika vanha kone, sen käynnistymiseen menee aika kauan, joten en sitten tule sitä heti pikkuasioiden takia avattua. :D Ja teen joka päivä neuletyötä pikkuisen eteenpäin, vaikkei oikein ensin huvittaisi, mutta teen silti. Otan jonkun pienen kotihomman tehtäväksi, tai laitan levyn soimaan ja asetun kuuntelemaan sitä, enkä tee sinä aikana muuta. Onhan se vähän tyhmää, että pitää itseään paimentaa, mutta niin teen, etten olisi vain koneella. Nytkin olen ollut aamuseitsemästä, perhe alkaa heräillä ja minä laitan koneen kiinni. Kokonaan, enkä vain näyttöä kiinni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään elokuviin iltapäivällä. Illalla ravintolaan syömään.

Vierailija
4/29 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän opiskella jotain kiinnostavaa (ei oikein vaan tahdo aina onnistua), käyn ulkona/kirjastossa lukemassa päivän lehden/ajelen bussilla johonkin (kuukausikortti), kirjoittelen tai askartelen jotain, jos inspiraatio iskee...kävelen edestakaisin kämpässä.

Vierailija
5/29 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöritän tässä neljää naista samaa aikaa niin ei ole vapaa-ajan suhteen ongelmia millä sen täyttäisi. Yksi kyllä tietää kuvion mut muut eivät.

Hankalinta on pitää viestiketjut erillään, pari kertaa tullut vastattua väärälle tyypille mut onneksi ei vielä mitään liian paljastavaa tullut sanottua.

Eli en siis tietokoneella, mutta kännyllä kyllä päivät 🤣

Vierailija
6/29 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilu, ihmiset silloin tällöin, kotityöt, lehdet, kirjat, tv uutiset jne, juoksumatto, puhelimessa silloin tällöin, ei kaikkia samana päivänä.

Vierailija
7/29 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme koota pitää poissa koneelta: koira, kakarat, kotityöt.

Vierailija
8/29 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin vähän kuin pystyn tietokoneella, puhelimella teen sitten jo paljonkin.

Ja mitäkö teen? No ihan kaikkea kivaa. Minulla on ihana perhe ja tykkäämme olla yhdessä. Kotitöihin menee aikaa, mutta se on vain mukava tehdä kaikkea, en edes ajattele kyylätä kellosta aikaa kuinka paljon niitä teen, koska ne työt ovat vain omaksi ja perheen hyväksi. Ulkoilemme ja liikumme paljon, nytkin lähden miehen kanssa kohta ulkoilemaan ihanaan pakkaseen. Luen, pelailen perheen kanssa kaikkea, esimerkiksi pingistä, korttia, lautapelejä jne. Syön, katson telkkaa, saunon, leikin koiran kanssa jne.

En katsoisi yhtään jotain sellaista tyyppiä, joka ei tee muuta kuin pelaa.

Vierailija
9/29 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin vähän kuin pystyn tietokoneella, puhelimella teen sitten jo paljonkin.

Ja mitäkö teen? No ihan kaikkea kivaa. Minulla on ihana perhe ja tykkäämme olla yhdessä. Kotitöihin menee aikaa, mutta se on vain mukava tehdä kaikkea, en edes ajattele kyylätä kellosta aikaa kuinka paljon niitä teen, koska ne työt ovat vain omaksi ja perheen hyväksi. Ulkoilemme ja liikumme paljon, nytkin lähden miehen kanssa kohta ulkoilemaan ihanaan pakkaseen. Luen, pelailen perheen kanssa kaikkea, esimerkiksi pingistä, korttia, lautapelejä jne. Syön, katson telkkaa, saunon, leikin koiran kanssa jne.

Se onkin helppoa, jos elää parisuhteessa/ on lapsia tai lemmikkejä. Jos asuu yksin, lähteminen ihmisten pariin voi käydä hankalaksi ajan myötä. Yksinäisyys tappaa motivaation yrittää. 

Tähän päälle työttömyys tai opiskelupaikan puute, niin pään hajoaminen on taattu juttu ennen pitkää.

Vierailija
10/29 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt

Ulkoilu

Perheen kanssa yhteinen aika esim lautapelit tai leffat.

Palapelit ja legot

Laitoin myös koneen eteen kävelymaton ja sovin että aina kun olen koneella, samalla kävelen. Ihan hyvin tulee askeleita, kun hiljaksiin kävelee muutaman tunnin kerrallaan.

Vierailija
11/29 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itsellä niin paljon tietoa etten tietokonetta tarvitse. Joskus kesällä taisin käyttää viimeksi.

Vierailija
12/29 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän muun aikaa elämääni. Välillä jos on kunnon inspiraatio ja luomisvimma päällä, saatan viettää tietokoneella aktiivisesti aikaa useankin päivän ajan. Tämä ei tarkoita esimerkiksi kotitöiden uhraamista vaan hoidan pakolliset asiat. Sitten voi tulla vaikka pari viikkoa kokonaan taukoa koneella olemisesta. En näe runsaassakaan tietokoneen käytössä ongelmaa, se riippuu vain siitä mitä kyseisellä masiinalla touhuaa.

N30

Vierailija
13/29 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennan lumiakan tai lumilyhdyn.

Vien linnuille ruokaa.

Luen. Käyn kirjastossa.

Käyn kävellen ostamassa tuotteet halvimmalla eri kaupoista. Suunnittelen viikon ruokalistaa ja ostoksia.

Pesen pyykkiä. Siivoan kaikilta tasoilta ja lattioilta irtoroskat ja vien roskat ulos.

Kuuntelen musiikkia.

Puhun ystävän kanssa puhelimessa.

Vierailija
14/29 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastentahtoinen eläkeläinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onkin helppoa, jos elää parisuhteessa/ on lapsia tai lemmikkejä. Jos asuu yksin, lähteminen ihmisten pariin voi käydä hankalaksi ajan myötä. Yksinäisyys tappaa motivaation yrittää. 

Tähän päälle työttömyys tai opiskelupaikan puute, niin pään hajoaminen on taattu juttu ennen pitkää.

Olen ratkaissut tämän käymällä ryhmäliikuntatunneilla, siellä käy usein samat ihmiset niin tulee juteltua vaikka ei tunneta. Uimahallissa esim vesijuoksu on mukavaa, nämä kaikki ei vaada aiempaa kokemusta.

Vierailija
15/29 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän muun aikaa elämääni. Välillä jos on kunnon inspiraatio ja luomisvimma päällä, saatan viettää tietokoneella aktiivisesti aikaa useankin päivän ajan. Tämä ei tarkoita esimerkiksi kotitöiden uhraamista vaan hoidan pakolliset asiat. Sitten voi tulla vaikka pari viikkoa kokonaan taukoa koneella olemisesta. En näe runsaassakaan tietokoneen käytössä ongelmaa, se riippuu vain siitä mitä kyseisellä masiinalla touhuaa.

N30

No mitä luovaa sillä touhuat?

Vierailija
16/29 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen, ompelen, leivon. Miehen kanssa jutellaan, suunnitellaan esim tulevia lomia ja muuta tekemistä, käydään lenkillä, katsotaan filmejä. Tekemistä on sen verran paljon että aika ei tahdo riittää.

Vierailija
17/29 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30

No mitä luovaa sillä touhuat?

Sanotaan että vain taivas on rajana, mutta itse pidän pelikarttojen suunnittelusta. Maisemamallinnusta se kai on.

N30

Vierailija
18/29 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim tänään käytin koirat 40min lenkillä ja tein tunnin palapeliä. Kohta riisipuuron keittoon ja teinien kanssa pelaamaan Cluedoa.

Tietokonetta meillä ei ole. Puhelimella menee toki aikaa.

Vierailija
19/29 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin varoitti, että olen pitänyt sitä päällä 42 tuntia viime viikolla. Mikähän sovellus on tullut ladattua? Toisaalta kyllä tuo vähän säikäytti eläkeläistäkin. Töissä olisin tienannut tuošsa ajassa lähes 500€ netto.

Vierailija
20/29 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella olen aika paljon koneella mutta keväällä ja kesällä esimerkiksi olen ulkona kalassa usein 8 tuntia päivässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi