Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sirpa Selänne turhautui itsepalvelukassaan: Tää on ihan törkeetä... Miksei ihmisillä ole töitä?

Vierailija
24.12.2022 |

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b7a3eec7-d123-4ddd-b50c-9e8d61…

Onhan se kamalaa, kun Teemun rahoilla elämänsä elellyt joutuisi ITSE latomaan ostoksensa. Kyllä siihen jotain orjia tarvittaisiin.

Kommentit (268)

Vierailija
101/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sekä itsepalvelukassoja että "ihmiskassoja" tarvitaan. Jos on paljon ostoksia totta kai tarvitsee sen oikean kassan, mutta jos on vain yksi ostos ja myyjää ei näy missään, niin totta kai sen itsepalvelukassan pitää siinä olla. Ja ainakin niissä Ikean-liikkeissä jossa olen käynyt Suomessa ja Ruotsissa on ollut työntekijä myös katsomassa itsepalvelukassojen perään. Nyt taisi vain olla käyttäjässä vika :D

Vierailija
102/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAAS tämmöinen joka ei ymmärrä lukemaansa!

IHMISILLÄ EI OLE TÖITÄ KUN ON IP-KASSAT!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kotiäiti elä miehensä rahoilla vaan yhteisiä ne ovat.

Avioliitto on juridinen sopimus.

Vierailija
104/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa avioliitossakin kummallakin on lain mukaan omat rahat.

Vierailija
105/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TAAS tämmöinen joka ei ymmärrä lukemaansa!

IHMISILLÄ EI OLE TÖITÄ KUN ON IP-KASSAT!

Ei kun ne ip-kassat on koska ei ole riittävästi ihmisiä. Luuletko että ihmiset on saaneet potkut ip-kassan vuoksi? 😅

Vierailija
106/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpa oli ruokaosastolla, siellä on vaan ip-kassoja

Vierailija
107/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sirpa EI ole koskaan ITSE tehnyt mitään töitä, ei siis koskaan!!! Viddu, ja tollanen ämmä vinkuu!!!

Sirpa Selänne työskentelee perheen ravintolassa ja Innovation Homessa.

https://www.linkedin.com/in/sirpa-selanne-7a09421a3

Vierailija
108/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että joku pitää meidän nuorempien puolta.

Taloussanomissa oli ennen koronaa, että kaupan alalta loppuu 25 000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä automaation vuoksi.

Menetin jo varastossa työpaikkani automaatiolle, eli yt-t ja potkut, vuoden etsin töitä, sitten oli pakko ottaa vastaan töitä huomattavasti pienemmällä palkalla, alalta josta ei mitään kokemusta.

Luulisi, että ihminen hyötyy kun kone tekee jonkun työn, mutta päin vastoin näköjään menee, jos ihminen ohjataan sitten tekemään jokin vielä kurjempi ja pienemmän palkan työ, ehkä kassatkin pääsevät sitten vaikka veskejä pesemään jos ei sinnekin tule robottia?

Vierailija
109/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa avioliitossakin kummallakin on lain mukaan omat rahat.

Avioliitossa vallitsee työnjako, joka on yhdessä sovittu liittoa solmittaessa. Usalainen näkemys USAssa asuvalle perheelle. Nainen mahdollistaa miehelle perheen ja mies hoitaa elatuksen.

Vierailija
110/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpalla ei ole palvelijaa koska Sirpa on se palvelija.

Hankkikaa naiset oma ura ja omat rahat.

Vierailija
111/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että joku pitää meidän nuorempien puolta.

Taloussanomissa oli ennen koronaa, että kaupan alalta loppuu 25 000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä automaation vuoksi.

Menetin jo varastossa työpaikkani automaatiolle, eli yt-t ja potkut, vuoden etsin töitä, sitten oli pakko ottaa vastaan töitä huomattavasti pienemmällä palkalla, alalta josta ei mitään kokemusta.

Luulisi, että ihminen hyötyy kun kone tekee jonkun työn, mutta päin vastoin näköjään menee, jos ihminen ohjataan sitten tekemään jokin vielä kurjempi ja pienemmän palkan työ, ehkä kassatkin pääsevät sitten vaikka veskejä pesemään jos ei sinnekin tule robottia?

Man kan utveckla sig och skaffa sig ett jobb som man vill ha. Fortsätter vi att manuellt göra sådant som annanstans är automatiserat, kommer vi att tappa i levnadsstandard. Människans arbete blir hela tiden dyrare, varför det imorgon måste göra mera nytta än idag.

Vierailija
112/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpalle ilmainen vinkki: olisiko se oma koulutus oma työura ja omat tienatut rahat jotain ? Miehen rahoilla elävän nillittäminen työstä on pelkästään oksettavaa

Vierailija
113/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpalla pitäisi olla palvelijat mukana omasta takaa. Ei palvelua haluavien pitäisi asioida budjettikaupoissa, joissa prosesseja tehostetaan mahdollisimman kustannustehokkaiksi. Palvelua ei ole, koska se maksaa yritykselle enemmän. Ikean omistajien suku ajattelee vain rahaa, kuten usein muutkin yritysjohtajat ja omistajat.

Tosi vieraantunut tämä Sirpa todellisesta elämästä.

Vierailija
114/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi nyt on vaan pölhölä joka digitalisoi kaiken, ajaa teollisuuden ulkomaille, myy omaa infraa sähköverkkoa myöten ulkomaille.  Täydellinen hölmälandia!

Nyt myydään puut ja luonto ulkomaiden hiilinieluiksi.

Vierailija
115/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, Sirpahan on joutunut meidän muiden kuolevaisten tavoin ruokakauppaan!

Eikös Sirpoilla ole yleensä omat juoksupoikansa, jotka pistävät tekemään "raskaammat" työt puolestaan? Tai vaihtoehtoisesti ottaa ruokakaupan tarvikkeet kotiinkuljetuksella, niin ei tarvitse itkeä itsepalvelukassoista ja henkilöstöpulasta. 

Vierailija
116/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Efter det första köpet i IKEA i Esbo har man aldrig besökt en IKEA igen. Ett klokt beslut, tydligen.

Förr köade vi vid kassorna, nu köar en del frivilligt vid betjäningslösa kassor där personalen övervakar kunden i stället för att hjälpa och göra nytta. Sådant sänker man inte sig till.

Det måste vara någon fördel för köparen att registrera sina köp själv. Finns de inte, försvinner köparen till bättre säljare.

De lösningarna där man kan registrera sina köp och lyfta dem rakt i kassen är ett steg i rätt riktning, men varför man skall vänta på någon tant om en flaska vin ingår i köpet? Det tar bort fördelen och därmed bruket.

Häivy.

Vierailija
117/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee kassaneitien töitä jos en saa työstä heidän palkkaa. Sitten jos saan 5% alennuksen käyttämällä itsepalvelukassaa niin voin sitä harkita.

Vierailija
118/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys, miksi palvelua haluava henkilö ensinnäkään menee itsepalvelukassalle?

Suomessa on jo pidemmän ajan menty siihen suuntaan että asiakas joutuisi tekemään kaiken itse. Monet ravintolat ja kahvilat näyttävät edellyttävän että asiakkaan on tuotava ja vietävä astiat itse pois pöydästä ja ainoaa asiakaspalvelua on kassapalvelut. Ilmeisesti jonkun ylimääräisen tarjoilijan palkkaamista pidettäisiin liian kalliina ja aliarvostettuna työnä.

Samoin monista pankeista on kadonnut kokonaan kassapalvelut eli asiakas ei voi nostaa edes rahaa omalta tililtään tai maksaa laskujaan mennessään pankkikonttoriin, joissa on usein hyvin rajalliset aukioloajat tyyliin klo 10-13. Tosin itse käytän verkkopankkia, joten en ole sinällään konttoripalveluita vailla.

Vierailija
119/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Efter det första köpet i IKEA i Esbo har man aldrig besökt en IKEA igen. Ett klokt beslut, tydligen.

Förr köade vi vid kassorna, nu köar en del frivilligt vid betjäningslösa kassor där personalen övervakar kunden i stället för att hjälpa och göra nytta. Sådant sänker man inte sig till.

Det måste vara någon fördel för köparen att registrera sina köp själv. Finns de inte, försvinner köparen till bättre säljare.

De lösningarna där man kan registrera sina köp och lyfta dem rakt i kassen är ett steg i rätt riktning, men varför man skall vänta på någon tant om en flaska vin ingår i köpet? Det tar bort fördelen och därmed bruket.

Säkert sant, men fler skulle ta till sig ditt budskap här om du skrev din text på finska!

Vierailija
120/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys, miksi palvelua haluava henkilö ensinnäkään menee itsepalvelukassalle?

Suomessa on jo pidemmän ajan menty siihen suuntaan että asiakas joutuisi tekemään kaiken itse. Monet ravintolat ja kahvilat näyttävät edellyttävän että asiakkaan on tuotava ja vietävä astiat itse pois pöydästä ja ainoaa asiakaspalvelua on kassapalvelut. Ilmeisesti jonkun ylimääräisen tarjoilijan palkkaamista pidettäisiin liian kalliina ja aliarvostettuna työnä.

Samoin monista pankeista on kadonnut kokonaan kassapalvelut eli asiakas ei voi nostaa edes rahaa omalta tililtään tai maksaa laskujaan mennessään pankkikonttoriin, joissa on usein hyvin rajalliset aukioloajat tyyliin klo 10-13. Tosin itse käytän verkkopankkia, joten en ole sinällään konttoripalveluita vailla.

Mäkkäri ja työmaaruokala on ainoat paikat jossa vien tarjottimet pois.

Meidän OmaSP:stä saa kassapalvelut 9-17 niinkuin muinoin ja jokaiselle toimihenkilölle on suorat puhelin numerot. Sitä sanotaan palveluksi ja se tietysti maksaa jotain. Itse olen siitä valmis maksamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän