Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sirpa Selänne turhautui itsepalvelukassaan: Tää on ihan törkeetä... Miksei ihmisillä ole töitä?

Vierailija
24.12.2022 |

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b7a3eec7-d123-4ddd-b50c-9e8d61…

Onhan se kamalaa, kun Teemun rahoilla elämänsä elellyt joutuisi ITSE latomaan ostoksensa. Kyllä siihen jotain orjia tarvittaisiin.

Kommentit (268)

Vierailija
141/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että joku pitää meidän nuorempien puolta.

Taloussanomissa oli ennen koronaa, että kaupan alalta loppuu 25 000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä automaation vuoksi.

Itsepalvelukassoja on alkanut ilmestymään lähes joka kauppaan.

Kaikki nämä 25 000 voivat ryhtyä influenssereiksi ja tienata kaupallisella yhteistyöllä.

Jokainen voi vaikuttaa!

Vierailija
142/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä Sirpan kanssa, että itsepalvelukassat ovat typeriä ja vievät ihmisiltä työpaikkoja. Kauppaketjut säästävät ja tuottavat omistajilleen isompia voittoja kun kassatyöntekijöitä korvataan koneilla, ja yhteiskunta joutuu sitten elättämään työttömäksi jääneitä.

Kauppaketjuille voisi lätkäistä jonkun lisäveron sen perusteella paljonko itsepalvelukassoja niissä on käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sirpa ei ole ihan penalin terävin kynä mutta eipä ole teemukaan.  Lätkää osaa pelata ja sillä on hankkinut mielipuolisen omaisuuden.

Vierailija
144/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä sirpukka parkunut joskus, että lapset hoidettava kotona , ihmetteli äitien töissäkäymistä, nyt ääni kellossa muuttunu, sivusilmällä katsoo miehensä pe ttämistä, saanut olla kotona lasten kanssa aikoinaan ettei edes oppinut käyttämään itsepalvelukassoja.

Raukkamaista lyödä alle vyön . Varsinkin kun tuo nainen kommentoi ihan asiasta. On tyhmää ja äärimmäisen lyhytnäköistä valita käyttää itsepalvelukassoja Suomessa missä työttömyysluvut ovat näin korkealla.

Kauppojen jotka käyttävät itsepalvelukassoja ja säästävät suoraan sillä etteivät palkkaa asiakaspalveluun henkilökuntaa, tulisi maksaa enemmän veroja pelkästään maamme työttömyyslukujen vuoksi.

Vierailija
145/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä Sirpan kanssa, että itsepalvelukassat ovat typeriä ja vievät ihmisiltä työpaikkoja. Kauppaketjut säästävät ja tuottavat omistajilleen isompia voittoja kun kassatyöntekijöitä korvataan koneilla, ja yhteiskunta joutuu sitten elättämään työttömäksi jääneitä.

Kauppaketjuille voisi lätkäistä jonkun lisäveron sen perusteella paljonko itsepalvelukassoja niissä on käytössä.

Kyllä. Virkistävää että moni ajattelee täälläkin aivoillaan.

Vierailija
146/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se niin on ettei ihmisen kuulukaan tehdä työtä, jonka kone voi tehdä.

Se on totta. Muttab ip-kassalla asiakas tekeekin henkilökunnan töitä.

Suurin osa kykenee tekemään tuon homman itse, usein noilla kassoilla vaan on liian pieni laskutila/pakkaustila, se lienee ongelma jos on enemmän ostoksia.

On ällistyttävää, että monet asiakkaat ovat ryhtyneet itsepalvelukassojen käyttäjiksi. Itse ryhtyisin siihen vain, jos saisin ostoksistani esim. 10 % alennuksen.

Vierailija
147/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TAAS tämmöinen joka ei ymmärrä lukemaansa!

IHMISILLÄ EI OLE TÖITÄ KUN ON IP-KASSAT!

Ei kun ne ip-kassat on koska ei ole riittävästi ihmisiä. Luuletko että ihmiset on saaneet potkut ip-kassan vuoksi? 😅

Yritykset haluavat maksimoida voitot. Työtunneista ja sen myötä palkoista säästetään. Itse kierrän ip kassat kaukaa. Ei ihmiset ole Suomesta loppuneet.

Tottakai, mutta ei se että sä et ip-kassaa käytä, tuo yhtäkään ihmistä lisää, vain lisätyötä sille jo siellä kassan takana olevalle henkilölle.

Vierailija
148/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun ne ip-kassat on koska ei ole riittävästi ihmisiä. Luuletko että ihmiset on saaneet potkut ip-kassan vuoksi? 😅

Yritykset haluavat maksimoida voitot. Työtunneista ja sen myötä palkoista säästetään. Itse kierrän ip kassat kaukaa. Ei ihmiset ole Suomesta loppuneet.

Tottakai, mutta ei se että sä et ip-kassaa käytä, tuo yhtäkään ihmistä lisää, vain lisätyötä sille jo siellä kassan takana olevalle henkilölle.

Jos kaikki ryhtyisivät käytämään ip-kassoja, kassoilla työskentelevät henkilöt joutuisivat työttömiksi ja kauppojen voitot vain kasvaisivat.

Vierailija
149/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa omatkin ongelmat tuota suuruusluokkaa.

Vierailija
150/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole dynaaminen työnantajalle täysin omistautunut erikoisosaaja paikkasi tässä yhteiskunnassa on Kelan ja Te-toimiston pompoteltavana. Palkkaaminen on niin iso riski Suomessa että ennemmin kärvistellään alimiehityksellä. Kaikki työt mihin kuka tahansa voi mennä, katoaa.

Vierailija
151/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee kassaneitien töitä jos en saa työstä heidän palkkaa. Sitten jos saan 5% alennuksen käyttämällä itsepalvelukassaa niin voin sitä harkita.

Vau. Minä käytän aina kun mahdollista ip-kassaa. Ip on kehityssuunta. Uutta työtä syntyy muualle. On turha jarruttaa väistämätöntä.

Vierailija
152/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki ryhtyisivät käytämään ip-kassoja, kassoilla työskentelevät henkilöt joutuisivat työttömiksi ja kauppojen voitot vain kasvaisivat.

Eivät joutuisi. Kaupan kassan työ ei ole vain siinä kassalla palvelu.

Vierailija
153/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen aina kannatamaan sitä että asiakaspalvelussa on ihminen.

"paina numroa 1 jos asiasi koskee..." pascaa on aivan tarpeeksi jo ärsyttämässä tässä maailmassa.

Vierailija
154/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain liikkeitä joiden mielestä heidän asiakkaansa ansaitsevat henkilökohtaista palvelua.

Eli palkatun työntekijän kassalle.

Vierailija
155/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotteja, automaatteja, itsepalvelua paina tosta ei siitä vaan tosta eiku ...... EI KIITOS!

Vierailija
156/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät joutuisi. Kaupan kassan työ ei ole vain siinä kassalla palvelu.

Ihmiset todella luulee että se kassaneiti tulee sinne heitä rahastamaan 😅

Vierailija
157/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketä kiinnostaa sirpan jutut??

Vierailija
158/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa kun edes ystävällinen kassa toivottaa "Hyvää Joulua" tai "Mukavaa viikonloppua".

Vierailija
159/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tee kassaneitien töitä jos en saa työstä heidän palkkaa. Sitten jos saan 5% alennuksen käyttämällä itsepalvelukassaa niin voin sitä harkita.

Vau. Minä käytän aina kun mahdollista ip-kassaa. Ip on kehityssuunta. Uutta työtä syntyy muualle. On turha jarruttaa väistämätöntä.

Sano nyt, että mikä se työ on? Ja siis sellainen työ, johon voi mennä ne joilla olisi työhaluja mutta ei kykyjä mihinkään korkeakouluihin ja huippuvirkoihin.

Vierailija
160/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ketä kiinnostaa sirpan jutut??

Minua. Hän on sympaattinen, mukava ja rento, rakastaa ilmiselvästi perhettään yli kaiken, eli jännästi pysynyt helposti lähestyttävänä ja tavallisena vaikka voisi olla kuin joku tylsä pintaliito-metti.

Sipe on paras!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän